Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتشارات سوره مهر از عرضه ۵۰۰ عنوان کتاب خردسال، کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و گفت: ۲۴ عنوان کتاب که ۲۰ سال از انتشار آنها می گذرد به شکل نو منتشر و عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «عبدالحمید قره داغی» امروز (دوشنبه 26 فروردین) در نشست خبری اعلام برنامه های انتشارات سوره مهر در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: موسسه انقلاب اسلامی مراسمی به مناسبت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که فردا برگزار می شود، از تقریظ حضرت آیت الله خامنه ای بر کتاب در کمین گل سرخ رونمایی می شود. چاپ این کتاب به دهه 60 بر می گردد. این کتاب 23 بار تجدید چاپ شده است. تقریظ حضرت آقا بر این کتاب مربوط به سال 84 است.

 

مدیرعامل انتشارات سوره مهر اظهار داشت: حضرت آقا در فرمایشات خود بر راه اندازی نهضت ترجمه برای ادبیات تألیفی انقلاب تأکیداتی داشتند. انتشارات سوره مهر در این زمینه تلاش می کند که در کنار تمام نهادها و موسسات مرتبط با ارتباط مستمر و تعامل خوب تعداد این آثار ترجمه را افزایش دهد. 120 عنوان کتاب ترجمه شده از آثار تالیفی سوره مهر به زبان های مختلف منتشر شد. نمایشگاهی از این کتاب ها در هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری برپا شد.

 

وی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال غرفه مستقل بین الملل خواهیم داشت، عنوان کرد: علاوه بر آثار مکتوب و تالیفی جدید به معرفی آثار ترجمه شده نیز می پردازیم. برخی از کتاب های سوره که به فراموشی سپرده شده بود، بازخوانی و بررسی شد. کتاب هایی که 20 سال از انتشار آنها می گذرد، ویراستاری و چاپ مجدد شد. 24 عنوان از این کتاب در نمایشگاه کتاب امسال خواهیم داشت.

 

قره داغی تصریح کرد: سوره مهر کودک و نوجوان که با نشان مهرک فعالیت می کند در نمایشگاه کتاب امسال غرفه مستقل با 500 عنوان کتاب برای گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان دارد. در بخش سوره مهر الکترونیک سعی کردیم این فضا را گسترش دهیم. امسال در نمایشگاه کتاب تهران 1500 عنوان کتاب الکترونیک در غرفه سوره مهر الکترونیک داریم؛ همچنین 130 عنوان کتاب گویا داریم.

 

مدیرعامل انتشارات سوره مهر با اشاره به اینکه انتشارات سوره مهر سال گذشته در بیش از 60 نمایشگاه شرکت کرد، افزود: برخی از این نمایشگاه ها را خودمان برگزار کردیم. سال قبل با ازدحام جمعیت در غرفه سوره مهر در نمایشگاه کتاب مواجه شدیم و تقاضا کردیم که با توجه به استقبال از این محتوا متراژ بالاتری را به سوره مهر اختصاص دهند، تا این لحظه هنوز هیچ غرفه ای به ما تحویل داده نشده است، تلاش ما برای افزایش متراژ غرفه به نتیجه نرسید. برای ناشران برگزیده باید مزیت فعالیتی در نظر گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال 97 کتاب های خوب و شاخص با موضوعات مختلف داشتیم، به عنوان مثال کتاب خاطرات سفیر ، سال گذشته نزدیک به صد هزار نسخه فروش رفت. مجموعه آثار فاضل نظری نزدیک به 100 هزار جلد به فروش رسید. کتاب مهرداد صدقی در بازه زمانی کوتاه به چاپ هفتم رسید. گمان می کنم کتاب اکنون فاضل نظری که چیزی از انتشار آن نمی گذرد، چاپ نهم یا دهم اش به نمایشگاه برسد. سال گذشته تهیه سخت بود و همکاران من هر روز همکاران وزارت ارشاد را می دیدند. بیشتر حمایت حوزه هنری از ما حمایت محتوایی است. متاسفانه ما نیز افزایش قیمت را در آثارمان داشتیم اما کاهش فروش تا الان نداشتیم و امیدوارم در سال۹۸ نیز شاهد کاهش فروش نباشیم.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل سپاه پاسداران خسارت سیل سپاه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن کریم قرآن کریم بارندگی و سیلاب سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران مریم داوری انتشارات سوره مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه

انتشارات صدرا  به مناسبت ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن سالروز شهادت امام علی (ع) مسابقه‌ کتابخوانی سراسری برگزار می نماید.

علاقه مندان برای شرکت در مسابقه کتاب‌خوانی ولادت حضرت علی (ع) می‌توانند کتاب سیری در نهج البلاغه، اثر ماندگار شهید آیت‌الله مرتضی  مطهری را مطالعه نموده و از تاریخ 10 فروردین ماه لغایت 31 فروردین 1402 به سوالات مسابقه پاسخ دهند.

 

 

شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات از طریق صفحه مسابقه در سایت انتشارات صدرا (مرکز نشر آثار استاد شهید مطهری) انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که شرکت در این مسابقه برای تمامی علاقه‌مندان رایگان و بدون هزینه می‌باشد.

همچنین علاقه مندان می توانند برای تهیه  کتاب سیری در نهج البلاغه از سایت انتشارات صدرا اقدام نمایند و با ارسال رایگان در سراسر کشور دریافت نمایند.  پس از تکمیل مراحل خرید، کتاب حداکثر ظرف 3 روز کاری به خریداران در سراسر کشور تحویل داده خواهد شد. همچنین مطالعه این کتاب حدودا 8 ساعت از زمان شما را به خود اختصاص می‌دهد.

 

 

جوایز مسابقه کتابخوانی شهادت امام علی (ع):

جوایز این مسابقه به سه بخش تقسیم می شود که از طرف انتشارات صدرا اهدا خواهد شد:

1. سه نفر اولی که بالاترین امتیاز را کسب کنند:

نفر اول: 3 میلیون تومان نفر دوم: 2.5 میلیون تومان نفر سوم: 2 میلیون تومان

2. شرکت کنندگانی که با دعوت از دوستان و اطرافیان خود، بیشترین آمار اطلاع رسانی را داشته باشند. جوایز این گروه عبارت است از:

سه نفر برتر، هر یک از نفرات 2 میلیون تومان

3. همچنین به 3 نفر از بین تمامی افرادی که در این مسابقه شرکت نموده‌اند، به قید قرعه مبلغ 1 میلیون تومان به هر یک اهدا خواهد شد.

برگزیدگان در این مسابقه در اردیبهشت ماه 1403 در سایت انتشارات صدرا معرفی شده و جوایز خود را دریافت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات خود می‌توانید به صفحه مسابقه در سایت انتشارات صدرا مراجعه نمایید.

 

دیگر خبرها

  • فهرست سبد خرید کتاب‌ را آماده کن | تصمیمات تازه برای نمایشگاه کتاب سی‌وپنجم
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • شعار نمایشگاه کتاب امسال اعلام شد
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • تخصیص یارانه فرهنگی، سازوکار تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب