Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:31:21 GMT

مسافران اتوبوس گرفتار در سیل طبس نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۶۲۳۱

مسافران اتوبوس گرفتار در سیل طبس نجات یافتند

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی گفت: شب گذشته بر اثر بارش ‌ها یک دستگاه اتوبوس که در محور عشق ‌آباد به بردسکن در حال حرکت بود، واژگون و در سیلاب طبس - تپه طاق گرفتار شد.

سرهنگ محمد باقر توفیقی‌نیا در گفت‌وگو  با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شب گذشته بر اثر بارش‌ها یک دستگاه اتوبوس که در محور عشق ‌آباد به بردسکن در حال حرکت بود، واژگون و در سیلاب طبس - تپه طاق گرفتار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اتوبوس 9 سرنشین داشت که در سلامت بودند اما به دلیل وجود سیلاب راه ارتباطی به آنان قطع شده بود و مسافران به سقف اتوبوس پناه برده بودند.

مسدود بودن برخی محورها

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی با بیان این‌که با تلاش نیروهای امدادی و پلیس تمام مسافران این اتوبوس نجات یافتند، تصریح کرد: در حال حاضر محور عشق‌آباد به تپه طاق و بردسکن مسدود است.

توفیقی‌نیا ادامه داد: هم‌چنین بارندگی شدید محور دیهوک به راور و محور حاجی‌آباد به آهنگران و همت‌آباد را مسدود کرده است.

وی با بیان این‌که هم‌چنین محور روستایی آهنگران به همت‌آباد، حاجی‌آباد به آبیز و کال شور و محور روستایی فردوس به کجی نیز بسته است، افزود: محور ماهیرود که روز گذشته مسدود شده بود بازگشایی شده است.

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: سایر محورها باز و ترافیک روان است و آسمان در اغلب محورها ابری و نیمه ابری و در بعضی نقاط با ریزش پراکنده باران همراه است.

باتوجه به هشدارهای هواشناسی و احتمال شدت گرفتن بارندگی، از شهروندان می‌خواهیم از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت رانندگی در محورهای استان، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

به گزارش ایسنا، شب گذشته جانشین پلیس راه خراسان جنوبی از واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور عشق‌آباد به بردسکن خبر داده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، همراه با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و فرماندار سنندج با حضور در منزل زنده یاد آرمان بنفشی جوان ۳۶ ساله سنندجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار در چاه متأسفانه جان خود را از دست داد، با خانواده داغدار آن جوان مرحوم دیدار و از آنها دلجویی کرد.

استاندار کردستان مجدد این حادثه غم‌بار را به بازماندگان این مرحوم و مردم قهرمان پرور استان تبریک و تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان را مسئلت کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه کار بزرگی که آرمان بنفشی با نثار جان خود ماندگار کرد افتخار بزرگی برای مردم استان، جوانان شهر سنندج و برای خانواده محترم این عزیز از دست رفته است، اظهار داشت: این نمونه از خودگذشتگی بیانگر این است که این فرزند برومند کردستانی، با تربیت اسلامی و سر سفره حلال بزرگ شده و امروز با فداکاری و ایثار، جان شیرین خود را در طبق اخلاص گذاشت و قطعاً به آرمانی که مدنظرش بود نائل آمد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات و روایات دینی، فضیلتی بالاتر از این نیست که انسان از بهترین و برترین داشته خود که همانا جان اوست برای رضایت و خشنودی خداوند از آن بگذرد و انفاق کند و به درجه ابرار که بالاترین درجات است برسد، افزود: بعضی انسان‌ها آنقدر در معنویت، خیرخواهی و دلسوزی به دیگران پیش می‌روند که صلاحیت رسیدن به این مقام را پیدا می‌کنند و امروز آرمان قهرمان، شیر مرد سنندجی توانست به این مرتبه از پاکی و شجاعت و انسانیت دست یابد.

وی تمجید و تجلیل از انسان‌دوستی، بزرگمردی و ایثار و فداکاری را وظیفه خود و دیگر مسئولین دانست و گفت: ما آرمان بنفشی را به عنوان الگویی شایسته برای جوانان و نسل‌های آینده شهر و کشورمان می‌دانیم و با هماهنگی شورای شهر و شهرداری، یکی از میادین یا خیابان‌های شهر سنندج را به نام این جوان فداکار نامگذاری خواهیم کرد.

استاندار کردستان از انجام اقدامات دیگری در حوزه رسانه برای معرفی این فداکاری بزرگ در راستای ماندگاری راه و رسم مرحوم آرمان بنفشی خبر داد.

مادر زنده یاد «آرمان بنفشی» در این دیدار ضمن ابراز دلتنگی، از استاندار کردستان درخواست کرد نام آن مرحوم زنده نگه داشته شود.

روایت آرمانی که آرمانش رضایت خدا بود

بر اساس این گزارش؛ روز جمعه سی و یکم فروردین ماه یکی از اهالی روستای خلیچیان در اطراف شهر سنندج پس از اینکه فریادهای همسایه باغ خود را می‌شنود، برای کمک وارد باغ آنها می‌شود که می‌بیند چهار نفر داخل چاه آب گرفتار و دچار گازگرفتگی شده‌اند.

این جوان همسایه به نام «آرمان بنفشی» وارد چاه می‌شود و هر چهار نفر گرفتار را که یک پدر و سه پسر بوده‌اند از چاه بیرون آورده و نجات می‌دهد اما خودش در چاه گرفتار شده و غرق می‌شود و این شروع ماجرایی تکان‌دهنده اما منجر به پایانی برای خود و آغاز زندگی دیگران شد.

در ادامه به آتش‌نشانی خبر می‌دهند و آنها به محل حادثه می‌رسند و چهار نفر نجات‌یافته از چاه را به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌کنند، اما «آرمان بنفشی» جوان ناجی که پس از نجات جان چهار نفر گرفتار شده در چاه، دچار حادثه می‌شود و جانش را از دست می‌دهد و زندگی پدر و ۳ پسر را پس از زندگی‌خود نجات می‌دهد، به‌حق آرمان بود و به آرمانش رسید.

کد خبر 6087107

دیگر خبرها

  • فیلم/ لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • نجات دو کودک زرندی گرفتار در جوی آب
  • محور خور و بیابانک به سمت اردستان و نائین مسدود شد
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • مسدود شدن مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد
  • پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند