Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای نظامی سودان اعلام کرد: حزب کنگره ملی ( حزب حاکم ) به رهبری عمرالبشیر در دولت انتقالی مشارکت نخواهد داشت و احزاب سیاسی باید فردی را برای به عهده گرفتن ریاست دولت انتقالی معرفی کنند. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  گروه های سیاسی سودانی برای ترسیم ساختار سیاسی این کشور در زمان صدارت دولت انتقالی با شورای نظامی به گفت وگو نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای حاکم براین نشست پرتنش بود و نمایندگان گروه های سیاسی نظرات خود را درباره مشارکت شان در دولت انتقالی مطرح کردند. در این نشست احزاب و گروه های سیاسی شرکت داشتند که متحد نظام عمرالبشیر بودند.

سخنگوی شورای نظامی در یک نشست خبری درخصوص شرکت رهبران حزب کنگره ملی ( حزب حاکم ) در نشست این شورا با گروه های سیاسی گفت: ما هیچ حزب یا گروه سیاسی برای مشورت نادیده نمی گیریم، اما باید تاکید کنم که حزب کنگره ملی در دولت انتقالی هرگز مشارکت نخواهد داشت و باید تا زمان برگزاری انتخابات صبر کند.

سرلشکر " شمس الدین الکباشی" با بیان اینکه بازداشت مسئولان فاسد نظام عمرالبشیر همچنان ادامه دارد، اظهار داشت : فهرست اسامی این افراد به زودی اعلام خواهد شد و ساختار کمیته مبارزه با فساد نیز مورد بازنگری قرار می گیرد.

اقدامات نظامیان سودان برای فرونشاندن اعتراضات؛ از برکناری «عوف» تا وعده محاکمه عناصر فاسد سابق

به نوشته روزنامه سودان تریبون، وی با بیان اینکه تشکیل دولت مدنی وظیفه احزاب و گروه های سیاسی است،  تصریح کرد: ما از احزاب سیاسی می خواهیم درباره نامزد ریاست دولت انتقالی به توافق برسند. انتخاب چنین فردی نباید زیاد طول بکشد. اکنون توپ در زمین احزاب و گروه های سیاسی است.

در همین حال،  سرلشکر " یاسر العطا " عضو کمیته سیاسی شورای نظامی گفت: ما از احزاب و گروه های سیاسی می خواهیم فردی مستقلی را برای ریاست دولت انتقالی معرفی کنند تا او این سمت را به عهده گیرد.

به گفته سرلشکر الکباشی،  رئیس شورای نظامی سودان با صدور فرمانی سرتیپ " ابوبکر مصطفی " مشهور به " دمبلاب " را به عنوان رئیس سرویس اطلاعات و امنیت سودان منصوب کرد.

سرلشکر" صلاح عبدالله " مشهور به " قوش" جمعه 23 فروردین از سمت ریاست سرویس اطلاعات و امنیت سودان استعفا کرد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور سودان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

فهرست هیات داوران بخش نوعی نگاه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن اعلام شد.

به گزارش ایسنا، ریاست هیات بخش نوعی نگاه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را «زاویه دولان» سینماگر ۳۵ ساله بر عهده دارد و  «مایمونا دوکوره» کارگردان سنگالی،  «لسما المودیر» کارگردان مراکشی،  «ویکی کریپس» بازیگر آلمانی و «تاد مک کارتی» منتقد ارشد سابق ورایتی و هالیوود ریپورتر دیگر اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دهند و ۱۸ فیلم بخش مسابقه نوعی نگاه را داوری خواهند کرد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد (۱۴ تا ۲۵ می) در فرانسه برگزار خواهد شد و ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی هم بر عهده «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد