Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- حجت الاسلام «محسن قرائتی» رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از وضعیت آموزشی و ضعف مهارت دانش آموختگان گفت: یکصد شهیدرجایی و یکصد نواب صفوی می خواهیم که خاک آموزش و پرورش را عوض کند تا شاهد دهها میلیون تحصیلکرده بی مهارت نباشیم، این فاجعه برای کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا وی روز دوشنبه در مراسم بیست و هفتمین دوره آزمون نهایی مسابقات درس هایی از قرآن در دبیرستان فرهنگ منطقه 13 شهر تهران اظهارداشت: مهارت آموزی باید اولویت نظام آموزشی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرائتی در ادامه مشکلات و آسیب های اجتماعی از جمله افزایش آمار طلاق را ناشی از نبود مهارت دانست و گفت:
دختر دبیرستانی (در مدرسه مطالب مربوط به) اقیانوس اطلس و رودخانه های پاکستان را آموخته و نمره گرفته است اما آیین همسرداری بلد نیست.
وی افزود: مشکلمان این است که (در این سیستم آموزشی) آنچه به درد نمی خورد را می خوانیم، اما خیلی از مسائلی که به درد نمی خورد را می خوانیم.
قرائتی ضمن اینکه خطاب به دختران در مراسم تاکید کرد ازدواجشان را عقب نیندازند، تصریح کرد: برخی می گویند دیپلم بگیریم بعد ازدواج کنیم؛ دیپلم چه ربطی به ازدواج دارد؟
رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: برخی جوانان ما «پوک» شده اند، اختیار موی سرشان را هم ندارند و نمی توانند تصمیم بگیرند چطور مویشان را درست کنند؛ هرکدام از طرف موهای سرشان را براساس یک مدل و الگوی کشورهای مختلف می زنند.
وی افزود: در تربیت و تحصیل بچه ها مانده ایم و برخی مسائل در جامعه قفل شده است.
قرائتی خطاب به دانش آموزان افزود: زمانی که هنر و مهارتی نداشته باشید، شغل و به تبع آن پول ندارید، ازدواج و مسکن نیز تهیه نمی کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به دانش آموزان تاکید کرد: هر یک از شما می توانید تحول ایجاد کنید، خودتان الگو و تصمیم گیرنده باشید و از کسی تقلید نکنید.
قرائتی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات درس هایی از قرآن گفت: این حرکت به امر و اراده من نبود بلکه به صورت خودجوش بدون بودجه خاص به عنوان کار فرهنگی نسل نو، عمیق و ارزان با همکاری آموزش و پرورش و موسسه ترویج فرهنگ قرآنی در حال اجراست که مورد استقبال حدود 2 میلیون نفر قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا آزمون نهایی سراسری مسابقات دانش آموزی درس هایی از قرآن فروردین ماه با حضور بیش از یکصدهزار نفر از برگزیدگان کشوری در حدود 700 حوزه به طور همزمان برگزار می شود و این آزمون امروز(دوشنبه) در مناطق 19گانه آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
قرار است اختتامیه این مسابقات با معرفی برگزیدگان طی هفته دوم مهرماه در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شود.
تهرام/7245/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزشي قرائتي مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «آزمون هوش؛ تو دریای ۹ عدد ۶ رو پیدا کن»، «تعطیلی یک مدرسه در ایتالیا برای عید فطر، تبدیل به یک جنجال ملی شد»، «صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند»، «اگه دهه شصتی هستی با دیدن این فیلم کلی خاطره برات زنده میشه»، «چطوری حافظه‌مان را تقویت کنیم؟»، «ازدواج پسر ۱۷ ساله با دختربچه ای که به او خیانت کرد»، «تست هوش؛ می تونی این معمای ساده ریاضی رو حل کنی؟» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «مدرسه آنلاین» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند

 

آزمون هوش؛ تو دریای ۹ عدد ۶ رو پیدا کن

تعطیلی یک مدرسه در ایتالیا برای عید فطر، تبدیل به یک جنجال ملی شد

اگه دهه شصتی هستی با دیدن این فیلم کلی خاطره برات زنده میشه

چطوری حافظه‌مان را تقویت کنیم؟

ازدواج پسر ۱۷ ساله با دختربچه ای که به او خیانت کرد

تست هوش؛ می تونی این معمای ساده ریاضی رو حل کنی؟

 

دیگر خبرها

  • پذیرش ۳۶ هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش لرستان
  • فیلم/ مراسم ازدواج آسان در نمایشگاه قرآن
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۰۱+صوت
  • صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند
  • پذیرش ۱۴۸۰ خانوار در ستاد‌های اسکان آموزش و پرورش
  • اسکان ۳۲ هزار مسافر نوروزی در مدارس لرستان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد