Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:23:59 GMT

آبگرفتگی 32 روستا در نیشابور رفع شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۰۱۹

آبگرفتگی 32 روستا در نیشابور رفع شد

مشهد- ایرنا- مدیر امور منابع آب نیشابور گفت: در پی بارندگی شدید طی روزهای اخیر 32 روستای این شهرستان بخاطر کم عرض بود مسیلهایشان دچار آبگرفتگی شدند لذا با تعریض و لایروبی به موقع مشکل اهالی این مناطق برطرف شد.

سعید خجسته پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 12 روستا از این تعداد در بخش مرکزی، هفت روستا در بخش سرولایت، هشت روستا در بخش زبرخان و پنج روستا در بخش میان جلگه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امسال تاکنون 10 کیلومتر از مسیلهای شهری و روستایی در سطح شهرستان نیشابور از جمله کال نانوا بازگشایی و لایروبی شده اند. کار ایجاد یک کانال انحرافی هم در روستای دولت آباد بخش زبرخان به طول 700 متر برای هدایت سیلابها صورت گرفت.
مدیر امور منابع آب نیشابور حجم سیلابهای ناشی از بارندگی ظرف دو روز اخیر را در این شهرستان 12 مترمکعب در ثانیه اعلام و بیان کرد: شش مترمکعب از این میزان سیلاب به سیل بندها و یک مترمکعب آن به گودالهای مسیلها هدایت شد. هدایت بقیه این حجم سیلاب نیز از طریق کالهای 'نانوا، جنگل و شور' به سمت دشت نیشابور صورت گرفت.
وی همچنین گفت: هم اینک ظرفیت 12 میلیون ‌مترمکعبی 'سد بار' نیشابور بطور کامل پرو آبگیری سد 300 هزار مترمکعبی 'باغرود' و بند تغذیه 700 هزار مترمکعبی 'درود' نیز کامل شده است.
خجسته پور افزود: همچنین در قالب بهره برداری از 'طرح تغذیه مصنوعی رودخانه فاروب رومان' طی 28 روز گذشته روزانه 500 هزار مترمکعب آب وارد سفره های زیرزمینی نیشابور شده است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. نیشابور مرکب از چهار بخش مرکزی، زبرخان، سرولایت و میان جلگه 431 روستا دارد. 163 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
9869/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 كنترل سيلاب نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد

ابوالفضل قاسمی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های شدید روز گذشته در شهرستان دلیجان موجب آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب در سطح سه روستای راوه، رباط‌ترک و کهک شد که با تلاش مجموعه شهرستان این آبگرفتگی‌ها تا شب گذشته برطرف شد و شاهد هیچ‌گونه خسارت به منازل و تأسیسات زیرساختی نبودیم.

وی با اشاره به آمادگی تمامی دستگاه‌های شهرستان به منظور پیشگیری از حوادث و اقدام فوری، افزود: در حال حاضر تمامی راه‌ها و معابر روستایی شهرستان دلیجان باز بوده و تردد بدون هیچ مشکلی در آنها جریان دارد. بررسی شرایط روستاها و محورهای روستایی از طریق بخشدار مرکزی دلیجان و دهیاری‌ها نیز در حال پیگیری بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان دلیجان گفت: بارش‌های روز گذشته در شهرستان دلیجان موجب جاری شدن روان‌آب در سه روستای دلیجان شد که بدون وارد شدن هیچ آسیبی به این روستاها برطرف شد.

کد خبر 6087638

دیگر خبرها

  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • بارش‌های روز گذشته هیچ آسیبی به روستاهای دلیجان وارد نکرد
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • برخورد قانونی با سودجویان در اراضی کشاورزی وباغی شهرستان نیشابور