Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@17:59:24 GMT

کاهش 12 درصدي واردات نفت کره جنوبي از ايران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۰۵۴

کاهش 12 درصدي واردات نفت کره جنوبي از ايران

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - بر اساس جديدترين اخبار منتشر شده، ميزان واردات نفت کره جنوبي از ايران در مارس (اسفند 97- فروردين 98) نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست کم 12 درصد کاهش يافته است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا به نقل از رويترز، ميزان خريد ماهانه نفت کره جنوبي از ايران هنوز هم در بالاترين ميزان از زمان آغاز دوباره واردات در ماه ژانويه (دي- بهمن 97) قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمارها حاکي است، کره جنوبي که يکي از بزرگترين مشتريان آسيايي نفت ايران به شمار مي آيد، در مارس امسال يک ميليون و 200 هزار تن نفت خام معادل 284 هزار و 639 بشکه نفت در روز از ايران وارد کرده است.
اين رقم در مدت زمان مشابه در سال گذشته يک ميليون و 370 هزار تن بود.
ميزان واردات نفت کره جنوبي از ايران در ماه مارس امسال 23 درصد بيشتر از فوريه ( بهمن- اسفند 97) بود و بيش از 5 برابر نسبت به خريد ژانويه (دي – بهمن 97) افزايش نشان داده است.
کره جنوبي يکي از هشت کشور برخوردار از معافيت موقت از تحريم نفتي ايران است که در ماه نوامبر (آبان - آذر 97) از آمريکا معافيت 6 ماهه دريافت کرد.
اين گزارش حاکي است کره جنوبي مي تواند تا 200 هزار بشکه در روز نفت از ايران وارد کند که بيشتر آن شامل ميعانات گازي و نفت فوق سبک است .
اقتصام**9060**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد:‌ تعداد مسافر جابه جا شده (با صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیون ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ نفر به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال پیش از آن، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، غلامرضا کرمی، معاون حمل‌ونقل این اداره کل عنوان کرد: با بررسی جابه‌جایی مسافر طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشخص می‌شود که میزان جابه‌جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ به تعداد یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ نفر با ۲۰۲ هزار و ۷۲۶ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به مناطق مختلف کشور جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۶ درصدی روبرو بوده است.

این مسئول ادامه داد: تعداد ناوگان اتوبوسی ۱۲۹، مینی‌بوس۴۵۲ و سواری ۵۱۵ و وی آی پی ۸۵ دستگاه است.

به گفته وی، یک هزار و ۵۰۶ راننده کار جابه‌جایی مسافران را در استان انجام می‌دهند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۴.۶ درصدی داشته است.

رشد ۱۳ درصدی حمل بار

حسن محمدی، رئیس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز عنوان کرد: بار حمل شده با بارنامه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۱۸۴۳ هزار تن بود که در مقایسه با سال پیش از آن (۱۰۵۱۸ هزار تن) حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، بیشترین میزان حمل بار به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

همچنین از میزان ۱۱۸۴۳ هزار تن کالای جابه‌جا شده، ۵۱۷۰ هزار تن محمولات معدنی و ساختمانی (۴۳ درصد)، ۲۴۲۸ هزار تن محمولات فلزی (۲۰درصد)، ۹۹۰ هزار تن مواد شیمیایی (۸درصد) و ۹۴۹ هزار تن محصولات کشاورزی (۸درصد) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی