Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@01:07:59 GMT

واکنش خانه سینما به گزارش خبری سیما

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۴۰۸

واکنش خانه سینما به گزارش خبری سیما

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ همایون اسعدیان رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما در رابطه با گزارش خبر شامگاهی صدا و سیما توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرد.

«به نام خدا

نظر به اینکه برنامه خبر شبانگاهی سیمای جمهوری اسلامی ایران، با حذف توضیحات شفاف رئیس هیأت‌مدیره خانه سینما در مورد یک میلیارد تومان کمک دریافتی از وزارت ارشاد و شیوه توزیع آن در آستانه نوروز ۹۸، و همچنین با ارائه آمار و گزارشی غیرواقعی و اتخاذ روشی تخریبی، کما فی السابق به رفتار غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای خود در مورد سینمای ایران و خانه سینما که تنها نهاد صنفی و فراگیر آن است ادامه می‌دهد، لازم می‌دانیم توضیحات زیر را در اختیار سایر رسانه‌های مردمی، منصف و اخلاق‌مدار قرار دهیم تا با انتشار آن در رفع ابهام ایجاد شده، ما را یاری رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- از مبلغ دریافت شده، هفتصد و نود و چهار میلیون تومان، در قالب کارت‌های هدیه ۲۰۰ هزار تومانی، به ۲۸ صنف از صنوف سینمای داده شد تا به اعضای کم‌کار و نیازمندشان اهدا کنند.

۲- الباقی مبلغ، دویست و شش میلیون تومان نیز تماماً به سینماگران ازکارافتاده و فاقد درآمدی که مستقیماً تحت پوشش حمایتی خانه سینما قرار دارند و یا فوت کرده و خانواده‌هایشان از مستمری بگیران خانه سینما هستند، تعلق گرفت؛ که فهرست اسامی کامل آنان در اسناد این خانه موجود است. امیدواریم رسانه ملی جمهوری اسلامی ایرانمتوقع نباشد که خانه سینما با انتشار اسامی این افراد آبرومند از خانواده سینما، حرمت و کرامت آنان را بخاطر دریافت یک عیدی کوچک، مورد خدشه قرار دهد.

بدیهی است در مورد اقدام سازمان صدا و سیما نیز که با این شیوه هدفمند از خبرسازی، سعی در تشویش اذهان عمومی نسبت به سینمای ایران دارد -اما مدام بر بی‌اعتمادی مردم نسبت به خود می‌افزاید- حق شکایت به مراجع قضائی را برای خود محفوظ می‌دانیم.

خدا را شکر می‌کنیم که استقبال چشمگیر مردم از اقدامات خانه سینما در کمک رسانی به هموطنان سیل‌زده، گویاترین گواه این مطلب است که مردم ما هوشمندتر از آن هستند که توسط گزارش‌های تحریف شده در برخی برنامه‌های صداوسیما، اعتماد قلبی شان را به سینماگران و خدمتگزاران واقعی خود در عرصه فرهنگ و هنر از دست بدهند.

ما دلمان به حقانیت و صحت کارهایی که می‌کنیم، محبوبیتی که نزد مردم داریم و اعتبار و اعتمادی که اکثر همکارانمان به ما دارند، گرم است، به رسانه ملی نیز توصیه می‌کنیم دلش را به آتش تنوری که برای سوزاندن این و آن روشن کرده و می‌کند نسپارد.

خبرنگار: الهام مرادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون سینما همایون اسعدیان مدیر خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) از زیر نظر داشتن اوضاع در ایران، در پی تنش‌ها با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش فارس، آژانس اتمی در بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما تایید می‌کنیم که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است و از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است: «ما تکرار می‌کنیم که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف اقدامات نظامی قرار بگیرند».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با توجه به تلاش ناموفق برخی عوامل برای خرابکاری در اصفهان، گفت: «ما همچنان از همه می‌خواهیم که حداکثر خویشتن‌داری را از خود نشان بدهند».

بامداد امروز بود که ۳ ریزپرنده در آسمان اصفهان هدف اصابت سامانه‌های ضدهوایی قرار گرفته و از بین رفتند.

منابع آگاه نیز ساعتی پیش به خبرگزاری فارس اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است
  • ببینید | واکنش کارشناس صدا و سیما به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان؛ جنگ روانی است
  • تسنیم: فرودگاه شکاری اصفهان در امنیت کامل است /مردم اصفهان در صف خرید حلیم هستند یا ورزش صبحگاهی می کنند /وضعیت غیرعادی نیست
  • فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند
  • واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان
  • ورزشی‌های بیست و نهم فروردین ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت شهید مدافع حرم حمزه در سمنان
  • بزرگداشت زنده‌یاد کیومرث پوراحمد در خانه سینما