Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه برنامه دارند تا سال ۱۴۰۴ سالانه حدود ۳۰ عضو هیات علمی جذب کنند، گفت: تحریم دانشگاه موضوع جدیدی نیست و ما فعالیت‌های خود را همچنان پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، داود رشتچیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در نشست خبری چهارمین همایش ملی آموزش عالی درباره برنامه‌های امسال این معاونت گفت: پیرو اعزام اعضای هیات علمی به خارج از کشور مصوباتی را دنبال می‌کنیم و درحال حاضر به دلیل برخی مشکلات کشور تعداد افرادی که طبق این مصوبات به خارج اعزام می‌شوند، سال به سال کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رشتچیان با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان دکتری برای گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی ادامه داد: به دانشجویان دکتری به ویژه آنان که هر سه مقطع تحصیلی خود را در دانشگاه‌های ایران سپری کردند توصیه می‌کنیم که برای جهانی بینی و کسب تجارب بیشتر از دوره‌های ۶ تا ۹ ماهه فرصت مطالعاتی استفاده کنند، اما تعداد اعزام‌ها برای این دوره‌ها نیز کاهش یافته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این دانشگاه حدودا بودجه‌ای معادل با یک صدم بودجه دانشگاه خارجی استنفورد (حدود سه میلیارد دلار)، با همان حجم دانشجو و اعضای هیات علمی دارد، اظهار داشت: بودجه سال ۹۷ دانشگاه هنوز به طور کامل پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف علاوه بر بودجه دولتی و بودجه‌ای را هم از قرارداد‌های ارتباط با صنعت دریافت می‌کند. در زمینه ارتباط با صنعت دانشگاه شریف حرف اول را در کشور می‌زند و تا حد زیادی توانسته‌ایم پاسخگوی نیاز‌ها باشیم.

رشتچیان درباره قرار گرفتن این دانشگاه در لیست تحریم‌ها بیان کرد: این موضوع جدیدی نیست و مشکل خاصی هم با آن نداریم، طی سال‌هایی که دانشگاه در تحریم قرار داشته و دارد فعالیت‌های خود را پیش برده‌ایم و این امر تاثیری در کار‌های علمی و ارتباطات بین المللی ما نداشته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دکتری این دانشگاه، عضو هیات علمی دانشگاه‌های سراسر کشور هستند و ماندگاری دانش‌آموختگان دکتری ما در کشور از تمامی مقاطع بیشتر است.

وی با بیان اینکه شریف درحال حاضر ۴۹۰ عضو هیات علمی و بیش از ۱۰ هزار دانشجو دارد، ادامه داد: برنامه راهبردی ما این است که تا سال ۱۴۰۴ برای تصحیح نسبت استاد به دانشجو و توجه به بازنشستگی برخی اساتید این دانشگاه سالانه حدود ۳۰ عضو هیات علمی را جذب کنیم بدون شک در این استخدام افراد برتر جذب خواهند شد، از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۶۴ فارغ‌التحصیل ایرانی دانشگاه‌های خارجی، ۲۹ دانش‌آموخته شریف و ۷ دانش‌آموخته دانشگاه‌های سراسر کشور عضو هیات علمی دانشگاه شریف شده‌اند.

به گفته رشتچیان، درحال حاضر دانشگاه شریف با کمبود اعضای هیات علمی روبه‌رو است و تعداد آن‌ها باید به ۷۰۰ نفر برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تحریم دانشگاه شریف بودجه دانشگاه شریف ارتباط صنعت و دانشگاه فرصت مطالعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد شریفی امروز، ۲۹ فروردین با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می شود.

وی ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A ، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین دستاورد‌های حوزه پایداری انرژی
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • اساتید دانشگاه‌های جهان صهیونیست‌ها را تحریم کنند/ رونمایی از وبگاه تحریم علمی اسراییل
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • تولید سالانه ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی در رزن 
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس