Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@20:13:02 GMT

وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری در شورای شهر بوشهر بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۸۱۱

وضعیت ناوگان حمل و نقل شهری در شورای شهر بوشهر بررسی شد

در جلسه علنی شورای شهر بوشهر مشکلات ناوگان حوزه حمل و نقل شهری، نوسازی تاکسی‌ها و قیمت کرایه‌ها بررسی شد. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، کیوان هاشم‌زاده ظهر امروز در نشست علنی شورای شهر بوشهر با تاکید بر نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری اظهار داشت: شهرداری بندر بوشهر در نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و ساماندهی وضعیت تاکسی‌های این شهر،ضعیف عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، یکی از مهمترین نقدها، وجود مسافرکش‌های شخصی فراوان در سطح شهر بوشهردانست و افزود:مسافرکش‌های شخصی از دو وجه به عنوان فرصت و تهدید قابل بررسی است.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر اقدام مسافرکشی بدون مجوز را از یک منظر تهدیدی برای امنیت مردم دانست و تاکید کرد:از طرف دیگر اگر بخواهیم از فردا با استفاده از ظرفیت پلیس، از کارکرد این مسافرکش‌های شخصی جلوگیری شود، مشخص نیست که مردم در خلاء ناوگان بسیار فرسوده شهری بوشهر چگونه باید جابجا شوند.

هاشم‌زاده با تاکید بر توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری بوشهر بیان کرد: تا زمانی که ناوگان فرسوده شهری نوسازی نشود و به اندازه کافی تاکسی در شهر نباشد چاره‌ای نداریم که از هرگونه فشار بر روی مسافرکش‌های شخصی جلوگیری به عمل آوریم.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر با اعلام این که تاکسی‌های شهر بوشهر در خصوص تامین وسائل یدکی مشکل دارند، عنوان کرد: باید راهکارهایی اندیشه شود تا با تامین قطعات، باری از دوش رانندگان تاکسی برداشته شود.

وی تصریح کرد: اگر تاکسی به اندازه کافی در شهر وجود داشته باشد و به سمت نوسازی برود که مردم میل و رغبتی برای استفاده از آن داشته باشند، ممانعت از فعالیت تاکسی‌های شخصی کار سختی نیست.

رئیس شورای شهر بوشهربا تاکید بر جلوگیری از مسافرکش‌های بدون مجوز افزود: بر اساس قانون ، ممانعت از فعالیت مسافرکش‌های شخصی در حیطه وظایف پلیس است.

ابوذر دهدار افزود: در کنار نوسازی سیستم حمل و نقل شهری در بخش تاکسی‌های شهری، نیاز است در شورای تامین موضوع مطرح و زمینه جلوگیری از فعالیت مسافرکش‌های شخصی توسط پلیس به همراه هدایت آنها به پارکینگ انجام شود.

وی، یکی از خواسته‌های تاکسی داران از شهرداری و شورای شهر را افزایش کرایه‌ دانست و خاطر نشان کرد: معتقدیم هر نوع افزایش قیمت باید در یک چارچوب کارشناسی انجام شود هر چند باید به اقتصاد مردم، نیز توجه شود.

اعضای شورای شهر بوشهر پاسخگوی مطالبات مردم هستند نقشه راه شورای شهر بوشهر در دست تدوین است انتخابات شورایاران محلات در بوشهر اجرا‌ می‌شود

دهدار با اعلام این که واقف به مشکلات تاکسی‌ها هستیم، تصریح کرد: نیاز است برای رفع مشکلات تاکسی‌های شهری، گام‌های اساسی برداشته شود که البته شورا و شهرداری خود را در این خصوص مسئول می‌دانند.

رئیس شورای شهر بوشهر عنوان کرد: اگر دستگاهی خارج از مجموعه‌ها شورا و شهرداری به وظایف قانونی خود در خصوص حمایت از سیستم حمل و نقل شهری ،عمل نکند ناچاریم آن رسانه‌ای کنیم.

انتهای پیام/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از روند طی شدن مراحل آزمایشی قطار ملی مترو برای ورود به ناوگان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: در جلسه امروز بررسی حسابرسی ها را آغاز خواهیم کرد و عموما حسابرسی ها در دستور کار گنجانده شده تا بتوانیم تعداد زیادی از آنها که مربوط به سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است را بررسی کنیم.

