Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری که در موسسه آینده روشن برگزار شد، اظهار داشت: پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع «مهدویت و چالش‌ها» در قم برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در عصر غیبت جامعه منتظر با تهدیداتی روبه رو است، تصریح کرد: این امر مهم از سوی اندیشمندان در این همایش به صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشکده مهدویت، آثار برگزاری اینگونه همایش‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: امید بخشی در جامعه از مهمترین آثار همایش‌هایی مانند همایش بین المللی دکترین مهدویت است.

وی به چالش‌های پیش روی مسئله انتظار اشاره کرد و گفت: سطحی نگری نسبت به مسئله مهدویت، برداشت‌های انحرافی، تطبیق‌های ناروا، فتنه‌ها، لغزش اندیشمندان و مدعیان دروغین از جمله چالش‌ها و مسائل پیش روی مسئله انتظار و مهدویت است.

حجت الاسلام پور سید آقایی در بخش دیگری از سخنان خویش بیان کرد: همایش دکترین مهدویت نباید تحت الشعاع سایر مسائل قرار بگیرد و از فروغ آن کاسته شود، زیرا بحث مهدویت مسئله مهمی است و نباید از آن غفلت کرد.

وی زمان و مکان برگزاری این همایش را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این همایش ۲۹ فروردین ماه سال جاری در مدرسه عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده مهدویت با تأکید بر یک روزه بودن این همایش عنوان کرد: سخنران مراسم افتتاحیه آیت الله اراکی و سخنران مراسم اختتامیه نیز حجت الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه خواهد بود.

کد خبر 4591656

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدویت قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان بر لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی، گفت: همه با حفظ اعتدال باید به فریضه امر به معروف و نهی منکر توجه داشته باشند و آن را در جامعه اجرایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام اسدالله جعفری در حاشیه بازدید از قرارگاه اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در باغ فدک اصفهان، تقارن فرا رسیدن بهار طبیعت با بهار قرآن را گرامی داشت و اظهار داشت: خیزش الهی و تحول اساسی طبیعت در فصل بهار بیانگر آن است که انسان نیز می‌تواند با تلاش شکوفه‌های ایمان را در درون خود بارور کند

وی در ادامه از عوامل برگزاری ستاد دائمی خدمات سفر در شهر تقدیر کرد و افزود: به لحاظ میدانی و بررسی‌های صورت گرفته، برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت اجرایی امسال نسبت به سال گذشته بهبود یافته و برخی کاستی‌ها رفع شده، ولی درعین  حال با وضعیت مطلوب فاصله داریم و لازم است با  تلاش و برنامه‌ریزی مسنجم تر روز به روز زمینه رضایتمندی بیشتر مردم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر ضرورت احترام به ارزش‌ها و هنجارها گفت: در درجه اول همه ما مسلمانیم و باید در نظر داشته باشیم که تمام آرامش، آسایش، امنیت، عزت خود را مدیون خون شهدایی هستیم که برای ما آن امنیت پایدار را به ارمغان آوردند و لازم است همه از آن پاسداری کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان و دستگاه‌های خدمت رسان باید همه تلاش خود را در جهت حفظ امنیت ، سلامت و بهداشت عمومی، رعایت امنیت اخلاقی و هنجارهای اجتماعی به عنوان الزامات زندگی اجتماعی به کار بندند و همه باید به خط قرمزها پایبند باشیم.

جعفری با اشاره به اینکه فرمان الهی از همه چیز بالاتر است، گفت: هیچ کس حق ندارد به امنیت عمومی و اخلاقی خدشه وارد کند.

وی بر لزوم اجرای حدود الهی در جامعه تاکید کرد و افزود: نیروهای ستاد امر به معروف مومن.انقلابی و مردمی هستند و بدون هیچ‌گونه چشم داشتی و به صورت دلسوزانه در این زمینه فعالیت می‌کنند، لذا همه تشکیلات‌ موظفند ستاد امر به معروف را حمایت کنند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پایان بر لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی نیز  تاکید و تصریح کرد: همه با حفظ اعتدال باید به  فریضه امر به معروف و نهی منکر توجه داشته باشند و آن را در جامعه اجرایی کنند و ضابطین در خصوص روزه‌خواری عملی بدون ملاحظات وفق مقررات برخورد کنند و افراد متهتک و قانون شکن را به مراجع قضایی استان اصفهان تحویل دهند.

انتهای پیام/163/

دیگر خبرها

  • تاکید شخصیت‌های پاکستانی بر ادامه حمایت از مردم غزه
  • نکونام: مردم‌محوری مهمترین مسئله در نظام اسلامی است
  • همایش "دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین" برگزار می‌شود
  • نکات مثبت و ویژگی متمایز نمایشگاه قرآن امسال/ تنها راه خلاصی و نجات امت اسلام در تمسک به قرآن است
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • لزوم برخورد با مسئله روزه‌خواری علنی
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • تشریح توانمندی های استان آستاراخان در همایش بین المللی روسیه