Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفرزاده از معاینه ۴ هزار و ۱۶۹ مورد مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۴۹ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در استان جان باختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «مصطفی جعفرزاده » امروز (26 فروردین) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پزشکی قانونی در چهار حوزه فنی و تخصصی شامل معاینات بالینی، تعیین علت فوت، آزمایشگاه تخصصی و کمیسیون‌های تخصصی فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 90 درصد مراجعات به این سازمان برای معاینات بالینی است، گفت:  در فوتی‌های مشکوک و غیرطبیعی باید معاینه جسد و تعیین علت و عوامل موثر بر فوت توسط پزشکی قانونی انجام شود.

 

18 هزار معاینه بالینی در پزشکی قانونی انجام شد

جعفرزاده با بیان اینکه در سال گذشته 18 هزار و 571 مورد افراد در حوزه معاینات بالینی به پزشکی قانونی مراجعه کردند، افزود: از این تعداد حدود 32 درصد را خانم‌ها و مابقی را آقایان تشکیل دادند که نسبت به سال قبل از آن رشد 10.3 درصدی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه بر حسب جمعیت استان خراسان جنوبی رتبه 28 کشور در مراجعه مردم به پزشکی قانونی را دارد، عنوان کرد: در حوزه نزاع سال گذشته 3 هزار و 276 فقره پرونده در پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی تشکیل شده است که نسبت به سال قبل از آن رشد 9 درصدی دارد.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 4 هزار و 169 مورد معاینه مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی در خراسان‌جنوبی انجام شده، ادامه داد: مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی رشد 34 درصدی نسبت به سال قبل از خود را نشان می‌دهد.

 

فوت 249 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان

جعفرزاده به فوت 249 نفر در خراسان‌جنوبی بر اثر حوادث ترافیکی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: به نسبت سال قبل از آن که 245 مورد بوده متوفیان حوادث ترافیکی استان یک درصد رشد داشته است.

 

به گفته وی از این تعداد فوت شده ناشی از حوادث ترافیکی در سال گذشته 52 مورد در طبس، 49 مورد در بیرجند و 48 مورد در نهبندان بوده است و در سال 96 رتبه استان از لحاظ متوفیان حوادث ترافیکی بر حسب جمعیت رتبه پنجم کشور بوده است که نشان می دهد به نسبت تلفات حوادث ترافیکی در استان زیاد است.

 

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه 56 درصد متوفیان حوادث ترافیکی در سر صحنه فوت می کنند، افزود: فوتی‌های ناشی از تصادف در جاده‌های روستایی از 16 مورد به 33 فقره افزایش یافته که افزایش 106 درصدی دارد و باید فرهنگ رانندگی اعتلا و گسترش یابد.

 

148 پرونده درخواست سقط جنین در استان

جعفرزاده به معاینه 451 مورد معاینه جسد و اظهارنظر نهایی در مورد علت فوت در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: گفت: همچنین 32 فقره پرونده‌های شکایت و قصور پزشکی در این مدت بررسی شده که در 21 پرونده درجات قصور پزشک محرز  و محکوم شده است.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته 148 فقره پرونده سقط جنین درمانی تشکیل شده که در 98 مورد مجوز سقط صادر شده است.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سیل مسابقات قرآن خسارت سیل خبرگزاری شبستان سپاه پاسداران سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن کریم کمک به سیل زدگان قرآن کریم معاینه جسد فوت تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت

 محمدی فرد سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس گزارش اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در سال ۱۴۰۲ با شاخص اهدای عضو (PMP) ۱۶.۸۷ در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ این شاخص ۱۱.۳۰ اعلام شده بود افزود: سال گذشته طی هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی استان خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سنت نیکوی اهدای عضو بیماران مرگ مغزی اقدام بسیار مهم و حائز اهمیت است که باعث نجات جان عده زیادی از انسان‌های دردمند می‌شود.

وی گفت: اینکه یک خانواه به اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی رضایت بدهند واقعا تصمیم سختی است، اما این اقدام خداپسندانه که سلامتی و زندگی دوباره افراد دیگر و شادی خانواده‌های آنان را رقم می‌زند، اوج بخشش و ایثار است و بی شک اجر عظیم دارد.

محمدی فرد تصریح کرد: این اقدام اهداکنندگان عضو ماندگار بوده و رضایت خانواده‌هایشان نیز ارزشمند و قابل قدردانی است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو در خراسان جنوبی گفت: ارتقای شاخص اهدای عضو در سال گذشته جلوه‌ای از تلاش مستمر و شبانه روزی دست اندرکاران این اقدام خیرخواهانه در مجموعه دانشگاه، بیمارستان‌ها و واحد‌های تابعه سطح استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • لطافت باران در خراسان جنوبی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت