Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@20:25:19 GMT

بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بیمارستان صحرایی آق‌قلا ویزیت شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۲۲۲

بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بیمارستان صحرایی آق‌قلا ویزیت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار کاویانی، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با حضور در منطقه عین ۲ شهر اهواز ضمن بازدید از مسیر سیل بندها گفت: با توجه به وقوع سیل در استان گلستان و ابلاغ فرماندهی معظم کل قوا در کمک رسانی نیروهای مسلح به مناطق سیل زده، در روز سوم وقوع سیل اولین یکان‌های نیروی دریایی ارتش وارد آق‌قلا و گمیشان شدند که بالگردهای اعزامی از ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با انجام بیش از ۱۳۳ سورتی پرواز کار تخلیه و بارگیری تجهیزات و امداد رسانی به مردم را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بارگیری و تحویل ۲۳ تن اقلام اعم از مواد غذایی، پتو، لباس و سایر نیازمندی‌های اولیه و انتقال آن‌ها به مناطق آق‌قلا و گمیشان و دیگر مناطق سیل زده از دیگر فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: در روز چهارم با همت معاونت آماد و پشتیبانی، آمادگاه سیار در مناطق سیل‌زده استان گلستان برپا شد که به کار پخت نان و غذای و همچنین ایجاد سرویس بهداشتی سیار مشغول شد. همچنبن اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، بیمارستان صحرایی را احداث کرد که تاکنون پزشکان این نیرو بیش از ۱۰۰ هزار نفر را بصورت رایگان ویزیت کرده اند.

امیر دریادار کاویانی با اشاره به وقوع سیل در استان خوزستان گفت: در روز ۱۲ فروردین اولین گروه از تیم‌های عملیات ویژه و تیم‌های پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد خوزستان شدند که بیش از ۱۶۰۰ نفر را از منازل تخلیه و به مکان امن منتقل کردند.

وی در پایان گفت: نیروی دریایی ارتش ضمن حفظ آمادگی رزمی با تمام توان در کنار مردم خواهد ماند و لحظه‌ای دست از تلاش بر بر نمی‌دارد.

کد خبر 4591496 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما وزارت دفاع چین اعلام کرد: رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران که در خلیج عمان برگزار می‌شود علیه کشوری صورت نگرفته است.
وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین در یک نشست خبری گفت: این رزمایش دریایی ربطی به وضعیت منطقه ندارد.
او تاکید کرد: پیش از این، چین، روسیه و ایران مانورهای مشترک متعددی برگزار کردند که برای همکاری و تبادلات نزدیکتر بین نیروی دریایی سه کشور و تامین امنیت دریایی مشترک منطقه‌ای اهمیت زیادی دارد.
وزارت دفاع روسیه در ۱۴ مارس گزارش داد که ناوهای جنگی نیروی دریایی روسیه، چین و ایران مرحله فعال رزمایش دریایی مشترک کمربند امنیتی دریایی ۲۰۲۴ خود را در خلیج عمان به پایان رسانده اند.
در دو روز برگزاری این رزمایش، ملوانان نیروی دریایی روسیه به همراه همتایان ایرانی و چینی خود به منظور انجام مانور مشترک، برگزاری رزمایش ارتباطی، شلیک مسلسل‌های کالیبر بزرگ و توپخانه کالیبر کوچک علیه اهداف سطحی و هوایی شبانه روز تمرین کردند.
همچنین یک مانور ویژه شبیه سازی شده برای آزادسازی کشتی توقیف شده توسط دزدان دریایی فرضی انجام شد.
این مانور بین المللی برای ششمین بار برگزار شد. این سه کشور برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در آب‌های دریای عرب در اقیانوس هند رزمایش برگزار کردند.
کشتی‌های رزمی نیروی دریایی روسیه، چین و ایران به طور مداوم در این مانور شرکت می‌کنند.
در این مانور مشترک دریایی امسال بیش از ۲۰ ناو رزمی، شناور پشتیبانی و قایق‌های توپدار از نیروی دریایی روسیه، ایران و چین شرکت داشتند. هلیکوپترهای هوانوردی نیروی دریایی به طور گسترده در این رزمایش به کار گرفته شدند. مانورهای دریایی با هدف تمرین اقداماتی برای تضمین ایمنی فعالیت‌های اقتصادی دریایی انجام شد.
نمایندگانی از نیروی دریایی آذربایجان، هند، قزاقستان، عمان، پاکستان و جمهوری آفریقای جنوبی برای اولین بار به عنوان ناظر در این مانور شرکت کردند.

کد خبر 841056 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و چین رزمایش

دیگر خبرها

  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • استقبال از پرچم رضوی در عرشه ناوشکن دنا
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ناوگروه ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان