Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبد‌الهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهر‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در استان ایلام وضعیت به حالت عادی بازگشته و هیچ مسیر انسدادی در این استان نداریم، اظهار کرد: تنها دو دستگاه پل در مسیر چرخه تخریب شده بود که با استفاده از پل‌ها و سازه‌های فلزی این مسیر بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر راه و شهر‌سازی گفت: پل‌های تخریب شده محور‌های بین استان ایلام و لرستان و محدوده باغ‌میشان و پلدختر را به یکدیگر متصل می‌کرد که متأسفانه بر اثر سیل از بین رفته است.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از روستا‌های استان ایلام و لرستان توسط این ۲ پل که ارتفاعی حدود ۸۰ متر داشته به یکدیگر متصل می‌شده و ما با نصب دو پل سازه‌ای به طول ۸۰ متر این محور‌ها را بازگشایی کرده ایم.

حسن‌نیا افزود: یکی از این پل‌ها توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال نصب است و پل دیگر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء و سپاه پاسداران در حال نصب است.

معاون وزیر راه و شهر‌سازی یادآوری کرد: کار نصب این دو پل در استان لرستان توسط نیرو‌های راهداری و سپاه در حال انجام است و تا ۱۵ روز دیگر نصب آن‌ها به اتمام می‌سد

وی گفت: محور‌هایی که در این منطقه به علت سیل و آب بردگی مسدود شده بود به صورت موقت بازگشایی شده و تنها محور معمولان به خرم آباد مسدود است و تا یک هفته آینده بازگشایی می‌شود، اما هم اکنون این محور برای جا به جایی نیرو‌های امدادرسانی و ماشین آلات و تجهیزات باز است.

حسن‌نیا یادآوری کرد: محور آزاد‌راهی خرم آباد برای جابه‌جایی مسافران و نیرو‌های امدادی باز است و تمامی رفت و آمد‌ها از این محور آزاد‌راهی انجام می‌شود.
معاون وزیر راه و شهر‌سازی اظهار کرد: خوشبختانه بخش زیادی از محور‌های روستایی باز است و محور‌هایی که مسدود است از طریق آزاد‌راه خرم آباد امدادرسانی انجام می‌شود، هم اکنون ۱۲ هزار نیروی راهداری و امدادی در حال بازگشایی محور‌های مسدود شده هستند

وی افزود: حدود ۱۰ دستگاه پل بزرگ پیش‌ساخته در استان لرستان که شهرستان‌های پل‌دختر را و همچنین راه‌های روستایی را به یکدیگر متصل می‌کند در حال نصب است و تا ۲ هفته دیگر نصب و ساخت این پل‌ها به اتمام می‌رسد.

حسن‌نیا با اشاره به اینکه از استان‌های اصفهان، همدان، خراسان، زنجان، یزد، قم و خراسان مرکزی نیرو‌های امدادی به استان لرستان اعزام شده است، گفت: تمامی نیرو‌ها در حال فعالیت هستند و امیدواریم با همکاری نیرو‌های مردمی و همچنین تأمین تجهیزات بتوانیم محور‌های مسدود شده را بار دیگر بازگشایی کنیم.

معاون وزیر راه و شهر‌سازی درباره وضعیت خوزستان گفت: سطح آب در این استان هنوز بالا است و تنها در برخی از محور‌ةا سطح آب کاهش یافته بنابراین تا زمانی که وضعیت به حالت عادی باز نگشته است نمی‌توانیم اقدام به بازگشایی راه‌ها و محور‌های مسدود شده بکنیم.

وی افزود: با کاهش سطح خروجی آب از سد‌ها تنها در برخی از محور‌ها نیرو‌های راهداری وارد کار شده‌اند و توانستیم محور اهواز به شوش و همچنین برخی از محور‌های اصلی را در این استان بازگشایی کنیم.

حسن‌نیا اظهار کرد: در این استان تعداد زیادی از جاده‌ها زیر آب رفته و تا زمانی که سطح آب کم نشود نمی‌توانیم اقدامی در این حوزه انجام دهیم بنابراین باید منتظر باشیم.

وی درباره آخرین وضعیت خسارت‌های مناطق سیل زده گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده حدود ۳ هزار میلیارد تومان خسارت به مناطق سیل زده وارد شده و تقریبا ۱۴ هزار کیلومتر راه اصلی، روستایی و فرعی در این مناطق از بین رفته است و بیشترین میزان خسارت تا به امروز مربوط به استان لرستان است و هنوز میزان خسارت‌های وارد شده به استان خوزستان مشخص نشده است.   انتهای پیام/    کاهش سطح آب در استان خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اخبار راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | سازه حاشیه ساز خانه مداحان جمع آوری شد

همشهری آنلاین- لیلا شریف: پس از تعطیلات نوروز بود که تصاویری از آجر چینی در حیاط عمارت فخرالدوله در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و در همان لحظات اولیه برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون این موضوع شکل گرفت، برخی این آجر چینی را اقدامی برای ایجاد مقبره الشهدا معرفی کردند.

مصطفی خرسندی، مدیرعامل خانه مداحان در همان روزها در گفتگو با همشهری ساخت سازه‌ای در جوار مقبره یک شهید گمنام را تأیید کرد و توضیح داد: از همان ابتدا با دیدن این سازه، تصمیم به برچیدن آن و استفاده از نظر کارشناسان میراث فرهنگی گرفته بود.

اکنون پس از گذشت یک هفته محسن طاهری؛ رئیس هیأت مدیره خانه مداحان به خبرنگار همشهری اعلام کرد که این سازه به طور کامل برچیده شده است.

رئیس هیأت مدیره خانه مداحان در گفتگو با همشهری آنلاین به تشریح دلیل ساخت سازه در خانه فخرالدوله که در اختیار خانه مداحان است، پرداخت و گفت: پیکر مطهر یک شهید گمنام دفاع‌مقدس در سومین روز شهریور۱۴۰۲ با حضور مردم شهیدپرور تهران از مدرسه عالی مطهری تشییع و در نهایت در خانه مداحان اهل‌بیت(ع) به خاک سپرده شد. پس از دفن یک شهید گمنام در خانه مداحان، چند طرح برای ساخت سازه مطرح شد. در نهایت یکی از طرح‌هایی که کمتر مانع دید ساختمان می‌شد را انتخاب کردیم تا اجرایی شود چرا که ارادتمندان این شهید در فصل سرما و گرما با مشکل مواجه می‌شدند و قبر این شهید گمنام نیازمند یک سرپناه بود.

او افزود: قرار بود یک سازه‌ای را ایجاد کنیم اما چون طرح اجرا شده با آنچه مدنظر ما بود، فاصله داشت، به سرعت دستور توقف فعالیت را در ایام نوروز دادم و پس از آن نیز اعلام کردم که هر چه سریعتر سازه حذف شود. در حال حاضر حتی آهن‌هایی که در زمین کارسازی شده بود، بریده شد.

طاهری توضیح داد: با توجه به الزاماتی که باید در این فضا رعایت شود، قرار شد تا یک سایه بان متحرک برای قبر شهید گمنام استفاده شود،‌ به این ترتیب می‌توان در زمان نیاز از آن استفاده کرد. در واقع قرار است این سایه بان یک سازه موقت با قابلیت جا به جایی باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

کد خبر 844963 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران قدیم شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • بازگشایی محور گلشن به سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان
  • عکس | سازه حاشیه ساز خانه مداحان جمع آوری شد
  • فعالیت ۲۵۰ راهدار برای بازگشایی محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • بازگشایی محور گشت - سراوان
  • کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان بازگشایی می‌شود
  • تغییر در سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • تغییر سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • بازگشایی محور تربت حیدریه - رشتخوار
  • آبگیری ۱۱ سازه آبخیزداری شهرستان درمیان
  • ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری درمیان