Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم مربیان پرورشی در تربیت نسل آینده گفت: طرح‌های دانش بنیان اسلامی با مدیریت جهادی متناسب با جامعه دانش‌آموزان باید مبنای امور پرورشی قرار گیرد. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تربیت آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: از دیرباز چند نظریه مهم در رابطه با دانش و پرورش مطرح بوده است که بیشتر برتکامل و تناظر عرصه تربیت و آموزش تکیه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توام بودن آموزش و تربیت خاطرنشان کرد: در ابتدایی‌ترین نظریه در راستای این رابطه، آموزش و تربیت دو مقوله جدا از هم و بر دانش، عقلانیت میزان بوده است و پرورش بر نهاد وجدان و دل اساس بوده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه طبق این نظریه دانش فوق‌العاده بر روی عقلانیت مخاطب تاثیر گذاشت و پرورش نیز عواطف را مدیریت کرد به دیدگاه دوم حوزه آموزش و پرورش بر اساس تناظر وجودی پرداخت و خاطرنشان کرد: در این دیدگاه، آموزش تاثیر بیشتری نسبت به حوزه پرورش دارد و نگاه این حوزه بر این است که با پرداختن به آموزش بدون شک تربیت پیش خواهد آمد.

صفایی بوشهری دیدگاه دوم در ایران باستان را  حکم فرما دانست و تصریح کرد: با توجه به شعر توانا بود هر که دانا بود می‌توان به این موضوع پی برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در این دیدگاه تخصیص اعتبارات به سمت آموزش است اظهار داشت: این مکتب را علم محوری تعریف کرده‌اند و تمامی تئوریسن‌های این حوزه بر آموزش اصرار دارند و براساس این مکتب آموزش مایه تربیت و اخلاق نیز خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به دیدگاه سوم که مکتب اخلاق محور است افزود: در دیدگاه سوم حوزه پرورشی بر حوزه آموزش مقدم است در این دیدگاه نظر بر این است که اگر پرورش راه بیافتد آموزش راه می‌افتد.

وی با بیان اینکه جهان در حال تحول است اگر ما تحول را مدیریت نکنیم تحول ما را مدیریت می‌کند تصریح کرد: در ساختار وجودی، انسان آن طور عمل می‌کند که فکر می‌کند و اعمال انسان طراوت شخصیت انسان است که بر این اساس معماری شخصیت انسان فوق العاده مهم است و باید به آن پرداخته شود.

صفایی بوشهری پرورش تزکیه  را مقدم دانست و افزود: کسی‌ که پرورش یابد می‌داند که علم ثروت واقعی است و به تحصیلات می‌پردازد.

امام جمعه بوشهر ارزش علم در ساختارسازی شخص و جامعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اگر شخص ایمان بیاورد خود به دانش می‌پردازد پس باید انسان‌های پرورش یافته را تولید کنیم آن زمان تمام درس‌های ما به خود حالت پرورشی می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مربیان پرورشی نقش مهمی در تمدن‌سازی جامعه دارند خاطرنشان کرد: طرح‌های دانش بنیان اسلامی با مدیریت جهادی متناسب با جامعه دانش‌آموزان باید مبنای امور پرورشی قرار گیرد.

سپاه حامی مظلومان جهان و در خط مقدم مبارزه با تروریست قرار داردبوشهر| دستگاه‌های مختلف گام دوم انقلاب را به شکل علمی و جهادی عملیاتی کنند بوشهر| چراغ دانش باید سریع‌تر در مناطق سیل‌زده روشن شود

وی مربیان تربیتی در پرورش نسل آینده را تعیین‌ کننده دانست و تاکید کرد: مربیان پرورشی و تربیتی نقش تعیین‌کننده و مهمی در تربیت دینی و الهی نوجوانان و نسل آینده و آگاه سازی آنان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برعهده دارند.

در این همایش از کتاب مجموعه مقالات همایش علمی تربیت اسلامی و سبک زندگی آموزش و پرورش استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در دیدار با فعالان تربیتی استان زنجان با بیان این مطلب گفت: تعلیم و تربیت در دولت و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان اولویت اصلی اعلام شده و راهبرد جدی این اولویت را در تعامل با فعالان مردمی در حوزه آموزش و پرورش در نظر گرفته است. جلسات منظمی نیز با وزارت آموزش و پرورش در قالب قرارگاهی و با مصوبات اجرایی در حال انجام است. انصافا هم دکتر صحرایی، تمام توان خود را در این کار گذاشته است و برای اولین بار است که سند تحول آموزش و پرورش در این وزارت خانه در حال اجراست و نقشه راه برای آن نوشته شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در مدل حکمرانی ولایی که می‌توان لایه‌های مختلف آن را حکمرانی مردمی یا شبکه‌ای نامید، سندیتی در کار نیست و، چون تعاملات در شبکه، سیستماتیک و در هم تنیدگی است و این حکمرانی در تعلیم و تربیت باید در گام اول با مسئله شناسی در تعلیم و تربیت رسمی در قالب آموزش و پرورش یا در قالب‌های غیر رسمی با این مسائل مواجه است، روشن است که برای حل این مسائل، باید سیاست‌گذاری شده و فرآیند برنامه‌ای به وجود بیاد و کنشگران حل مسائل را با شناختی که از ظرفیت هر استان داریم، مشخص کنیم.

خسروپناه ادامه داد: گاهی برای حل یکی از مسائل، نیاز است قانون یا ماده واحده‌ای را در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شود. در این نظام شبکه‌ای، وظایف هر کدام از اعضا مشخص می‌شود، هم اکنون نیز این شبکه در دولت و آموزش و پرورش بسیار همراه است، تشکیل میز‌های تخصصی برای مسائل مرتبط با آموزش و پرورش نیز با حضور تشکل‌های مردمی از کل کشور در دبیرخانه شورا فعال شده و اعضا به صورت مجازی یا حضوری در این میز‌ها مشارکت دارند.

وی افزود: در برخی از مدارس نخبگانی کشور، تأکید بر مهاجرت نخبگانی است و با تعابیری اغواکننده، موضوع مهاجرت را مطرح می‌کنند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سرمایه عظیمی که در کشور در قالب دانش آموزان تربیت شده اند را تحویل کشور‌های دیگر می‌دهیم تا در بعضی مواقع، تئوری‌ها یا تولیداتی از آن حاصل شود، محصولات نظامی برای حمله به کشور‌های اسلامی باشد. در این زمینه باید گفت ما مقصریم و باید تدبیری در این زمینه داشته باشیم. این یک نمونه از مسئله شناسی در آموزش و پرورش است.

خسروپناه ابراز کرد: بعد از مسئله شناسی، سیاست‌گذاری و تدوین راهبرد مناسب و اینکه کدام کنشگران با چه ویژگی‌هایی باید این مسائل را حل کنند. گاهی مصوبه لازم است و زمانی نیز لازم است تعامل با وزیر آموزش و پرورش انجام شود یا روش دیگری که تا حل نهایی آن مسائل، همه مسائل بررسی و اجرا می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های صورت‌گرفته برای معرفی شیعه در جهان گفت: برگزاری جلسات گفتگوی بین ادیان و تأثیرات آن در سطح جهان مسیحیت و حتی بوداییان و دیگر فرقه ها، نشانگر ظرفیت‌های عظیم تمدنی شیعی است که باید این معارف هر چه بیشتر به جهان معرفی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد