Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:52:34 GMT

هواشناسی زنجان درباره وزش بادهای شدید هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۸۸۷

هواشناسی زنجان درباره وزش بادهای شدید هشدار داد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان از انتشار اطلاعیه هشدار این اداره کل در باره وزش بادهای شدید خبر داد و گفت: در اثر نفوذ یک سامانه جوی، از فردا / سه شنبه/ افزایش پوشش ابر و وزش بادهای شدید را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز چهارشنبه هفته جاری شدت و سرعت باد افزایش یافته و در برخی مناطق به حالت شدید، 50 تا 70 کیلومتر در ساعت و حتی در برخی مناطق به 90 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه طی روز چهارشنبه با رگبار باران و رعد و برق نیز همراه خواهد بود و روز پنجشنبه فعالیت این سامانه در سطح استان تضعیف می شود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان خاطرنشان کرد: به علت وزش باد شدید، به ویژه در روز چهارشنبه، خسارت به مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری انتظار می رود.
وی یاد آور شد: در این روز احتمال ایجاد رواناب مقطعی به دلیل بارش رگباری باران و احتمال تگرگ در مناطقی از استان درو از انتظار نخواهد بود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
3088/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي هشدار باد شديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی امروز جمعه ۳۱ فروردین ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

منطقه اثر این سامانه در سراسر استان به خصوص شهرستان‌های کوهرنگ، شهرکرد، فرخشهر، بروجن، بن سامان، کیار، فارسان اردل، لردگان، خانمیرزا و فلارد می‌باشد.

احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی سطح جاده ها، صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • وزش بادهای شدید در استان سمنان
  • وزش بادهای شدید در سمنان
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • تداوم باران در سیستان و بلوچستان
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید باران در این استان‌ها
  • هشدار بارش‌های شدید در چند استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان