Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ حسن‌نیا  امروز در گفتگو با خبرنگاران درخصوص نگرانی مردم معمولان نسبت به جابجایی محور قدیم پلدختر،اظهار کرد : علیرغم اینکه محور قدیم پلدختر بیشترین خسارت را در سیل اخیر دیده و برای بازسازی آن بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما به عنوان مسئول مستقیم نگهداری راه و ابنیه صراحتا اعلام می‌کنیم محور پلدختر- خرم‌آباد از مسیر موجود تغییر نخواهد کرد و نسبت به بهسازی این محور و دغدغه مردم منطقه تعهد اخلاقی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: با توجه به اینکه راه و آب دو مولفه اصلی در پایداری حیات به شمار می‌روند و این محور ارتباط مستقیم با زندگی، اقتصاد و معیشت مردم منطقه دارد از این رو با اجرای راه جدید مخالف هستیم راه موجود باید در قسمت‌هایی با اجرای واریانت جدید یا تونل، تعمیر و بهسازی شود. حسن‌نیا در ادامه با بیان اینکه سیل اخیر استان لرستان از نظر شدت، پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است، تصریح کرد: بیشترین خسارت سیل در استان لرستان وارد شده است به طوری که قریب به هزار و 500 میلیارد از مجموع 3 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد خسارت وارد شده از سیل به زیرساخت‌ها و ابنیه فنی راه در کشور مربوط به این استان بوده است. به گفته او شدت تخریب در محور خرم‌آباد-ویسیان-معمولان- سه‌راه افرینه به پلدختر بسیار زیاد بوده است و راه‌های ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی زیادی به شدت آسیب دیده است سعی و تلاش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر این است که با اجرای پل‌های پیش‌ساخته فلزی، لوله‌ها و باکس‌های فلزی و بتنی در گام اول راه‌های اصلی و شریانی و در گام بعدی راه‌های فرعی و روستایی را با ایجاد پل‌های موقت و یا از مسیرهای دوم بازگشایی و تردد را برقرار نماید که امیدواریم تا پایان هفته جاری این مهم محقق گردد. رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان  کرد: با توجه به اینکه بیشترین تخریب در ضلع شرقی و غربی رودخانه کشکان اتفاق افتاده و چندین پل بزرگ در این محور تخریب شده است هم اکنون همکاران راهدار در 9  پل چم‌شهران، زیودار، کلات زیودار، بیشه، کوره‌دشت، حیات‌الغیب، دوآب، طاق عباسعلی و بابازید مشغول اجرا و نصب پل‌های فلزی با دهانه 20 تا 60 متری هستند تا راه ارتباطی این مناطق را برقرار نمایند. حسن نیا  با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی مدیرکل، معاونان و کارکنان راهداری لرستان و 19 استان معین ،یادآورشد: همه توان خود را برای برقراری هرچه سریعتر راه‌های ارتباطی استان لرستان و تسهیل در خدمات‌رسانی به مردم بکار خواهیم گرفت. معاون وزیرراه وشهرسازی تاکید کرد: با توجه به پیگیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ابلاغ وزارت راه و شهرسازی مبنی بر معافیت خودروهای امدادی و خدمت‌رسان و همچنین خودروهای شخصی پلاک پلدختر از عوارض آزادراه خرم‌آباد- پل زال چنانچه شرکت آزادراه از این خودروها عوارضی دریافت نماید، برای پیگیری و طرح شکایت خود به اداره‌کل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان مراجعه  کنند و این اداره کل تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.   ​

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب راهداری و حمل و نقل جاده سیل وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از تغییر بخشی از مسیر‌های پایانه دولت‌آباد اتوبوس شهری به دلیل اقدامات عمرانی برای رفع فرونشست زمین در بخشی از خیابان شهید رجایی و رفع مشکل طی ساعات آینده خبر داد.

علی مزیدی مسیر مسدود شده را بخشی از خیابان ایرانشهر از چهاراه ایرانشهر تا میدان شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: از این رو روال حرکت اتوبوس‌های مسیر شماره ۵۵ که از پایانه دولت آباد حرکت کرده و بعد از طی خیابان کاشانی به پایانه جانباز می‌رسند، تغییر کرد.

وی همچنین از تغییر حرکت مسیر ۳۳ از پایانه دولت آباد و خیابان مهدی و مسیر ۲۳ از پایانه دولت آباد به خیابان امام، خیابان مهدی و خیابان مسکن و شهرسازی خبر داد و خواستار صبوری شهروندان تا زمان مرمت مسیر مزبور و استفاده از خطوط جایگزین شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد مسیر‌های جایگزین تردد را خیابان شهید مطهری، میدان آزادی، خیابان فرخی معرفی کرد و افزود: مسیر به زودی بازگشایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • آغاز اجرای پروژه تعریض محور دهگلان_ بلبان آباد
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی در یک سال گذشته