Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ همانند سنوات گذشته مراسم دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز، ۲۶ فروردین‌ماه، از ساعت ۱۰:۳۰ در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور مدیران، قاریان، حافظان، اعضای هیئت داوران و... آغاز شد.

مراسم با حضور حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب آغاز شد و مجید یراقبافان، مجری معارفی صدا و سیما، اجرای مراسم را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نخستین قاری این مراسم که تلاوت خود را از آیه ۲۱ سوره احزاب آغاز کرد، نماینده کشورمان در بخش آقایان و رتبه دوم این دوره از مسابقات، مهدی غلام‌نژاد بود.

سلمان امرالله از کشور اندونزی که امسال موفق شد تا نظر هیئت داوران را به خود جلب کرده و رتبه اول را بدست آورد آیاتی از سوره اسراء را تلاوت کرد.

محمدجواد مرادی از ایران، رتبه اول بخش حفظ کل قرآن آقایان، آیاتی از سوره نمل و در ادامه رضا محمدپور، پیشکسوت قرآنی و عضو هیئت داوران این دوره از مسابقات از آیه ۸۳ سوره انبیاء را تلاوت کرد.

ابتهال در مدح رسول اکرم(ص) توسط یکی دیگر از اعضای هیئت داوران، شیخ محمد عارف العسلی اجرا شد و قاری بعدی مراسم، سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی بود که از آیه ۱۸۹ سوره آل عمران را تلاوت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی این مسابقات به ارائه گزارشی از مجموعه مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران که طی فروردین امسال برگزار شد، پرداخت.

هم‌اکنون رهبر انقلاب در حال ایراد سخنرانی است. محور بینات ایشان بدین شرح است؛

قرآن، کتاب سعادت دنیا و آخرت است، البته به شرط عمل به آن. موارد عمل نکردن به قرآن عامل همه گرفتاری‌های ماست. 

آنان که خون فلسطینی‌ها را لگد کردند، شدند همراه کفار و اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ را فراموش کردند و برخی رُحَمآءُ بَینَهُم را فراموش کردند و شدند دشمن مردمی چون سوریه.

یاد خدا باشید، هر کاری انسان می‌خواهد کند به این فکر باشد که آیا این کار موافق رضای الهی هست یا نیست، اگر احراز نکرد که موافق رضای الهی است اشکالی ندارد اما مواظب باشد مخالف رضای الهی نباشد. هدایت قرآن در اختیار افراد باتقواست. تقوا یعنی مراقب خودمان باشیم.

امداد به سیل‌زدگان خوزستان آموزش شهدای ماست. این حرکت آحاد مردم به سمت مناطق سیل‌زده پدیده عجیبی در کشور ما بود.

این خبر تکمیل میشود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان با استقبال فرهنگیان شهرستان پلدشت در محل کانون شهید علیپور برگزار شد.

 معاونت پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پلدشت گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان (مرحله شهرستانی) با شرکت فرهنگیان علاقمند در چهار رشته قرائت قرآن، نهج البلاغه، روش تدریس احکام و تفسیر قرآن برگزار شد.

کاظم زاده خاطر نشان کرد : در اسفندماه سال گذشته نیز چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی با شرکت ۳۳۰۰ نفر از دانش آموزان برگزار شده بود که به لحاظ تعداد نفرات ثبت نام کننده، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پلدشت در رتبه اول استان قرار گرفت.

معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پلدشت گفت :نفرات برگزیده مرحله شهرستانی به مسابقات استانی راه پیدا خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • رشد 50درصدی شرکت کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...
  • رشد ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان
  • بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم
  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد