Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:32:43 GMT

ارتش، خدمت به سیل زدگان را افتخار خود می داند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۸۲۹

ارتش، خدمت به سیل زدگان را افتخار خود می داند

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده سربازخانه شهید هوشنگ اسدالله پور گنبدکاووس درشرق گلستان با تشریح فعالیت های امدادی و خدمات رسانی پرسنل این سربازخانه به مردم سیل زده استان، تصریح کرد: ارتش خدمت به مردم را افتخار خود می داند.

سرهنگ معین شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که پرسنل ارتش جمهوری اسلامی مستقر در سربازخانه شهید اسدالله پور از ساعات اولیه وقوع آبگرفتگی و سیل در برخی نقاط شهری و روستاهای گنبدکاووس با هماهنگی ستاد مدیریت بحران این شهرستان و نیز اوامر فرمانده تیپ 130 بجنورد وارد عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: فعالیت های امدادی و خدمات رسانی پرسنل پایور و وظیفه سربازخانه شهید اسدالله پور از روز 28 اسفند 97 با اعزام نیرو و خودرو به روستای ایمر گنبدکاووس و نیز جاده خوش ییلاق آزادشهر آغاز شد.
سرهنگ شجاعی اضافه کرد: از روز 29 اسفند 97 نیز که شدت آبگرفتگی و سیل در برخی نقاط شهری و روستایی گنبدکاووس افزایش یافت، نیروهای ارتش با دو دستگاه قایق و پنج دستگاه پمپ به امدادرسانی گرفتار شدگان در آب و تخلیه آب از منازل مسکونی شهروندان پرداخت.
وی، کمک به جمعیت هلال احمر برای نصب چادرهای اسکان موقت برای سیل زدگان، ادامه امداد رسانی به سیل زدگان و انتقال آنان به مکان های ایمن، تخلیه آب و گل و لای موجود در واحدهای مسکونی و کمک به توزیع اقلام غذایی و لوازم مورد نیاز بین سیل زدگان را از دیگر اقدامات پرسنل ارتش در گنبدکاووس برشمرد.
سرهنگ شجاعی اضافه کرد: به دلیل وقوع سیل در دو شهر آق قلا و گمیشان گلستان و نیز شهر 'راز و جرگلان' استان خراسان شمالی، تعداد قابل توجهی از پرسنل پایور و وظیفه سربازخانه شهید اسدالله پور گنبدکاووس به همراه تجهیزات خودرویی و عملیاتی، هر روز برای امداد و خدمات رسانی به این شهرها اعزام می شدند.
وی بابیان اینکه عملیات امداد و خدمات رسانی به سیل زدگان استان گلستان همچنان از سوی پرسنل ارتش جمهوری اسلامی مستقر در سربازخانه شهید اسدالله پور ادامه دارد، تصریح کرد: این اقدامات تا رسیدن آسیب دیدگان به آرامش کامل ادامه خواهد داشت.
فرمانده سربازخانه شهید اسدالله پور گنبدکاووس با قدردانی از تلاش شبانه روزی همکاران پایور و وظیفه خود و نیز دیگر مسئولان و نیروهای مسلح در امداد و خدمات رسانی به سیل زدگان گلستان، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی خدمت به مردم بویژه آسیب دیدگان بلایای طبیعی را در کنار انجام ماموریت اصلی اش یعنی صیانت از مرزها، استقلال و تمامیت ارضی کشور را کمترین وظیفه خود دانسته و به آن افتخار می کند.
سرهنگ شجاعی به در پیش بودن 29 فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل حادثه سیل، رژه روز ارتش برگزار نمی شود و ارتشیان دلاور با انجام فعالیت های امدادی و خدمات رسانی به سیل زدگان به خدمت خود به مردم انقلابی و ولایتمدار این خطه ادامه می دهند.
وی افزود: با این حال به مناسبت بزرگداشت روز ارتش، برخی فعالیت های فرهنگی ازجمله عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم ایثارگر و امام جمعه گنبدکاووس و نیز برپایی محفل انس با قرآن توسط فرماندهی و پرسنل سربازخانه شهید اسدالله پور این شهرستان برگزار شده است.
به دلیل بارش های شدید و رگباری باران در روزهای پایانی سال 97 بخش هایی از نقاط شهری و روستایی گنبدکاووس دچار آبگرفتگی و سیل شدند که با اطلاع رسانی و حضور به موقع نیروهای مدیریت بحران و امدادی خسارات آن در مقایسه با دیگر شهرهای گلستان مانند گمیشان و آق قلا کمتر بود.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 ارتش جمهوري اسلامي گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با استاندار سیستان و بلوچستان ضمن پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شب گذشته_چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_در گفت‌گوی تلفنی با محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، آخرین وضعیت وقوع سیل در این استان را جویا شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در این گفت‌وگو گزارشی از اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدگی به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان آن ارائه کرد.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش، بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.

منبع: ایرنا کد خبر 745851

دیگر خبرها

  • تداوم خدمت‌رسانی سپاه به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • کمک به سیل‌زدگان در استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیس‌جمهور
  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان + فیلم
  • تداوم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان بلوچستان
  • نجات جان سه نفر از سیل‌زدگان هرمزگانی توسط نیروهای نداجا
  • نیروی دریایی سه تن از سیل‌زدگان هرمزگان را نجات داد
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران جلودار خدمت رسانی به مردم است