Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@07:51:19 GMT

صندوق رفاه پشتوانه حمایتی دانشگاه‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۹۵۹

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: در مقوله حمایت از دانشگاه‌ها باید در ماه‌های ابتدایی سال جاری سطح کیفی سراهای دانشجویی ارتقاء یابد و رستوران‌های مکمل و کارگاه‌های مهارت محوری اشتغال زایی حمایت شود.

به گزارش فارس، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مراسم تکریم و معارفه سرپرست صندوق رفاه دانشجویان گفت: تحرک صندوق رفاه در چهار سال گذشته بسیار مفید بود و در واقع به عنوان پشتوانه خوبی برای مشکلات جاری دانشگاه ها تاثیر مطلوبی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی افزود: مجموعه نهادهای های نظام در بخش های مختلف بر حل مشکلات مختلف دانشگاه ها تاکید داشتند که در این رابطه باید بگویم در سال ۹۸ افزایش؛ توزیع و پوشش وام های دانشجویی باید رشد قابل توجهی پیدا کند البته طی چهار سال گذشت صندوق در ارایه تسهیلات عملکرد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: در سال جدید باید کمک به رفع مشکلات دانشجویان جزو اولویت های صندوق باشد از طرفی باید اشاره کنم وام ویژه دکتری در سال جدید بیشتر خواهد شد و همچنین ارتقاء رتبه خوابگاه ها و سرای دانشجویی و تبدیل آشپزخانه دانشگاه ها از سنتی به صنعتی باید در دستور کار قرار گیرد چون در این بخش هنوز با ایده آل‌ها فاصله داریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از افزایش کمک به تربیت بدنی دانشگاه ها خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته ۲۷زمین چمن مصنوعی را در دستور کار داشتیم که تعدادی از آن سال ۹۷ افتتاح و تعدادی دیگر امسال افتتاح می شود، از اقدامات سال جدید راه اندازی دفاتر مشاوره خوابگاه ها است که در همه دانشگاه ها انجام خواهد شد از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که تلاش مضاعف ما امسال بیشتر در حوزه توسعه وام دانشجویان در مناطق مختلف کشور است.

وی در توصیه به سرپرست جدید صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: صندوق رفاه کارهای ناتمام زیاد دارد و باید علاوه بر پیگیری فعالیت های گذشته کارهای جدیدی در راستای اهداف صندوق انجام بگیرد این در حالی است که شرایط کنونی صندوق رفاه با تغییرات زیادی همراه بوده که باید نسبت به تداوم طرح هایی که در چهار سال گذشته اجرایی شده اقدام شود از طرفی در حمایت از دانشگاه ها و دانشجویان در رفع موانع و مشکلات باید باقدرت و سرعت بیشتری به آنها رسیدگی شود.

صدیقی خاطر نشان کرد: در مقوله حمایت از دانشگاه ها باید در ماه های ابتدایی سال جاری سطح کیفی سراهای دانشجویی ارتقاء یابد و همچنین رستوران های مکمل دانشگاه ها و کارگاه های مهارت محوری در باب اشتغال زایی حمایت شود.

وی افزود: صندوق رفاه به عنوان بازوی اصلی دانشگاه ها باید همکاری و مشارکت جدی برای تجدید ساختار امور دانشجویان در مرکز و استان ها داشته باشد. از سویی یکی دیگر از توصیه های من به صندوق رفاه مقوله سرمایه گذاری بوده که از اهمیت زیادی برخوردار است البته کمک به حضور و مشارکت بیشتر خیرین هم برای مجموعه دانشگاهی اهمیت دارد.

صدیقی در پایان گفت: حفظ شان و منزلت رئیس و معاونان دانشگاه ها مورد تاکید وزیر علوم است که باید رعایت شود از طرفی باید بگویم اگر صندوق رفاه بتواند فقر دانشجویی را از بین ببرد به هدف خود رسیده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشگاه صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه‌ای سبزوار در حمایت از عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، در این تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار با سردادن شعار‌های مرگ بر اسرائیل، مرگ برامریکا انزجار خود را از رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم غزه اعلام کردند و همچنین از نیرو‌های مسلح کشورمان در عملیات وعده صادق حمایت کردند.
یاوری معاون سیاسی فرمانداری سبزوار نیز در این مراسم وعده صادق را ضربه‌ای محکم بر هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و هم پیمانانش در منطقه عنوان کرد و گفت: عملیات وعده صادق بخش کوچکی از توانمندی نیرو‌های مسلح کشورمان را به رخ دشمنان کشاند و نشان داد ایران اسلامی قدرتی بی مانند در حمایت از مظلومان منطقه است.
قرائت بیانیه در حمایت از عملیات وعده صادق و نثار گل بر مزار شهدا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان
  • زمان ثبت نام وام دانشجویی و مهلت درخواست
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه‌ای سبزوار در حمایت از عملیات وعده صادق
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه اعلام شد
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد