Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@04:23:01 GMT

ارسال امواج رادیویی زیر زمین و دریا با آنتن یک تو جیبی!

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۶۹۸

ارسال امواج رادیویی زیر زمین و دریا با آنتن یک تو جیبی!

آمریکایی‌ها موفق به تولید آنتی شدند که به اندازه‌ای کوچک است که در جیب جا می‌شود ولی با این وجود می‌تواند امواج رادیویی را در مسافتی طولانی و حتی زیر زمین و دریا پراکنده کند.

به گزارش ایسنا وبه نقل از گیزمگ، " آزمایشگاه ملی شتاب‌دهنده اسلک" که متعلق به وزارت نیروی ایالات متحده آمریکا است، یک آنتن جمع و جور ساخته که می‌تواند سیگنال‌های رادیویی را در مسافت‌های طولانی هوایی، زیر آب و حتی زمین پراکنده سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آنتن ۱۰ سانتی‌متری از اثر پدیده "پیزوالکتریک" (فشاربرقی) استفاده می‌کند تا امواجی با "فرکانس خیلی پایین"(VLF) ایجاد کند.

اثر پیزوالکتریک توانایی برخی مواد برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی و تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است.

در شهر " آرلینگتون" آمریکا ۱۲ برج بزرگ قرمز و سفید وجود دارد که هدف آنها نگهداری کابل‌ها است که هر کدام از یک شیب تا شیبی دیگر ۱.۷ تا ۲.۶ کیلومتر اندازه دارند.

این آنتن غول پیکر امواج رادیویی را ارسال و دریافت می‌کند. ولی مشکل آن این است که سیگنال‌ها را در مسافتی کوتاه ارسال و یا دریافت می‌کند.

ولی آنتن ساخته شده در " آزمایشگاه ملی شتاب‌دهنده اسلک"( SLAC) تنها ۳۰۰ پوند بوده و ۳۰۰ بار کارآمدتر از دیگر آتن‌های فشرده با اندازه ۳۰ متر است که آزمایش شده‌اند. پهنای باند آن هم ۱۰۰ برابر بیشتر از دیگر آنتن‌ها است.

البته این آنتن تنها برای ارسال امواج بزرگ نیست و می‌توان طول موج را برای استفاده از آنتن تغییر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتن امواج رادیویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تقلب‌یاب کنکور چگونه عمل می‌کند ؟

به گزارش پارس نیوز، نوبت نخست کنکور سراسری ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه با رقابت بیش از یک میلیون داوطلب در سراسر کشور برگزار می شود. این در حالی است که چند روز پیش عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ورود نسل سوم آشکارسازهای تقلب خبر داده است، در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۲ از نسل دوم آشکارسازها که توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی طراحی شده بود، رونمایی شد و حالا پورعباس استفاده از نسل سوم سیگنال یاب‌ها را از جمله تمهیدات سازمان سنجش برای تضمین سلامت آزمون عنوان کرده است.

تقلب‌یاب‌ها چگونه عمل می‌کنند؟ به طور معمول متقلبان آزمون تجهیزاتی به همراه دارند که از آن طریق سؤالات را به خارج محل آزمون فرستاده و پاسخ را دریافت می‌کنند، تقلب یاب‌ها به این دستگاه‌ها سیگنال ارسال می‌کنند به طوریکه یک صدای بلند در گوش داوطلب ایجاد شده و تجهیزات همراهش آشکار می‌شود. انواع دستگاه تقلب‌یاب راکت‌های موبایل‌یاب با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف خود هر شیء که دارای فلز باشد، از جمله تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل، هندزفری را شناسایی کرده و به صورت ویبره یا صدا هشدار می‌دهند. دستگاه‌های فرکانس‌یاب یا سیگنال‌یاب انواع امواج رادیویی از جمله امواج تلفن همراه و سایر تجهیزات بی‌سیم را شناسایی کرده و با بوق هشدار می‌دهند.دستگاه جمر یک دستگاه کورکن و مسدودکننده امواج موبایل است و در محدوده آن هیچ گوشی تلفن همراهی نمی‌تواند از پیامک، تماس یا اینترنت استفاده کند.دستگاه‌ تقلب‌یاب نیز به تجهیزات تقلب، سیگنال ارسال می‌کند. به این صورت که در گوش داوطلب صدای بلندی تولید و فرد متقلب شناسایی می‌شود. همراه داشتن دستگاه یا تجهیزات تقلب در جلسه آزمون به ۱۰ سال محرومیت از آزمون منجر می‌شود. منبع : فارس

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • آرامش امواج در دریای خزر
  • صدای زمین را بشنوید + فیلم
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا
  • نقاشی امواج و ساحل با رزین (فیلم)
  • دستگاه تقلب‌یاب کنکور چطور کار می‌کند؟
  • دستگاه تقلب‌یاب کنکور چگونه عمل می‌کند ؟
  • آرامش امواج خزری در مازندران