Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:01:12 GMT

شهردار : هشت میلیون متر مکعب آب از معابر کرمان جمع آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۴۳۹

شهردار : هشت میلیون متر مکعب آب از معابر کرمان جمع آوری شد

کرمان - ایرنا - شهردار کرمان با اشاره به بارندگی های اخیر در شهر گفت: شهرداری کرمان با همکاری برخی دستگاه ها در مجموع هشت میلیون لیتر آب بارندگی را از معابر کرمان جمع آوری و به خارج از شهر هدایت کرده است.

به گزارش روز دوشنبه سید مهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان افزود: خارج کردن این حجم آب در ساعت محدود، کار بسیار بزرگی بود و خوشبختانه در حال حاضر جای نگرانی برای آب گرفتگی معابر شهر کرمان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، تهدیدی برای وقوع سیلاب در شهر کرمان وجود نداشت اما ما نگران آب گرفتگی معابر بودیم و به همین علت تمامی تجهیزات و پرسنل مرتبط از شب گذشته در محله‌های مختلف شهر حضور داشتند و آماده بودند.
شهردار کرمان از وجود 53 پمپ و 23 دستگاه تانکر آب شهرداری که در جمع آوری آب گرفتگی معابر فعال بودند، نیز خبر داد و گفت: همچنین از سپاه ثارالله،شرکت گاز استان،ارتش، جهاد کشاورزی ، هلال‌احمر، اداره کل منابع طبیعی ، راهداری و شرکت توزیع برق شمال استان درخواست همکاری کردیم که در نتیجه 10 پمپ و 8 تانکر این نهادها نیز در اختیار ما قرار گرفت که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی اظهار داشت: سیل بندی که در مسیر رودخانه ده بالا(واقع در نزدیکی شهر کرمان) باید ایجاد شود، به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در حد اعتبارات شهرداری و منابع طبیعی نیست لذا از استاندار کرمان می‌خواهیم که از منابع استانی اعتباری به این پروژه تخصیص یابد.
**پرسنل و ماشین آلات شهرداری کرمان به حمیدیه اعزام شدند
عالم زاده در بخش دیگری از سخنانش به حضور خود برای خدمات رسانی به مردم خوزستان در شهر حمیدیه این استان نیز اشاره کرد و افزود: از آنجا که استان کرمان به عنوان معین شهر حمیدیه استان خوزستان تعیین شده است، شهرداری کرمان در راستای وظیفه‌ ملی خود در حوزه اعزام نیروی انسانی و اعزام ماشین آلات، اقدام کرده و طی 2 مرحله 20 نفر پرسنل و 8 دستگاه ماشین آلات خود را به این منطقه اعزام کرده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 20 نفر از پرسنل شهرداری کرمان در شهر حمیدیه مشغول خدمات‌رسانی هستند، افزود: حضور در حمیدیه و دیدن وضعیت سیل خوزستان، درس های بزرگی به ما داده است.
شهردار کرمان ادامه داد: تعصب و همت مردم شهر حمیدیه در حفظ شهرشان، ستودنی بود و آنها نه تنها شهر را تخلیه نکرده بودند، بلکه به کمک مسئولان شهر آمده بودند و با ایجاد سیل بند، جلوی ورود سیل به شهرشان را گرفته بودند.
وی تصریح کرد: از مسیر هوایی که نگاه می‌کردیم حجم آب و سیل مشخص بود که شهر در چه وضعیتی است، اما خوزستانی‌های عزیز همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس مردانه ایستادگی کردند، در این حادثه هم دست در دست هم دادند و جلوی ورود سیل را گرفتند که جای تقدیر دارد.
عالم زاده گفت: مساله دیگر در سیل این ناحیه، تعرض به مسیر رودخانه و سیل و انجام نشدن لایه‌روبی بود که باید برای دیگر شهرها تجربه و به آنها توجه شود.
7420/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري كرمان سيل98 حميديه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر

شهردار شهرکرد گفت: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محصوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک تک شهروندان یک شهر به وجود آمده است.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو یا خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماندها به صورت چهره به چهره دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه است و آگاه‌سازی در راستای سلامت، تأثیر به‌سزایی می‌تواند در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد و شهرداری شهرکرد تلاش می‌کند تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

وی افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان یک شهر به وجود آمده است.

شهردار شهرکرد ادامه داد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مساله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای دارد و جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه می‌تواند کمک کند.

واحدیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 747251

دیگر خبرها

  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • از بارش برف تا تگرگ در استان کرمان
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • حجم آب ورودی سد‌های استان کرمان در بارندگی‌های اخیر ١٠ میلیون متر مکعب بود
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن
  • هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود