Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:12:13 GMT

مطالعه گروهی تسلی‌بخشی‌های فلسفه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۰۲۸

مطالعه گروهی تسلی‌بخشی‌های فلسفه

به گزارش خبرگزاری مهر، مطالعه گروهی کتاب «تسلی‌بخشی‌های فلسفه» نوشته آلن دوباتن با حضور اساتید و دانشجویان فلسفه برگزار می‌شود و در هر بخش این کتاب، راه‌های تسلی در برابر موضوعات مختلف توسط فلاسفه گوناگون بررسی می‌گردد.

این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی از سوی انجمن علمی دانشجویی فلسفه و حکمت اسلامی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسات دوشنبه هر هفته از ساعت ۱۲ تا ۱۳ در کلاس ۳۰۳ طبقه سوم ساختمان خوارزمی دانشگاه برگزار می‌شود که اولین جلسه آن امروز برگزار شد.

شرکت در این رویداد علمی برای همه جامعه دانشگاهی الزهرا (س) آزاد است.

کد خبر 4591607 مهرنوش محمدزاده

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «خدا و امور مجرد» نوشته ای نار دونگربون به تازگی با ترجمه نیما نریمانی توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب ترجمه ده کتاب از مجموعه بن مایه‌های فلسفه دین کمبریج است.

مجموعه بن‌مایه‌های کمبریج تا به‌حال در ۲۵ سرفصل موضوعی مختلف منتشر شده است. سرفصل موضوعی فلسفه این مجموعه در ۱۵ شاخه و تاکنون ۲۲۸ کتاب منتشر کرده است. همچنین در سرفصل موضوعی دین نیز ۸ شاخه مختلف مورد توجه قرار گرفته و ۸۱ کتاب منتشر شده است. همان‌طور که گفته شد در شاخه فلسفه دین تا به حال ۳۱ کتاب منتشر شده است که در حال حاضر ترجمه ده کتاب از آن مجموعه به فارسی عرضه شده است.

فلسفه دین در کشورمان نیز در سال‌های اخیر مورد توجه استادان و محققان به‌ویژه نسل جوان‌تر قرار گرفته است. البته با توجه به گستره موضوعی مباحث فلسفه دین، میزان دغدغه‌مندی نسبت به هر کدام از این موضوعات در جوامع مختلف متفاوت است. موضوعاتی نظیر «معنای زندگی»، «علم و دین»، «خداباوری»، «تکثرگرایی» و «مسأله‌های شر و رنج» که در زمره موضوعات اصلی و مشترک مباحث فلسفه دین‌اند، مصادیقی از چالش‌های فکری محیط‌های علمی ایران نیز محسوب می‌شوند. انتشار کارهای متنوعی در سال‌های اخیر در فضای فکری فلسفه دین ایران ستودنی است. مجلات، کتاب‌ها، مقالات و رساله‌های دانشجویی مختلف در کنار برگزاری رویدادهای علمی و پژوهشی متنوع، اگر چه سرمایه‌ای خوب هستند اما ناکافی برای تحقیقات بیشتر و کامل‌تر در آینده است.

این کتاب با ۱۰۶ صفحه، قطع رقعی، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6076613 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • «فلسفه عشق» نقد و بررسی می‌شود
  • نسبت میان علم و فلسفه
  • چاپ مجدد کتاب «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری»
  • تقویت مهارت‌های پزشکی با کتاب‌های لاتین پزشکی
  • ابراز خرسندی نائب رئیس مجلس شیعیان لبنان از پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل
  • «فلسفه دعا از دیدگاه آیت الله مظاهری» به چاپ دوم رسید
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • ابن رشد؛ فیلسوف مسلمانی که در اروپا غوغا به پا کرد (+عکس)
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد