Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@20:14:20 GMT

64 مقاله در همایش دکترین مهدویت در قم ارائه می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۳۱۱

64 مقاله در همایش دکترین مهدویت در قم ارائه می شود

قم - ایرنا - دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت گفت: پانزدهمین دوره این همایش با عنوان «مهدویت و چالش ها» با ارائه 64 مقاله، پنجشنبه هفته جاری (29 فروردین) با سخنرانی آیت الله محسن اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در قم برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال این همایش یک روزه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) واقع در میدان جهاد ترتیب می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: پس از اجرای آیین افتتاحیه، مقاله های برگزیده در چهار کمیسیون علمی و تخصصی با حضور صاحب نظران ارائه می شود و آیین اختتامیه نیز، عصر همان روز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود.
وی با بیان این که در این همایش از 18 تَن از مهدی یاوران برتر کشور تجلیل می شود، گفت: رونمایی از پنج کتاب مهدوی و شماره های جدید مجله های علمی -تخصصی مهدوی از دیگر برنامه های این همایش است.

* 220 مقاله به پانزدهمین دوره همایش دکترین مهدویت ارسال شده است
دبیر اجرایی پانزدهمین دوره همایش بین المللی دکترین مهدویت نیز در این نشست گفت: حدود 220 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسین پور با بیان این که این همایش در آستانه میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج) برگزار می شود، افزود: 150 مقاله نیز که موفق به کسب رتبه علمی لازم شده، در کتاب مجموعه مقال های همایش مذکور منتشر خواهد شد.
وی با بیان این که 10 مرکز حوزوی و دانشگاهی با این همایش همکاری دارند، افزود: در 2 سال اخیر تلاش کرده ایم، به رویکرد علمی در این همایش توجه بیشتری صورت بگیرد و تاکنون چند پیش نشست علمی نیز برگزار کرده ایم.
وی تصریح کرد: دریافت مجوز از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک اعتبار علمی برای این همایش محسوب می شود و بیشتر مقاله های ارائه شده نیز مقاله های علمی - پژوهشی و یا علمی - ترویجی است.
حسین پور با بیان این که بیش از 10 مهمان غیرایرانی در این همایش شرکت می کنند، گفت: پژوهشگران می ‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر در قم با تلفن‌ 37833714 با پیش شماره 025 تماس بگیرند و یا به پایگاه اطلاع رسانی این همایش به نشانی www.mahdaviat-conference.com مراجعه کنند.

** همچنین رئیس مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم نیز در این نشست گفت: تلاش می کنیم که این همایش به صورت سالانه برگزار شود و از همکاری سایر نهادها و مراکز علمی در این زمینه استقبال می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: اندیشه بالنده مهدویت و انتظار همچون خونی در زندگی منتظران جاری می باشد و رمز حیات و هویت شیعه است.
وی با بیان این که مهدویت همواره مورد هجوم مخالفان و معاندان بوده است، گفت: پاسخگویی و مقابله با این چالش ها برعهده علما و اندیشمندان اسلامی است تا ضمن بررسی ابعاد این موضوع؛ عامل ها، ریشه ها، پیامدها و راهکارهای پیشگیری آن را مورد واکای، بحث و گفت و گو قرار دهند.
7406/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي همايش مهدويت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد شفیعیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی در ۶ محور و با هدف بررسی پایداری و کارآمدی خانواده از منظر علوم گوناگون برگزار شده است.

وی «همایش پایداری و کارآمدی خانواده» را مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی دانست و گفت: این همایش با مشارکت ۱۵ نهاد علمی و با دارا بودن درجه ISC در حال اجر می‌باشد و مجموعه مقالات رسیده به دبیرخانه همایش در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده اذعان داشت: «حکمرانی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «فضیلت‌های اخلاقی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «فقه و حقوق خانواده، پایداری و کارآمدی خانواده»، «باورها و رفتارهای دینی، پایداری و کارآمدی خانواده»، «پویایی‌های اجتماعی و فرهنگی، پایداری و کارآمدی خانواده» و «مشاوره و برنامه‌های غنی‌سازی ازدواج، پایداری و کارآمدی خانواده»، ۶ محور همایش پایداری و کارآمدی خانواده هستند.

وی در پایان گفت: پژوهشگران می‌توانند تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دو بخش مقالات و طرح‌های پژوهشی، برای ارسال چکیده مطالب خود اقدام و پس از انجام داوری اولیه، افراد می‌توانند تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۳، اصل مقالات و پژوهش‌های خود را از طریق پایگاه اینترنتی دبیرخانه همایش به نشانی www.khanevadeh.isca.ac.ir ارسال نمایند.

کد خبر 6078525

دیگر خبرها

  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • برگزاری سومین همایش روایت پیشرفت در لرستان
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • بالغ بر ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران رسید
  • ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده
  • گسترش طب ایرانی با مشارکت فعالانه در همایش طب سنتی ایرانی