چمران درخصوص ورود واگن های ملی مترو گفت: این مژده را باید بدهم که تعدادی از واگن های ملی در حال گذراندن مراحل آزمایشی هستند که در همین راستا هفته آینده یک بازدید از این واگن ها خواهیم داشت. تصور می کنم این واگن ها می توانند وارد چرخه خدمت رسانی شوند.

فکر نمی کنم اتوبوس های برقی داخلی تا پایان امسال هم بتوانند این اتوبوس ها را بسازند

چمران همچنین درباره ورود اتوبوس های جدید در آبان ماه سال جاری افزود: در مورد اتوبوس های برقی داخلی فکر نمی کنم تا پایان امسال هم بتوانند این اتوبوس ها را بسازند تا در اختیار قرار بگیرد. اتوبوس هایی که در حال حاضر تحویل داده می شود معمولی و دیزلی هستند که همین ها نیز متاسفانه براساس آنچه وعده داده شده بود تحویل داده نمی شود؛ لذا روز سه شنبه معاون حمل ونقل شهرداری تهران در گزارشی، آمار و ارقام یا درخصوص تعداد اتوبوس های تحویل گرفته شده در سالی که گذشته ارائه خواهند کرد.

چمران تاکید کرد: تصور نمی کنم از ششصد و خورده ای دستگاه اتوبوس چیز بیشتری تحویل داده شده باشد. این تعداد از کارخانه های مختلف بوده که آنها هم مشکل دارند. باید شاسی این اتوبوس ها خریداری شود و گریبکس ها وارد کشور شود که تعدادی در گمرک گیر کرده. ما همه این موارد را رصد می کنیم و تلاش می کنیم مشکلات را حل کنیم. اگر این مشکلات حل شود تعداد زیادی وارد کشور خواهد شد.

تاکسی ها توسط بخش خصوصی وارد می شوند؛ شهرداری نمی تواند تاکسی دار شود

رئیس شورای شهر تهران درخصوص ورود تاکسی های برقی به کشور نیز گفت: تاکسی ها توسط بخش خصوصی وارد می شوند در حقیقت خودشان خودروها را می خرند و وارد می کنند؛ لذا خیلی در این مورد اطلاعی ندارم و اصراری هم  به ورود تاکسی ها نداریم چراکه شهرداری نمی تواند تاکسی دار شود و باید این خودروها به تاکسی ران ها واگذار شود. در این زمینه طرح هایی پیش بینی شده که براساس آن عمل خواهد شد. بی تردید اگر تاکسی های برقی خوب وارد شود کار ارزنده و خوبی است.

وی ادامه داد: درخصوص تاثیر ورود خودروهای برقی بر میزان آلودگی هوا نیز باید محیط زیست این موضوع را مورد سنجش قرار دهد و نظر خود را اعلام کند. وقتی اعلام می شود آلودگی هوا ناشی از تردد وسایل نقلیه است با ورود خودروهای برقی که آلودگی ندارند همانند شهرهای دیگر دنیا می توانند تاثیر مثبتی بر آلودگی هوا داشته باشند.

چمران در پاسخ به سوالی درخصوص تامین زیرساخت های لازم برای خودروهای برقی گفت: اتوبوس ها هنوز وارد نشده و برای تاکسی ها خودشان می توانند در خانه و با برق معمولی این خودروها را شارژ کنند و نیاز نیست که حتما از شارژرهای عمومی استفاده کنند. لذا بخش خصوصی برای خودروهای برقی آماده است. در مورد اتوبوس ها نیز باید شب در جایگاه ها شارژ شود که نیاز است تا تعدادی کافی از شارژرها تأمین شود.

وی درخصوص روند اجرای مسکن سازی در تهران نیز گفت: ما در مورد مسکن برنامه خاصی نداریم و این اقدام توسط وزارت مسکن و شهرسازی دنبال می شود. در این میان مدیریت شهری به صورت مشارکتی و با در اختیار گذاشتن زمین به عنوان همکار و هماهنگ کننده عمل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی تهران به کجا رسید؟ | توضیحات سرپرست تاکسیرانی درباره آخرین وضعیت تاکسی
  • سهمیه بنزین این تاکسی ها در ۱۴۰۳ قطع شد
  • با صحبت، سخنرانی، وعده، سفر آموزشی و بازدید مشکل حمل و نقل درون شهری حل نخواهد شد
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • این تعداد خودرو سهمیه سوخت نمی گیرند
  • عدم تخصیص سهمیه سوخت به ۲۳ هزار تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث