Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر سید مرتضی موسوی دوشنبه در دیدار با تعدادی از مدیران تشکل های غیردولتی معلولان استان فارس افزود: سال گذشته سال سختی برای سازمان بهزیستی در تمام حوزه های پیشگیری ، توانبخشی ، اجتماعی و مشارکت ها بود اما امیدوار هستیم تا در سال جدید شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه ها باشیم.
وی اظهار داشت:در زمان حاضر سخت ترین وظایف با کمترین اعتبارات به این سازمان واگذار شده و نیروهای خدوم با تمام توان این وظایف را به خوبی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی استان فارس بیان کرد: همین خضوع کارکنان بهزیستی موجب شده تا در بعضی موارد حتی وظایفی که قانونا بر عهده سایر نهادهاست به سازمان بهزیستی سپرده شود.
موسوی با اشاره به همکاری تشکل های غیردولتی در این عرصه افزود:همکاری بدون منت تشکل ها و نهادهای غیردولتی و همچنین سایر موسسات و مراکز موجب شده تا این مشکلات نتواند خللی در کار ایجاد کند.
وی اضافه کرد:واگذاری خدمات در این سازمان به بخش غیردولتی موجب شده تا علاوه بر افزایش کیفیت هزینه های مربوط به یک چهارم تقلیل پیدا کند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی فارس نیز گفت:برای اجرای بهتر قانون جامع حمایت از حقوق معلولان همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط بسیار لازم و ضروری است.
حمید گودرزی افزود:قانون گذار مسئولیت اجرای هریک از مواد قانون یاد شده را به نهاد خاصی محول کرده و در این مسیر بهزیستی وظیفه هماهنگی برای اجرای بهتر آن را دارد.
وی اظهار داشت:به دلیل عدم انجام درست مسئولیت توسط بعضی نهادها و دستگاه های مرتبط هم اکنون عمده بار مسئولیت بر دوش سازمان بهزیستی است.
قانون جامع حمایت از معلولان متضمن تامین شغل و رفاه معلولان است.
7379/ 1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان فارس بهزیستی حقوق قانون معلولان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس

احمد محمودزاده در جمع روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در سازمان مدارس غیردولتی ما برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاستگذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها را دنبال کردیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود. این کار را پس از ۱۸ ماه به نتیجه رساندیم، ۱۶ ماده آن تغییر پیدا کرد و ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان این که حمایت از معلمان، حمایت از موسسان را تثبیت و موضوع نظارت را در این قانون، جدی‌تر مطرح کردیم، افزود: در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم. موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

محمودزاده با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شوراهای عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها یکی از کارهای مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

وی همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی بزرگسالان خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع را سال گذشته دریافت کردیم و به دنبال این هستیم تا تنوع مدارس را کاهش دهیم و در داخل مدرسه مجازی تجمیع کنیم. طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی، قانون است، گفت: فعالیت مراکز آزمون ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت مراکز فاقد مجوز ممنوع است و اگر مشاهده کردید، آن را تعطیل کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفهوم درست شروع کنند، افزود: در این زمینه در مرکز اقداماتی در حال انجام است ولی شما نیز باید این کار را در استان‌ها شروع کنید.

 وی همچنین بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تاکید کرد و گفت: شما باید تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس فراهم کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود