Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از مقامات و سران برجسته سابق اروپا در نامه‌ای سرگشاده، خواستار رد طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» در صورت شامل نشدن راهکار دو دولتی شدند.

۲۵ وزیر خارجه سابق، ۶ نخست‌وزیر پیشین و ۲ دبیرکل سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نامه‌ای که برای روزنامه انگلیسی «گاردین» ارسال کردند، نوشتند: «زمان آن رسیده که اروپا به اصول بنیادین خود برای صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها پایبند باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته گاردین، این مقامات و سران سابق اروپایی ضمن محکوم کردن اقدام یک‌جانبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تدوین و تحمیل معامله قرن به فلسطینی‌ها، گفتند که راهکار دو دولتی باید اجرا شود تا هر دو طرف بتوانند همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

در این نامه با اشاره به اینکه دولت کنونی آمریکا از سیاست دیرین خود در قبال قدس و فلسطین فاصله گرفته است، تاکید شده که اروپا باید هر طرحی را که شامل ایجاد دولت فلسطینی مستقل، در کنار اسرائیل، به پایتختی مشترک قدس اشغالی نباشد، رد کند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «واشنگتن در قبال گسترش شهرک‌سازی اسرائیل (در کرانه باختری) بی‌تفاوتی آزاردهنده‌ای از خود نشان داده و با قمار کردن روی امنیت و ثبات کشور‌های واقع در دروازه اروپا، صد‌ها میلیون دلار از کمک‌های مالی به فلسطینی را قطع کرد».

سران سابق اروپایی با درخواست از اتحادیه این قاره برای «هوشیاری و عمل استراتژیک» در زمان رونمایی ترامپ از طرح معامله قرن، نوشتند: «باور داریم طرحی که دولت فلسطین را به نهادی فاقد استقلال، پیوستگی ارضی و کارآیی اقتصادی تقلیل می‌دهد، شدیدا موجب شکست اقدامات پیشین برای برقراری صلح، نابودی راهکار دو دولتی و آسیب جدی به آرمان صلح پایدار بین فلسطین و اسرائیل می‌شود».

این نامه روز یکشنبه به «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تعدادی از وزرای خارجه کشور‌های عضو ارسال شد. نخست‌وزیران پیشین فرانسه، سوئد، ایتالیا، بلژیک و رومانی و همچنین «خاویر سولانا» و «ویلی کلاس» دبیرکل‌های پیشین ناتو و «جک استراو» وزیر خارجه پیشین بریتانیا از جمله امضاکنندگان این نامه بودند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» روز گذشته در گزارشی با اشاره به جزئیاتی از طرح دولت آمریکا موسوم به «معامله قرن» نوشت که این طرح اواخر بهار یا اوایل تابستان ارائه خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترامپ اتحادیه اروپا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: من واقعا از زیرنویس شبکه خبر فهمیدم بنزین دیشب گران شده! رئیسی اولین کسی بود که توییت زد و مخالفت کرد، در حالی که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود!

به گزارش جماران؛ حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد گفت: یک روز به آقای رحمانی فضلی گفتم ما که افزایش قیمت بنزین را تصویب کرده‌ایم، سران سه قوه هم امضا کرده‌اند منتها زمانش دیگر با شما، چون ما هر زمانی می‌گوییم شما می‌گویید مناسب نیست، خودتان بروید هر شب جمعه‌ای که می‌توانید و مناسب است، در این هفته یا هفته‌های آینده اجرا کنید، منتها ظرف سه، چهار هفته آینده این کار انجام شود، دیگر هم لازم نیست زمان آن را با من چک کنید، خودتان بروید و اجرا کنید.

صبح که بیدار شدم نماز صبح بخوانم دیدم زیرنویس کرده که بنزین دیشب گران شده است. برای من عجیب نبود چون اختیار داده بودم به شورای امنیت کشور. برایم این عجیب بود که چرا شب به من نگفتند. پس اینکه من می‌گویم صبح متوجه شدم، راست و دقیق است.  

واقعیت این است که من صبح جمعه مطلع شدم. اصل تصمیم، مصوبه سران سه قوه بود و تصمیم را گرفته بودیم. منتها در اینکه آن شب جمعه شود یا شب جمعه بعد، در اختیار شورای امنیت کشور بود. آن‌ها می‌توانستند آن را بیندازند به هفته بعد، چون به آن‌ها اختیار داده بودم.  

اگر گرانی بنزین قرار بود اوضاع کشور را به هم بریزد، باید صبح جمعه به هم می‌ریخت، ظهر یا عصر جمعه به هم می‌ریخت. چرا جمعه شب تحرکات شروع شد؟! همه طراحی‌ها برای به خیابان کشاندن مردم در روز جمعه انجام گرفت.

در ۹۸ وقتی بنزین گران شد اولین کسی که توئیت زد و مخالفت کرد، آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه بود که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود! آقای تاجگردون، نماینده مجلس هم که عضو جلسه اقتصادی سه قوه بود جمعه شب مردم را به راهپیمایی دعوت کرد.  

تمام ماجرای ۹۸ جمعه شب و شنبه و روز یکشنبه تا بعدازظهر است و دیگر تمام شد، یعنی جمعاً ۴۸ ساعت بود. البته حوادثی در ماهشهر اتفاق افتاد که عده‌ای با تیربار آمده بودند که کشته‌های آن حادثه را هم جزو اعتراضات مربوط به بنزین حساب کردند.  

دیگر خبرها

  • بولتون: ترامپ پس از پیروزی با ایران معامله می‌کند
  • چراغ سبز پمپئو به ترامپ؛ او چشم به چه پستی دارد؟
  • افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: اولین کسی که توئیت مخالفت زد، آقای رئیسی بود که نامه سران قوا را امضا کرده بود!
  • افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: من واقعا از زیرنویس شبکه خبر فهمیدم بنزین دیشب گران شده! رئیسی اولین کسی بود که توییت زد و مخالفت کرد، در حالی که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود!
  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • لزوم بازگشت عرصه جنگلی الیمالات به وضع سابق
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