Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@07:45:27 GMT

پروژه سینا به دنبال تحقق عدالت آموزشی در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۵۳۹

پروژه سینا به دنبال تحقق عدالت آموزشی در کشور است

مدیر پروژه سینا گفت: ۳۰ میلیون نفر جامعه ای است که تحت پوشش پروژه سینا قرار می گیرند و ما به دنبال ایجاد عدالت آموزشی در مناطق مختلف کشور هستیم.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «صدرا احمدی» در خصوص فعالیت پروژه سینا گفت: سینا به معنای یک سامانه نوین یکپارچه آموزشی می باشد که سامانه ای تعاملی برای ارتباط مستقیم بین بدنه آموزش و پرورش و مخاطبان آن می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر پروژه سینا گفت: با توجه به تکلیف برنامه ششم در خصوص توسعه عدالت آموزشی و رفتن آموزش و پرورش به سمت پروژه های هوشمند سامانه سینا راه اندازی شده که در قالب این سامانه ما فضا را برای فعالیت شرکت ها و مؤسسات گوناگون برای ارایه خدمات در گستره کشوری آماده کرده ایم که این امر منجر به توسعه عدالت آموزشی می شود.

 

وی افزود: در قالب پروژه سینا دانش آموزان با یک گوشی هوشمند می توانند از تمامی خدمات ارایه شده ما استفاده کنند و این سامانه تماما توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و آموزش و پرورش هیچ گونه سرمایه گذاری در آن انجام نداده است.

 

وی با بیان اینکه سامانه سینا با حمایت آموزش و پرورش حدود یک سال است که راه اندازی شده و خدمات خود را ارایه کرده است، گفت: در این سامانه ارتباط مستقیم با 105 هزار مدرسه آموزش و پرورش برقرار شده است.

 

وی افزود: یکی از برنامه های ما در این سامانه حضور در جشنواره های مختلف دانش آموزی می باشد که در اولین سال همکاری با همکاری دانشگاه آزاد جشنواره پروژه های دانش آموزی در حال برگزاری می باشد که هم آموزش و پرورش و هم دانش آموزان استقبال خوبی از آن داشته اند.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل خسارت سیل خبرگزاری شبستان کمک به سیل زدگان سپاه بارندگی و سیلاب خبرگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مدارس هوشمند دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است

علی تیرگیر، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد آموزش و پرورش این است که فضای آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان با کیفیت باشد.

وی با بیان این که در برخی نقاط کشور مدارس کانکسی وجود دارد؛ افزود: ما در تلاشیم مدارس کانکسی و کپری که شرایط مناسب فضای آموزشی را ندارند به یک محیط آموزشی ایمن و با کیفیت تبدیل کنیم.

او ادامه داد: اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری وزیر آموزش و پرورش توجه ویژه به بهسازی، مقاوم‌سازی و احداث مدارس در مناطق کم برخوردار و عشایری داشته‌اند.

تیرگیر با بیان این که در دو سال گذشته برخی از مدارس عشایری و مرزی را بازسازی نوسازی و احداث کرده‌ایم، اظهار کرد: ما برخی از مدارس کانکسی را به مدارس ثابت تبدیل کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ رو داریم که تعدادی از این مدارس کانکسی هستند. در تلاشیم کانکس‌ها جمع آوری شده و یا به کانکس‌های با کیفیت تبدیل شوند.

گفتنی است که.

 در مهر پارسال ۵۰ هزار کلاس در مناطق روستایی و کم برخوردار در طرح شهید عجمیان ساخته شد و بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع فضای مدرسه نیز ساخته‌ شده است. در پویش همه حاضر ۱۵۰۰ میلیارد توسط ۱۸ نهاد جمع آوری و به دست دانش آموزان رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • ابراهیم رئیسی یک قانون برای اجرا ابلاغ کرد+جزئیات
  • عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی
  • «استانداردسازی» حلقه مفقوده در نظام آموزش و پرورش
  • ۱۸ درصد مدارس کشور ناایمن است