Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@14:59:32 GMT

شکلات تلخ بخورید تا پیر نشوید

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۴۱۷

شکلات تلخ بخورید تا پیر نشوید

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   برخی افراد تصور می‌کنند که داشتن یک سبد پر از کرم ضد پیری می‌تواند به کند شدن روند پیری‌شان کمک کند اما این کار همیشه به طور کامل پاسخگو نیست. به جای خریداری کرم‌های ضد پیری شما می‌توانید تنها با خوردن برخی مواد غذایی از روند پیری خود جلوگیری کرده و پوستی درخشان و جوان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا با برخی از این مواد غذایی آشنا خواهید شد.

 

شکلات تلخ

خواص فلاوانول شکلات تلخ می‌تواند از پوست در برابر خورشید محافظت کرده و به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های زیاد برای سلامت پوست مفید است.

 

چای سبز

چای سبز منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و پلی‌فنل‌ها است. پلی‌فنل‌ها با حفاظت از کلاژن پوست، علائم پیری را متوقف می‌کند.

 

قهوه

طبق اعلام موسسه ملی سرطان؛ ترکیبات زیست فعال موجود در قهوه می‌تواند به حفاظت از پوست در برابر ملانوما (سرطان پوست) کمک کند.

 

سبزیجات

همانطور که می‌دانید سبزیجات دارای میزان زیادی ماده مغذی است و از حملات قلبی جلوگیری و با سرطان مبارزه می‌کند.همچنین سبزیجات با چین و چروک مبارزه کرده و به دلیل داشتن بتاکاروتن زیاد رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های خورشیدی را متوقف می‌کند.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون آنتی اکسیدان شکلات تلخ چای سبز جام نیوز پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید

غذایی که می‌خورید، به مثابه سوختی است که مغز با استفاده از آن کار می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، چند مورد از بهترین غذا‌هایی که مغز و حافظه را تقویت می‌کنند و سلامت آن را ارتقا می‌دهند، در ادامه به شما معرفی شده‌اند:

توت‌ها

آنتی اکسیدان‌های موجود در توت‌ها به بهبود ارتباط بین سلول‌های مغز، تقویت یادگیری و حافظه، جلوگیری یا به تأخیر انداختن زوال شناختی کمک می‌کند.

غلات کامل

بر خلاف کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غلات کامل دارای شاخص گلیسمی (قند) پایینی هستند و برای همین به آرامی در بدن تجزیه می‌شوند، قند را به تدریج آزاد می‌کنند و به مغز اجازه می‌دهند تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد.

آجیل

آجیل منبع غنی ویتامین E است که از مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و مصرف منظم آن خطر از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهد.

قهوه

کافئین موجود در قهوه به تقویت عملکرد کلی مغز کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مادام‌العمر قهوه می‌تواند خطر زوال شناختی و بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد.

دیگر خبرها

  • پکوره رمضانی با سبزیجات و آرد ساده + فیلم
  • با مشاهده قیمت این داروها مغزتان سوت می‌کشد؛ از ژن درمانی و پیری زودرس تا سرطان چشم
  • برای باهوش‌تر شدن، این مواد غذایی را بخورید
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • اینگونه افطاری بخورید تا فواید روزه را حفظ کنید + فیلم
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • ایده‌های جالب برای برش و تزئین میوه‌ها و سبزیجات + فیلم
  • بازار شکلات تلخ شد
  • پیشنهاد طب سنتی؛ هر روز یک مدل آجیل بخورید
  • این غذاها را در بهار بخورید