Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@22:04:33 GMT

تزریق پساب صنعتی به چاه‌های نفتی مرده تزریق

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۰۰۷

 حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان شرکتی پیشتاز در حوزه تصفیه تکمیلی آب‌های وارد شده به دریا تقریبا از 10 سال گذشته سامانه‌های تصفیه پساب صنعتی را در همه مناطق خود مستقر نموده و از این طریق آلودگی نزدیک به 290 هزار بشکه پساب تولیدی کاهش یافته و از هرگونه آلودگی عاری شده است، ولی با توجه به سختگیرانه‌تر شدن قوانین سازمان محیط زیست، چرخه پساب موجود را ارتقا داده و بهینه‌سازی نموده و تصفیه تکمیلی روی آن نصب می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای دفع بخشی از پساب در سکوی ابوذر، چاه‌های تزریقی ایجاد نموده و این پساب به چاه‌های مرده تزریق می‌شود، گفت: در حوزه مقابله با آلودگی نفتی، طرح اقتضایی مقابله با آلودگی نفتی نیز به تصویب سازمان بنادر رسیده است.

وی افزود: خوشبختانه در جزیره خارگ با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت بحث بازیافت لجن‌های نفتی و پاکسازی خاک‌های آلوده که معضلی 50 ساله بود به سرانجام رسید. همچنین پیت‌های بزرگ نفتی که مانند لکه‌های بزرگ سیاه رنگی در بعضی مکان‌ها دیده می‌شد در حال جمع‌آوری است و خاک‌های آلوده آن زیست‌پالایی و گیاه‌پالایی شده و همه مناطق عملیاتی دارای پوشش گیاهی خواهند شد.

به گفته وی، در حوزه اقدامات فرهنگی و تعامل با سازمان‌های مختلف، امضای تفاهم‌نامه با اداره کل محیط زیست استان بوشهر در راستای حمایت و صیانت از حیات‌وحش و آهوان منطقه خارگ به انجام رسید که با این اقدام شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان یکی از برندها و حامیان اصلی حیات‌وحش در کل خلیج‌فارس مطرح خواهد شد. همچنین احیا زیست‌بوم‌های مرجانی جزیره خارگ که در پروژه ان‌جی‌ال خارگ دچار آسیب شده بودند نیز عملیاتی شده و این زیست‌بوم‌ها در قالب کاشت مرجان‌های جدید به طور کامل احیا خواهند شد.

مهندس بورد افزود: طرح جمع‌آوری گازهای همراه در جزایر خارگ و سیری از سال‌های گذشته اجرا شده و در یک برنامه سه ساله  همه گازهای همراه که در این جزایر سوزانده می‌شود به محصولات و ارزش افزوده بیشتر تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از منابع پر ریسک آلایندگی، خطوط لوله است گفت: با تلاش‌های مدیریت امور تولید، سیستم مدیریت یکپارچه خطوط لوله (PIMS) اجرایی شده و شرکت نفت فلات قاره ایران پیشتاز استقرار مدل‌های پیشرفته حفظ و نگهداشت خطوط لوله است. با استقرار این سیستم، اولویت‌بندی خطوط لوله، برنامه‌ریزی برای تعمیرات و نگهداشت انجام شده و ریسک آلایندگی ناشی از خطوط لوله کاهش خواهد یافت. همچنین، ارزیابی اثرات زیست‌محیطی پیش از آغاز پروژه‌ها با جدیت توسط شرکت نفت فلات قاره ایران انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در پایان گفت: این شرکت به صورت فصلی فعالیت‌های خود را به سازمان‌های مربوطه از جمله محیط زیست گزارش می‌دهد و همه خروجی‌ها چه از نظر پساب و چه دودکش‌ها مانیتور شده و ارقام آن به طور مستقیم از طرف آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست اعلام می‌شود. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفت ایران صنعت نفت مناطق عملیاتی پوشش استان بوشهر محیط زیست نفت چاه های نفتی پساب صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «مصطفی رجبی مشهدی» از تزریق پنج هزار میلیارد تومان به بورس انرژی خبر داد و گفت: بر اساس وعده، ۵ هزار میلیارد تومان در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق و هم‌اکنون در هفته دوم اردیبهشت نیز پنج هزار میلیارد تومان برای دومین بار تزریق شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه این اقدام یکی از گام‌های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم؛ همچنین در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

وی بیان کرد: به همین منظور ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند؛ البته در هفته گذشته سهم نیروگاه‌های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت: بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت‌های توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

 

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • (تصاویر) وضعیت نوزادی که از شکم مادر مرده‌اش متولد شد