Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:14:58 GMT

جذام از گیلان راهی انگلستان شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۶۹۴۹

جذام از گیلان راهی انگلستان شد

رشت – ایرنا - فیلم کوتاه «جذام» ساخته فیلمساز جوان گیلانی «علیمحمد اقبالدار» پس از راهیابی به هفتمین دوره جشنواره فیلم حقوق بشر نپال، در چهاردهمین حضور بین‌المللی خود به جشنواره دیدگاه نامحدود «Unrestricted View» انگلستان راه یافت.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن اعلام این خبر افزود: فیلم کوتاه «جذام» به همراه دو فیلم کوتاه «هدیه ای برای یک روز غم انگیز» ساخته بهزاد خداویسی و «پیرمرد و مرده» امیررضا فلکی از کشورمان در چهارمین دوره این جشنواره در کشور انگلستان حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسم مصفا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فیلم کوتاه «جذام» نهمین فیلم داستانی علی محمد اقبالدار است که پیش از این نیز موفق به کسب جایزه دوم بهترین فیلم و جایزه نخست بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم Cinemania at the Velikaya مرکز جوانان شهر پسکوف روسیه و همچنین نامزد بهترین فیلم در جشنواره فیلم PEEKSKILL آمریکا شده بود.
وی اظهار داشت:اقبالدار پیش از این فیلم های داستانی «خود»، «حفرۀ زندگی»، «وارونۀ همیشه آرام»، «ایمان کات»، «من در آئینه»، «حس نبود»، «انتخاب» و «یاد آن مرد» را کارگردانی کرده است.
هاله رستم‌دخت، مرتضی زینل، ترمه توحیدی، تیما کریمی، رقیه دوپور و علی حاج‌علی عسگری به عنوان بازیگر در فیلم کوتاه «جذام» نقش‌آفرینی کرده‌اند.
در خلاصه داستان «جذام» آمده است: در شب عروسی، داماد هراسان و عصبانی وارد بیمارستان می‌شود تا عروسش معاینه پزشکی شود ولی... .
دیگر عوامل این فیلم می‌توان علاوه بر علیمحمد اقبالدار به‌عنوان «نویسنده، کارگردان، تهیه کننده، تدوینگر و مدیرفیلمبرداری»، احمد والا «فیلمبردار»، امیرحسین گل‌محمدی «صدابردار»، علیرضا مجیدی «بازیگردان و برنامه ریز»، رسول قربانی، مرصاد میرغفاری و سعید عزیززاده «دستیاران کارگردان»، جلال سیدی‌نژاد «دستیار صدا»، ستاره کرباسی‌زاده «منشی صحنه» و علیرضا قیامی «عکاس» را نام برد.

1881 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فيلم كوتاه جشنواره بين المللي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: جشنواره بهار نارنج هفته آینده (۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه) در کومله شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

او افزود: جشنواره بهار نارنج کومله، یکی از جشنواره‌های پرمخاطب در طول سالیان گذشته با حضور گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده است. 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، این جشنواره با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.

جهانی تصریح کرد: آداب و رسوم مرتبط با بهار نارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار بوده و یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده‌فرهنگ‌های مرتبط با این محصول در آیین‌های سنتی مردم این منطقه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه‌های مختلف گردشگری استان گیلان است.

او گفت: در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت جشنواره کودک، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه جشنواره غذا‌های سنتی، پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت جشن بزرگ بهار نارنج و در روز جمعه ۲۱ اریبهشت هم جشن بازی‌های بومی محلی از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در کومله لنگرود برگزار خواهد شد. 

کومله از توابع شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

بانوان گیلانی از شکوفه‌های بهار نارنج در تهیه اسانس طبیعی، مربا، دمنوش، عرقیات و شربت استفاده می‌کنند.

مصرف این گلبرگ‌های عطرآگین علاوه بر درمان بیماری‌های عصبی، نشاط آور و آرامبخش است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • «پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست