Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:22:46 GMT

دولت از سرمایه گذاری کوچک و بزرگ استقبال می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۶۴۸۸

دولت از سرمایه گذاری کوچک و بزرگ استقبال می کند

بندرعباس- ایرنا- رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: طبق دستور وزیر اقتصاد و دارایی نباید تنها به دنبال جذب سرمایه گذاری های بزرگ باشیم بلکه از سرمایه گذاری در کسب و کارهای کوچک نیز استقبال می کنیم.

به گزارش ایرنا، سیدعلی محمد موسوی روز دوشنبه در سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان افزود: فراموش نمی کنیم لطف سرمایه گذارانی که در این شرایط حساس کشور به سمت سرمایه گذاری داخلی مجدد بیایند و باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: 8 درصد متوسط رشد سالیانه اقتصادی کشور در برنامه ششم هدف گذاری شده که می دانیم سرمایه های داخلی برای رسیدن به رشد اقتصادی کفاف نمی دهد و تمام تلاشمان اینست که به سمت جذب سرمایه گذاری خارجی برویم.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که در برنامه ششم 65 میلیارد دلار برای تامین مالی از خارج هدف گذاری شده است، بیان داشت: پیام سازمان سرمایه گذاری اینست که دست دوستی و برادری به سمت کشورهای همسایه و دوست دراز کنیم.
موسوی ادامه داد: در واقع سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هم برابری دارند و مالک سهام وارزش دارایی هایی خود هستند و هیچ محدودیتی نیز در سهم اشخاص خارجی وجود ندارد.
وی یاد آورشد: باید تلاش کنیم برای این که امنیت لازم را کسب کنیم، اطمینان به سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری بدهیم.
این مقام مسوول ادامه داد: تنها مرکز قانونی برای سرمایه گذاری مرکز خدمات سرمایه گذاری به ریاست استاندار و دبیری مدیرکل اقتصاد و دارایی است که سرمایه گذاران به منظور جلوگیری ها از ناهماهنگی ها و برای رفع مشکلات خود می توانند به این مرکز مراجعه کنند.
رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اظهارداشت: ما به سهم خودمان در سازمان سرمایه گذاری تلاش کردیم که قانون تشریف و حمایت از سرمایه گذاران خارجی را به شکل خوبی به اجرا درآوریم.
موسوی گفت: امروز بیشتر به دنبال مفهومی به نام اتلاف سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم و با توجه به نامهربانی های که در عرصه بین المللی وجود دارد ما به دنبال استقبال بیشتر از سرمایه گذاران بین المللی هستیم.
وی در ادامه هدف از همایش فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان را ایجاد ارتباط بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی و مقامات استانی دانست و گفت: امیدواریم این همایش فصل جدیدی از سرمایه گذاری را برای استان زرخیر هرمزگان که دارای قابلیت ها و ظرفیت های مهم اقتصادی و گردشگری است، فراهم کند.
9887/7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سرمايه گذاري همايش بين المللي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این دولت سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود.

به گزارش شانا، علی بهادری‌جهرمی امروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نشست خبری با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان و امضای هشت سند همکاری بیان کرد: سعی می‌شود همسو با افزایش تولید و اشتغال‌زایی، از همه بازارهای داخلی و خارجی استفاده شود. امروز روز آخر سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان است و سپس به سریلانکا می‌رود که در آنجا طرف‌ها اسناد همکاری امضا می‌کنند و افتتاح‌ بعضی از طرح‌های اجرا شده از سوی پیمانکاران ایرانی را هم خواهیم داشت.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان، توسعه همکاری‌های امنیتی یکی از محورهای گفت‌وگوست که در زمینه تبادلات تجاری و امنیتی بین دو کشور اثرگذار است. پارسال نیز سهم ارزش ارزی صادرات و تنوع سبد کالاهای صادراتی را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه پاکستان ششمین کشور مقصد صادراتی ایران است، گفت: در این سفر حجم تجارت بین ایران و پاکستان در گام نخست ۱۰‌ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: در سفر سریلانکا نیز افزون بر امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، ابرپروژه چندمنظوره دو سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، بهره‌برداری می‌شود.

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • فارن افرز: چرا قدرت بزرگ‌تر همیشه در ژئوپلیتیک بهتر عمل نمی‌کند؟
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی