Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@06:30:20 GMT

سیل دو هزار میلیارد ریال به گالیکش خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۴۶۱

سیل دو هزار میلیارد ریال به گالیکش خسارت زد

حسین مایلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خسارت ها در بخش های کشاورزی، راه ها، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور آب، آب و فاضلاب روستایی، واحدهای مسکونی و تاسیسات آب، برق و گاز و نیز تاسیسات شهرداری ها است.
وی اضافه کرد: بیشترین خسارت وارده ناشی از سیل و رانش زمین در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری با 760 میلیارد ریال، بخش کشاورزی با 540 میلیارد ریال و راه های ارتباطی با 375 میلیارد ریال و کمترین آن مربوط به تاسیسات برق و شهرداری صادق آباد با پنج میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مایلی گفت: برای جلوگیری از حوادث مشابه و کاهش خسارات ناشی از آن می بایست با تخصیص اعتبارات لازم، اقداماتی همچون اجرای طرح های آبخیزداری و نیز دیواره سازی برای جلوگیری از رانش زمین و همچنین لایروبی رودخانه ها در اسرع وقت انجام شود.
وی، تعمیر جاده های ارتباطی و بهسازی و احداث آبروهای آن را از دیگر اقدامات مورد نیاز در گالیکش ذکر کرد و اظهار داشت: درحوزه مسکن نیز بر اثر سیل و رانش زمین دربرخی مناطق 400 واحد مسکونی این شهرستان از 5 تا 100 درصد دچار خسارت شدند.
فرماندار گالکیش همچنین با اشاره به برگزاری روز گذشته جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: با وجود برخی شایعات انتشار یافته در شبکه های مجازی و بر اساس اعلام نظر کارشناسان، هیچ خطری از ناحیه سد 'حسین آباد' کالپوش، گالیکش را تهدید نمی کند.
مایلی افزود: بر اثر رانش زمین دربخش هایی از پایین دست سد حسین آباد کالپوش، فقط چند ساختمان مسکونی در منطقه دچار آسیب و تعدادی نیز تخلیه شدند که جای نگرانی نیست.
وی اضافه کرد: براثر بارش شدید باران روزهای ابتدایی سال جاری، سه روستای مناطق کوهستانی بخش مرکزی گالیکش شامل پنو، پادلدل و لیرو در معرض رانش زمین قرار دارند.
مایلی گفت: از ادارات و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران گالیکش خواسته شده با توجه به بارش های بهاری، آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، روستای حسین آباد کالپوش درفاصله 42 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان 63 هزار نفری گالیکش و در مرز مشترک گلستان و سمنان قرار دارد و براساس تقسیمات کشوری از توابع استان سمنان است.
/7481/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آب و فاضلاب زمین شهرداری گاز مدیریت بحران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد

یعقوب محمدمرادی مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد گفت: در اثر بارش شدید باران و تگرگ به هزار و ۸۰۰ هکتارزارع گندم و۳۰۰ هکتار صیفی جات به میزان ۸۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی افزود: بیشتر خسارت‌های وارد شده به محصولات گندم، هندوانه و خربزه در روستا‌های آشکارا و شمیل بخش فارغان بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد