Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کرمی صبح دوشنبه سدر همایش طلایه داران تربیت آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه و ابزار کار آموزش و پرورش است اظهار داشت: برای ارزیابی بهتر از فرایند آموزشی و تعیین مسیر مناسب برای رسیدن به تربیت اسلامی باید همواره سند تحول بنیادین را مطالعه و بررسی کرد و طبق راهکارهای آن پیش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی ادامه داد: هدف تربیت در سند تحول بنیادین نیل آینده سازان به مراتبی از حیات طیبه است و باید انسانی تربیت شود که در جامعه و کشور مفید واقع شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نسل امروز در دام فریب الگوهای شبه تربیت قرار گرفته است باید دست‌اندرکاران تربیت مسلح به آگاهی، دانش و مهارت امروزی لازم باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه ابزارهای تربیتی باید مبتنی بر ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین باشد یادآور شد: در این سیستم آموزشی سند تحول بنیادین جوهره تربیت است و بر رویکرد فرهنگی و تربیتی تاکید دارد.

کم کردن شکاف نسلی

وی افزود: با توجه به هجمه‌ها، جنگ نرم و کم توجهی به آموزه‌های دینی و اخلاقی دستیابی به برخی از ساحت‌های سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن آن سخت است پس باید تلاش کرد تا به روز بود و جلوی این هجمه‌ها ایستاد.

کرمی ابراز داشت: هدف تربیت در جهان امروز تغییر وضعیت موجود دانش آموزان است و همچنین بر هم زیستی و کم کردن شکاف نسلی تاکید دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان داشت: با توجه به تحولات و تغییرات گسترده اگر مربی می‌خواهد اثرگذار باشد باید خود حامل نکات اخلاقی باشد و برای جذب جوانان با زبان رسانه و شبکه‌های اجتماعی آشنا باشد.

تقویت تشکل‌های دانش آموزی

وی با بیان اینکه اگر خانواده‌ها با ما همراهی نداشته باشند کار تربیت ناقص خواهد بود افزود: به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای همراهی خانواده‌ها و همچنین استفاده از مشاوران مذهبی و تحصیلی برای آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها باید در برنامه کاری تربیتی داشت.

کرمی با تاکید بر نقش تشکل‌های دانش آموزی در آموزش و پرورش گفت: شوراهای دانش آموزی و تشکل‌های دانشی به عنوان بازوهای مشورتی مدیران در مدارس اهمیت ویژه ای دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: سیل مهربانی هم کلاسی و بحث کمک به آسیب دیدگان از سیل به اتمام نخواهد رسید و با توجه به اینکه آسیب دیدگان مشکلات زیادی دارند و نیاز به همراهی دارند باید کمک بیشتری به این مردم شود.

کد خبر 4591507

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال

وزیر آموزش‌وپرورش امروز پس از ماه‌ها غیبت در حیاط دولت به جمع خبرنگاران آمد تا از تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال انتظار از زمان تصویب این سند در هیئت دولت خبر دهد.

رضا مراد صحرایی با تأکید بر اینکه این سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت را نشانه‌گیری کرده تصویب این آیین‌نامه نشان داد که در دولت موضوع مهارت‌آموزی به‌عنوان زیرساخت اصلی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها باید دنبال شود.

وی بابیان اینکه در همین راستا آیین‌نامه تربیت کودکی در دستور کار دولت قرارگرفته اظهار داشت: به‌زودی نیز دو آیین‌نامه دیگر انسداد مبادی بی‌سوادی و توسعه سواد خواندن در کشور و دیگری برنامه ملی اوقات فراغت به دولت خواهد آمد تا به تصویب برسد.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الآن ۳۹ درصد است. ضمن اینکه  ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این آیین‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد و معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به‌عنوان مشوق در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس کنند و  تأسیس هنرستان‌های  وابسته به دستگاه‌ها و مراکز غیردولتی و تیزهوشان نیز در این آیین‌نامه دیده‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت صمت هم مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است. وزارت تعاون، نفت،  صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، وزارت کشور و ورزش حداقل ۵ هنرستان وابسته مبتنی بر ظرفیت‌های خود برای تقویت مهارت‌آموزی ایجاد کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش همچنین گفت که ۲۰درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد و وزارت آموزش‌وپرورش مکلف شده به دانش آموزان دوره دوم متوسطه غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی دهد.

صحرایی افزود: تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است. اگر هنرستانی قابل‌استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش‌وپرورش امکان تغییر بهره‌برداری از آن‌ها ممکن است.

به گفته صحرایی موضوع تغییر تقویم آموزشی هم در قالب یک طرح در دولت تصویب‌شده و در حال بررسی است اما هنوز قطعی نشده است و مطابق راهکاری از تحول هستند، ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست‌بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش‌وپرورش قرارگرفته و امیدواریم این موضوع به‌زودی به ثمر برسد.

صحرائی با تأکید بر اینکه سند تحول بنیادین اجرایی نخواهد شد مگر با ائتلاف همه دستگاه‌های وابسته به دولت و وزارتخانه‌ها، تصریح کرد: این یک اتفاق مبارک و یک ریل جدید برای تقویت تعلیم و تربیت کشور است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص درباره پرداخت هزینه کلاس‌های فوق‌العاده قبول‌شدگان آزمون آموزش‌وپرورش در سال گذشته هم با تأکید بر اینکه اگر قانونی در مجلس است که گفته این موضوع غیرقانونی است، همان قانون مبنا است، تصریح کرد:  ما چنین قانونی را نداریم که گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است، این مصوبه هیئت‌امنای دانشگاه است و مصوبات هیئت‌امنا در چارچوب ضوابط هیئت امناها لازم‌الاجرا هستند اینکه سال‌های گذشته این هزینه را نمی‌گرفتند به این معنا نیست که امسال که گرفته‌اند غیرقانونی است.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است