Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان فارس گفت: فردا ۲ دریچه تخلیه تحتانی سد سلمان فارسی باز و عملیات رهاسازی آب به منظور تخلیه رسوبات انجام می‌شود. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

احمد ارجمندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به برنامه رهاسازی آب از سد سلمان فارسی اظهار داشت: بعد از سیلاب‌های اخیر که وارد سد سلمان فارسی شده مقداری رسوبات نیز به سد وارد شده که بناست رسوبات معلق در آب از طریق دریچه‌های تحتانی تخلیه سدها رها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 2 دریچه تخلیه تحتانی سد سلمان قرار است فردا باز شود، گفت: از دیروز هم این موضوع به فرمانداران 2 شهرستان زیر دست سد یعنی شهرستان‌های خنج و قیروکارزین اطلاع‌رسانی شده است. 

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان فارس با بیان اینکه این اتفاق فردا ساعت 10 صبح رخ می‌دهد، افزود: این امر علاوه بر تخلیه رسوبات با هماهنگی‌ای که بین دستگاه‌های متولی سیل انجام شده یک مانور برای مواجه با سیل‌های احتمالی است. 

امدادرسانی به سیل‌زدگان بردسکن ادامه دارد؛ 10 سد خراسان رضوی در آستانه سرریز شدناصفهان| وضعیت سدهای کشور به روایت آمار و ارقام/ نیمه خالی زاینده‌رود، 65 درصد + جدول

ارجمندی با هشدار به مردم برای پرهیز از نزدیک شدن به رودخانه  قره آغاج بیان کرد: مردم به ویژه عشایر از فردا تا اطلاع ثانوی از حضور در حاشیه و عبور از رودخانه قره آغاج بین دو شهرستان خودداری کنند. 

وی تصریح کرد: گروه‌های گشت و بازرسی مربوط به این موضوع نیز از امروز در منطقه حضور دارند و رهاسازی آب از سد را رصد می‌کنند. 

مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان فارس همچنین درباره وضعیت سدهای استان گفت: حجم آب سدهای استان در حال حاضر 1666 میلیون مترمکعب است که از این مقدار 1178 میلیون مترمکعب قابل استفاده است. 

ارجمندی با بیان اینکه درصد حجم کل آب موجود نسبت به حجم کل مخازن 57 درصد است، افزود: در سال آبی گذشته در چننی زمانی حجم سدهای 1227 میلیون مترمکعب و حجم قابل استفاده 769 میلیون مترمکعب بوده است. 

انتهای پیام/ن

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان شمالی گفت: علی‌رغم بارندگی‌های خوب ابتدای سال٬ ۲۳ درصد از حجم آبی سدهای استان آب ذخیره شده و حدود ۷۰ درصد از ذخایر سدهای استان خالی است. - اخبار استانها -

سید عقیل مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، با اشاره به رشد بارندگی‌ها در بهار امسال، اظهار داشت: وضعیت بارندگی امسال در استان بسیار خوب بود و نسبت به سال گذشته فقط در فروردین ماه حدود 2 برابر رشد بارندگی داشتیم.

وی افزود: بارندگی‌ها موجب سرازیر شدن 12 میلیون متر مکعب آب به سطح‌های استان خراسان شمالی شده است. 

مدیرعامل منطقه خراسان شمالی گفت: با این حال 23 درصد از حجم آبی سدهای استان ذخیره شده و حدود 77 درصد از ذخایر سدهای استان خالی است. امیدواریم با مدیریت مصرف توسط مردم و به ویژه کشاورزان بتوانیم از سال آبی پیش‌رو عبور کرده و مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم.

مرتضوی تصریح کرد: در سال آبی جدید حدود 180 میلی‌متر در استان بر اساس سنجش ایستگاه‌های آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی بارندگی داشتیم که این آمار در سال گذشته 140 میلی‌متر بوده است.

وی افزود: علی‌رغم رشد 30 درصدی بارندگی در کوتاه مدت٬ اما نسبت به بلند مدت همچنان 3 درصد عقب هستیم.

.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • کلید خوردk فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی»
  • بازگشت سلمان فارسی به تهران
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید
  • از «سلمان فارسی» چه خبر؟
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان در بارش های اخیر