Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@16:10:28 GMT

بازآفرینیِ بافت های فرسوده

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۰۹۷

بازآفرینیِ بافت های فرسوده

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر زاغیان، رییس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری گفت: با توجه به سیاست‌های وزارت راه وشهرسازی مبنی بر لزوم احداث واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری سهم استان اصفهان را ۵۵۰۰ واحد اعلام کرد.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در اسرع وقت با مشخص نمودن اراضی دولتی در اختیار ادارات و تحویل اراضی به راه وشهرسازی در این راستا قدم بردارند افزود: وجود دفاتر تسهیل گری به عنوان یک کاتالیزور و تسهیل کننده ارتباطات بین مردم و مسئولین بسیار حائز اهمیت است و تجربه در شهر‌های مختلف نشان داده که این دفاتر نقش بسزایی در ایجاد ارتباط بین مردم محلات هدف بازآفرینی و دستگاه‌ها و نهاد‌ها بازی می‌کنند و در امر بازآفرینی تسریع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زاغیان ادامه داد: با اعلام آمادگی کامل به منظور شروع عملیات مرمت و بهسازی بازار بزرگ شهرضا، ارائه طرح مورد تائید میراث فرهنگی را جهت آغاز کار حائز اهمیت دانست و گفت: بازار تاریخی شهرضا به عنوان بازاری که سیر تحول تاریخی در آن کاملا قابل مشهود است تنها یک مکان اقتصادی نیست بلکه مجموعه‌ای فرهنگی، مذهبی، تاریخی و آموزشی و اقتصادی است که محلی برای اتحاد و همبستگی مردم بوده و لازم است تا وجوه مختلف در آن مدنظر قرار گیرد.
رییس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری از اختصاص ۵۵۰ میلیون تومان برای مرمت بازار توسط اداره کل راه وشهرسازی استان خبر داد و از دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری خواست تا با اقدام مشترک و اختصاص اعتبارات لازم نسبت به مرمت و بازسازی این بازار اقدام نمایند.

انتهای پیام/‌ی  
احداث ۵۵۰۰ واحد مسکونی دربافت فرسوده اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رستگاری در بازدید از بافت‌های تاریخی شهر بفروئیه شهرستان میبد با قدردانی از مشارکت شورا و شهرداری بفروئیه در پروژه‌های میراث فرهنگی و مرمت بافت تاریخی این شهر گفت: اهتمام شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی کارارزشمندی است که می‌تواند برای نقاط دیگر استان الگو باشد.


وی با بیان اینکه درسال گذشته اقدامات خوبی در شهر بفروئیه ازسوی شورا و شهرداری و میراث فرهنگی انجام شده است گفت: مسیر‌های گردشگری خوبی در بفروئیه تعریف شده است که امیدواریم با همت و مساعدت اهالی بافت تاریخی و مدیریت شهری، به مرمت بنا‌های تاریخی سرعت داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به آمادگی شورا و شهرداری، میراث فرهنگی هم وظیفه دارد در این راستا مشارکت جدی تری داشته باشد.


رستگاری تصریح کرد: با اقدامات خوبی که شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی انجام داده است؛ با تفاهم نامه ایی که بین شهرداری و میراث فرهنگی امضاء خواهد شد تخصیص اعتبار را افزایش خواهیم داد تا مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل شود.


طباطبایی شهرداربفروئیه هم گفت: بازار جعفرخان یکی از پروژه‌های شاخص درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ۲۵۰ متر طول دارد.


طباطبایی افزود: شهرداری مرمت این بازار را از سال گذشته آغاز و افتتاح آن را در دهه فجر داشته است که امیدواریم با مساعدتی که میراث فرهنگی خواهند داشت بتوانیم فاز دوم این پروژه را آغاز و تا پایان امسال به اتمام برسانیم

دیگر خبرها

  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در استان خراسان رضوی شناسایی شد
  • ضرورت استفاده از مشوق ها برای بازسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده لرستان