Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@00:05:07 GMT

80 مخزن آب شرب در خراسان جنوبی آماده آبرسانی است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۶۶۴۳

80 مخزن آب شرب در خراسان جنوبی آماده آبرسانی است

مهدی هاشمی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین آب آشامیدنی شهرهای استان به ویژه مناطق درگیر سیلاب وجود ندارد و شرایط در این مناطق تحت کنترل است.
وی بیان کرد: همچنین یک دستگاه بسته بندی آب با ظرفیت 2 هزار بسته در حجم های 250 سی سی تا 2 لیتر نیز در بیرجند مستقر شده که در صورت مواجهه با بحران و قطع آب ناشی از شکستگی خطوط بر اثر سیلاب، آب شرب مورد نیاز مردم تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: سه سال شده این دستگاه در استان تهیه شده و در آیین ها و شرایط خاص برای تامین آب شهروندان در مواقع بحران استفاده می شود.
وی عنوان کرد: مطابق آماده باشی که ستاد بحران استان مبنی بر احتمال وقوع سیلاب اعلام کرد تدابیر لازم در شرکت آب و فاضلاب نیز اتخاذ شد از جمله اینکه از مسیر تمام خطوط انتقال آب سرکشی و در حد امکان نسبت به مقاوم سازی برخی خطوط اقدام شد.
هاشمی مقدم ادامه داد: تامین تانکرهای سیار و ثابت آب شرب، ضدعفونی و آبگیری تانکرها و بروزرسانی تجهیزات و امکانات از دیگر اقدامات پیشگیرانه در مقابله با سیل و خسارت آن به تاسیسات آب و فاضلاب بوده است.
وی یادآور شد: روز گذشته خط انتقال آب شرب دیهوک - طبس بخاطر سیلاب دچار شکستگی شد که تا ساعت یک بامداد امروز خط مرمت و مشکلی برای آب شرب مردم این منطقه وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تا این لحظه گزارشات واصله نشان از شرایط پایدار است اما با توجه به اعلام سیل شدید در برخی مناطق باید استحکام خطوط انتقال بیشتر شود که در این زمینه برآورد خسارت ها و طرح های لازم به زودی آماده خواهد شد تا اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران هزینه شود.
وی افزود: در برخی مناطق حفاری های دستگاه های اجرایی سبب ورود سیل به خطوط انتقال و آسیب به شبکه انتقال آب شرب شده است که انتظار می رود قبل از هرگونه حفاری شرکت آب منطقه ای در جریان حفاری ها قرار بگیرد.
هاشمی مقدم با بیان اینکه سیاست شرکت آب و فاضلاب بیشتر پیشگیری و آمادگی است اظهار داشت: پیشگیری های قبل از وقوع بحران سبب شد هیچ خللی در شبکه های آب شرب شهری استان ایجاد نشود.
وی بر هماهنگی دستگاه های اجرایی برای انجام هرگونه حفاری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه خطوط انتقال آب همچنین فیبرنوری مخابرات از زیر زمین انجام می شود دستگاه های خدمات رسان قبل از حفاری و خاکبرداری هماهنگی های لازم را انجام دهند تا به خطوط عرضی آب آسیب وارد نشود.
هاشمی مقدم ادامه داد: در این زمینه دستگاه هایی از جمله شهرداری ها، ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، دهیارای ها مراقب آسیب به تاسیسات آب و فاضلاب باشند.
وی بیان کرد: همچنین انتظار می رود برای احداث سیل بند توسط منابع طبیعی یا راه و شهرسازی حتما قبل از هر گونه اقدامی به دستگاه هایی که در پایین دست تاسیسات دارند اطلاع رسانی لازم را انجام دهند چراکه هماهنگی بین دستگاهی اگر باشد بخش زیادی از مشکلات حل می شود.
سامانه بارشی از 2 روز گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و فعالیت آن دیروز (یکشنبه) در سراسر استان شدت گرفت به گونه ای که برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی مسدود شد و خساراتی نیز بر جا گذاشت.
7557 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خراسان جنوبی راهداری و حمل و نقل جاده زمین شهرداری مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان در نشست تشکیل ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) که مصادیق بارز کرامت هستند به عنوان نمادین دهه کرامت نامگذاری شده و یک تابلو است که باید همه اقدامات و بزرگداشت‌ها با هدف پررنگ نگهداشتن این تابلو برای بشر انجام شود.


آیت الله عبادی افزود: دنیا از نعمت‌های الهی است و برای بشر خلق شده که باید انسان بهره را از آن داشته باشد و کرامت، انسان را به سعادت و بهره مندی از نعمات الهی سوق می‌دهد.


وی گفت: مشکلی که امروز و هر روز در تاریخ با انواع جنایت‌ها و خیانت‌ها وجود داشته به دلیل عدم ترویج فرهنگ کرامت و گرایش انسان‌ها به مادیات به وجود آمده است.


نماینده ولی فقیه در استان، مکتب پرافتخار انبیا، اولیا و امامان را نماد کرامت و عزت معرفی کرد.


در این نشست، حضور خادمیاران رضوی، برگزاری جشن‌ها در بقاع و مساجد، اعزام زائر اولی‌ها و ۲۰۰ زوج به مشهد مقدس، همایش‌ها و جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های دهه‌ی کرامت در خراسان جنوبی اعلام شد.


امسال دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است
  • ◄ الحاق ۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرهای خراسان جنوبی