Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پایگاه اینترنتی دیسکلوز (Disclose) با استناد به اطلاعات درز کرده از گزارش اداره اطلاعات نظامی فرانسه به دولت این کشور در ماه اکتبر نوشت سلاح‌های ساخت فرانسه در مناطق غیرنظامی یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا بر اعلام این پایگاه اینترنتی، این اسناد با عنوان «یمن - اوضاع امنیتی» در قالب اسناد محرمانه دفاعی به امانوئل مکرون، رئیس جمهور، فلورانس پارلی، وزیر دفاع، ادوار فیلیپ، نخست وزیر، و ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، تحویل داده شد که در آن جزئیات سلاح‌های فرانسوی مورد استفاده عربستان سعودی و امارات عربی متحده علیه نیروهای جنبش انصارالله در یمن مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسناد موسوم به «یمن پیپرز» حاوی نقشه‌ها و جداولی در مورد کامیون‌های مجهز به توپ شرکت «نکستر» است که در مرز عربستان سعودی و یمن مستقر هستند. تانک‌های «لکلرک» مجهز به تسلیحات فرانسه هم در یمن مشاهده شده است و در مواضع دفاعی در بسیاری از پایگاه‌ها از جمله در عدن در جنوب یمن به کار گرفته می‌شود.

طبق این گزارش، نیروی هوایی عربستان سعودی مجهز به ابزار‌های هدفگیری ساخت شرکت تالس فرانسه است که احتمالا در جنگ یمن به کار گرفته می‌شود. جنگنده‌های میراژ فرانسه هم از پایگاه «عصب» در اریتره در حملات یمن شرکت می‌کنند.

بنا بر این گزارش، یک کشتی ساخت فرانسه در محاصره دریایی یمن مشارکت دارد و یک ناوچه مجهز به پرتابگر موشک هم در محاصره دریایی هم برای عملیات پشتیبانی زمینی مستقر است.

بر اساس این اسناد، خبرنگاران دیسکلوز با همکاری مدیاپار، کانبینی، رادیو فرانسه، آرته و اینترسپت اعلام کردند سلاح‌های فرانسوی ابزار اصلی حملات مرگبار به غیرنظامیان به حساب می‌آید.

در نوامبر سال ۲۰۱۸، تانک‌های فرانسوی در جنگ حدیده به کار گرفته شد. یک سازمان غیرنظامی دولتی آمریکایی شمار قربانیان غیر نظامی حملات این تانک‌ها را پنجاه و پنج نفر اعلام کرد.

دیسکلوز با انتشار اسنادی در مورد قرارداد جدیدی که در ماه دسامبر سال گذشته میان فرانسه و عربستان سعودی امضا شد، اعلام کرد صادرات سلاح به عربستان سعودی ادامه دارد. در این قرارداد که به امضای مدیران شرکت نکستر رسیده است، تحویل خودرو‌های زرهی و کامیون به عربستان بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.

دیسکلوز همچنین اسنادی را منتشر کرد که در واقع پاسخ دولت به این مسائل است. بر اساس این اسناد تسلیحات فرانسوی که اعضای ائتلاف از آن استفاده می‌کنند برای مواضع دفاعی در خارج از خاک یمن است و در جبهه جنگ مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. دولت فرانسه همچنین در مورد قربانیان غیر نظامی استفاده از این سلاح‌ها در خاک یمن اظهار بی اطلاعی کرد.

در ماه اکتبر فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، اطمینان داد سلاح‌هایی که به تازگی به عربستان سعودی فروخته شد در یمن علیه غیرنظامیان به کار گرفته نمی‌شود و همچنین هیچ مذاکره‌ای برای فروش سلاح به عربستان سعودی در جریان نیست.

از زمان مداخله نظامی ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی در یمن در سال ۲۰۱۵، ده‌ها هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شده اند. سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است ۸۰ درصد مردم این کشور به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سعودی الشرق امروز سه شنبه در گزارشی مفصل به گام‌های جدید ایران و عربستان سعودی در راستای تقویت و اصلاح روابط دوجانبه پرداخته است.

در این گزارش به ازسرگیری سفرهای حج عمره زائران ایرانی پس از گذشت ۹ سال و همچنین تعیین سرکنسول جدید عربستان سعودی در مشهد اشاره شده است.

در متن این گزارش آمده است: روابط عربستان سعودی و ایران پس از آشتی تاریخی میان دو کشور، گام های جدیدی را در مسیر تقویت و اصلاح بر می دارد. روز دوشنبه هفته جاری فرودگاه مدینه منوره پذیرای نخستین گروه از عمره گذاران ایرانی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بود. همچنین «عبدالله العنزی» سفیر عربستان سعودی در ایران از تعیین سرکنسول جدید عربستان در شهر مشهد مقدس خبر داده است.

کد خبر 6086499 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط