Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@22:08:07 GMT

250 کیلومتر از راه های کردستان لکه گیری شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۶۹۲۹

250 کیلومتر از راه های کردستان لکه گیری شد

رامبد نوذری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام راهداران در راستای حفاظت و صیانت از راه های استان انجام شد.
وی اضافه کرد: این میزان لکه گیری و روکش با استفاده از 280 میلیارد ریال اعتبار دولتی انجام شد که با توجه به وضعیت مالی بیشتر این اعتبارها به عنوان طلب پیمانکاران است که سعی می شود در کمترین زمان ممکن تامین و به آنان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون راهداری اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: این میزان لکه گیری با استفاده از آسفالت سرد از جمله آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ (با ضخامت کم)، فوکسیل و بازیافت سرد انجام گرفته است.
راهداران استان کردستان بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
3034/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان کردستان حمل و نقل راه کیلومتر لکه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها

نسیم بهنیافرد رئیس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان بیمارستان شهید صدوقی یزد گفت: این مرکز با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص و با تجهیزات پیشرفته در زمینه تشخیص سرطان، آماده ارائه خدمات به مراجعان است. خدمات انجام شده در این مرکز با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه‌های پایه و بسته‌های حمایتی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند برای دریافت خدمات آموزشی و مشاوره، ویزیت و اقدامات تشخیصی (ماموگرافی، سونوگرافی، وکیوم بیوپسی، پاپ اسمیر، اندوسکوپی، کولونوسکوپی و …) به صورت مستقیم به مرکز مراجعه کنند یا اینکه از طریق مراکز بهداشتی تست‌های اولیه غربالگری را انجام داده تا در صورت نیاز به این مرکز ارجاع داده شوند.

بهنیافرد ادامه داد: همچنین مشاوره‌های تخصصی از جمله مشاوره تغذیه، درمان‌های حمایتی، تسکینی، لنفوتراپی و روانپزشکی و… در مرکز تشخیص زودهنگام سرطان بیمارستان شهید صدوقی به بیماران ارائه می‌گردد.

وی با اشاره به اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان گفت: خوشبختانه درباره سرطان‌هایی که در استان شایع است (سرطان روده بزرگ، پروستات، پستان، تیروئید، دهانه رحم و…) تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام وجود دارد که در مراحل اول امکان تشخیص سرطان و درمان به موقع آن را فراهم می‌آورد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان افزود: اگر سرطان در مراحل اول تشخیص داده شود و درمان‌های پیشرفته و به موقع جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی و.. صورت گیرد احتمال بقای عمر قابل قبول بیماران از ۷۵ درصد به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

بهنیافرد خاطر نشان کرد: تغذیه ناسالم و چاقی، کم‌تحرکی، مصرف کم سبزیجات، مصرف الکل و دخانیات، مواجهه با امواج رادیو اکتیو و آلاینده‌های محیط (آب، خاک و هوای آلوده) و استرس از عوامل خطر ابتلا به سرطان هستند.

وی ادامه داد: دو عامل دیگر از جمله افزایش سن و سوابق فامیلی مثبت (ژنتیک) هم از عومل مهم ابتلا به سرطان هستند که با توجه به اینکه اقدام موثری جهت کاهش نفوذ این دو عامل در بروز سرطان نمی‌توان انجام داد، تنها راه کاهش اثر این دو عامل در میزان مرگ و میر و ناتوانی‌های ناشی از بیماری سرطان انجام تست‌های غربالگری و اقدامات تشخیصی سرطان در مراحل اولیه می‌باشد.

رییس مرکز تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر و سرطان به روند رو به رشد ابتلا به سرطان درایران و سایر کشور‌ها هم اشاره کرد و گفت: اگر چه میزان ابتلا به سرطان و سرعت رشد آن در استان یزد و کشورمان ایران بالاست و شیب تندی دارد ولی میزان ابتلا نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی و آمریکا کمتر است.

وی اظهار داشت: در کشور‌های توسعه یافته، با وجود افزایش و رشد میزان ابتلا به سرطان، نسبت مرگ و میر سرطان در این کشور‌ها با آموزش عوامل خطر و علائم هشدار دهنده و همچنین انجام تست‌های غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان رو به کاهش است و میزان موفقیت در درمان و میانگین بقای عمر بیماران افزایش داشته است.

بهنیافر افزود: سرطان پروستات در استان یزد از سرطان پوست پیشی گرفته‌است و مقام اول کشوری را دارد. سرطان پستان در بانوان هم در استان مقام اول و در کشور نیز رتبه‌های اول و گاهاً دوم را داراست.

وی خاطرنشان ساخت: کارشناسان مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در بیمارستان شهید صدوقی یزد از طریق ارائه خدمات مشاوره تلفنی در ساعات اداری پاسخگوی سوالات شهروندان هستند. شماره‌های ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۵ و ۰۳۵- ۳۱۸۳۴۲۴۶ برای نوبت دهی و مشاوره تلفنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • افتتاح کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در کردستان
  • افزایش ۲ برابری روکش آسفالت در نطنز