Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ مراسم رونمایی از طرح‌های اشتغال‌زایی وزارت ورزش و جوانان امروز 26 فروردین‌ماه، با سخنرانی، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان آغاز شد.
در این مراسم تندگویان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال، وظیفه و مسئولیت مستقیم وزارت ورزش و جوانان نیست، گفت: از سال گذشته با ارائه مدلی توانستیم به صورت مستقیم برای جوانان اشتغال‌زایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: علی‌رغم افزایش سه برابری بودجه جوانان باز هم نیازمند توجه مجلس به اختصاص بودجه بیشتر به حوزه جوانان هستیم.
تندگویان در خصوص نحوه اختصاص وام به طرح‌های اشتغال‌زا، گفت: به تشکل‌های جوانان سراسر کشور اعلام کردیم که طرح‌های اشتغال‌زایی خود را برای ما ارسال کنند؛ پس از بررسی به طرح‌هایی که قابلیت اشتغال‌زایی بیشتری که داشتند وام اختصاص گرفت.
وی اعلام کرد: 130 میلیارد تومان از دو عامل بانکی با سود چهار و دو درصد تا سقف 100 میلیون تومان و به طرح‌های ویژه تا سقف 300 میلیون تومان پرداخت و با همین بودجه دو هزار شغل مستقیم برای جوانان ایجاد شد. اگر این الگو توسط سایر نهادها نیز دنبال شود، مشکل اشتغال رفع می‌شود.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص برنامه‌های هفته جوان سال جاری نیز گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سال گذشته هفته جوان را به ماه جوان تبدیل کرده‌ایم و تا ابتدای ماه مبارک رمضان 9 هزار برنامه ویژه جوانان اجرا می‌شود که رویکرد همه این برنامه‌ها کمک به مردم مناطق سیل‌زده است.
وی ادامه داد: ثبت‌نام نیروی متخصص از شنبه آغاز شده است و با توجه به نیازسنجی مناطق سیل‌زده در پایان هفته جاری، نیروهای متخصص و اقلام اهدایی به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه همچنان برنامه‌های هفته جوان با هدف روحیه‌بخشی در مناطق سیل‌زده و سراسر کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: روز گذشته جشن سه هزار نفری در استان گلستان برگزار شد.
تندگویان در خصوص جدایی بخش ورزش و جوانان از یکدیگر، به جلسه روز گذشته در مجلس اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و توجه آن به مسئله جوانان، بخش جوانان مستقل شود.
در ادامه این نشست نور‌الله‌زاده، مدیر صندوق کارآفرینی امید و مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه رسالت به تشریح نحوه و میزان اختصاص تسهیلات به جوانان پرداخت.
در ادامه طرح‌های اشتغال‌زایی در تعدادی از استان‌های کشور به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
به گزارش ایکنا؛ براساس همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید تاکنون 520 طرح در حوزه جوانان، 630 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قران ورزش جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حقیقی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: در سال اقدامات خوبی در حوزه جوانان اتفاق افتاد و میزبان برنامه‌های کشوری همچون نماشو و جامعه پرداز در همدان بودیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۶ سازمان مردم نهاد اعتبارنامه فعالیت را از اداره کل ورزش و جوانان دریافت کردند.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات فرزند آوری افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در استان پرداخت شد که نسبت به مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۸ درصدی داشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ادامه داد: بانک‌های ملی، کشاورزی، صادرات و تجارت ۴ بانک پیشرو در پرداخت تسهیلات فرزندآوری در همدان بودند.

وی با اشاره به تسهیلات ازدواج نیز گفت: در سال گذشته تسهیلات ازدواج به ۱۷ هزار و ۹۱۰ نفر پرداخت شده که تحقق ۸۶ درصدی را داشته و ۲ هزار ۸۲۵ نفر نیز در صف دریافت تسهیلات هستند.

حقیقی افزود: مبلغ ۳۶ هزار و میلیارد ریال وام ازدواج توسط بانک‌های همدان پرداخت شده که به ترتیب بانک‌های ملی، صادرات، ملت، تجارت و سپه بیشترین پرداختی را داشتند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به اشاره به پرداخت تسهیلات ماده ۱۸ و ۱۶ در سال گذشته گفت: سال گذشته ۵۷ نفر از تسهیلات ماده ۱۸ و ۱۶ بهره مند شدند و ۱۰۲ میلیارد ریال در این قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد.

وی با اشاره به برگزاری افزایش جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان در سال ۱۴۰۲؛ تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۲ ستاد ساماندهی در سطح استان برگزاری شده که نسبت به مشابه آن در سال ۱۴۰۱؛ رشد ۴۰ درصدی را دارا است.

کد خبر 6083999

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • وزیر ورزش به دیدار سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران رفت
  • جایگاه ورزش جزیره خارگ ارتقا یافت
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان