Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@12:04:51 GMT

توسعه سبک زندگی اسلامی مقدمه تمدن‌سازی انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۲۷۴

توسعه سبک زندگی اسلامی مقدمه تمدن‌سازی انقلاب است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 26 فروردین‌ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان که در سالن همایش‌های دادگستری گیلان برگزار شد،‌ اظهار کرد:‌ هدف بزرگ انقلاب اسلامی که در راستای هدف بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) است، ایجاد یک تمدن عظیم اسلامی برای بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از همان آغازین روزهای شکل‌گیری نهضت انقلاب و در نهایت پیروزی آن در بهمن 57 بر صدور این ایدئولوژی به خارج از مرزهای جغرافیایی ایران تاکید داشت، خاطرنشان کرد:‌ اگرچه عده‌ای از همان روزها این فرمایش امام را زیر سوال بردند و صدور انقلاب را بی‌معنا دانستند، اما امروز پایه‌های این انقلاب در درون مستحکم شده و توسعه فرامیدانی در بیرون پیدا کرده است.

امام جمعه رشت انقلاب اسلامی را مامن انسان‌های آزاده جهان دانست و تصریح کرد:‌ امروز شاهد خیل عظیم انسان‌هایی هستیم که در سایه این انقلاب عظیم بشری زندگی می‌کنند.

این کارشناس دینی آرمان بزرگ انقلاب را ایجاد تمدن عظیم انسانی و اسلامی دانست و عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره در گفتمان‌هایشان به تبیین مقدمات این تمدن‌سازی می‌پردازند و به دنبال گسترش مفهوم سبک زندگی اسلامی هستند. در واقع توسعه سبک زندگی اسلامی از جمله مهمترین مقدمات تمدن‌سازی انقلاب است.

وی با اشاره به توجه رهبر انقلاب به مسئله سبک زندگی اسلامی طی سالیان اخیر، اضافه کرد:‌ ایشان همچنان از متولیان امر می‌خواهند ترویج سبک زندگی را اولویت خود قرار دهند لذا روحانیون به عنوان مروج دین خدا و احکام الهی نقش خود را ایفا کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه علمای اسلام در طول هزار سال کار عظیمی برای توسعه سبک زندگی اسلامی کردند، یادآور شد:‌ متاسفانه امروز به خاطر گستردگی فضاهای مجازی و هجوم سخت و سنگین دشمن خارجی و حضور دلدادگان فرهنگ غرب در درون از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته‌ایم لذا بزرگترین وظیفه ما ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی و لبیک به اسلام و رهبری نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان نقش تبلیغ را در گسترش فرهنگ دینی بسیار موثر و غیر قابل قیاس دانست و عنوان کرد:‌ فضاهای رسانه‌ای مملو از فرهنگ ویرانگر غربی شده، اما دشمن تاکنون نتوانسته خدشه‌ای به اسلام و شیعه وارد کند، زیرا ما ابزار تبلیغ را داریم و هیچ چیز نمی‌تواند جای تبلیغ را بگیرد لذا از این ظرفیت برای رسیدن به تمدن‌سازی اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن آیت الله فلاحتی سبک زندگی اسلامی تمدن سازی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور صبح امروز در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آئین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شده‌اند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی گفت: لازم است مدیران هم اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

وی بیان کرد: قطعاً دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته‌اند و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم نوع برخوردشان و هم تلاششان برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

غلامرضا رضایی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموزش عالی در این منطقه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

حجت الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچک‌ترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیکشهر است.

وی بیان کرد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیأت علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

زهرا نیکبخت افزود: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

کد خبر 6087577

دیگر خبرها

  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است