Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:28:58 GMT

مون از جدیت خود برای دیدار با کیم خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۵۰۹

مون از جدیت خود برای دیدار با کیم خبر داد

تهران- ایرنا- با وجود انتقاد 'کیم جونگ اون'، رهبر کره شمالی، از ایفای نقش میانجیگرانه 'مون جائه این'، رئیس جمهوری کره جنوبی برای ازسرگیری مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ، مون گفت، با جدیت بسیار پیگیر نشستی دیگر با کیم است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مون که پنجشنبه برای گفت وگو با 'دونالد ترامپ' و نجات روند مذاکرات آمریکا و کره شمالی به واشنگتن رفت و با دستانی خالی بازگشت، امروز(دوشنبه) در نشستی با وزیران کابینه خود گفت: اکنون زمان آن است که با جدیت به فکر تدارکات باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به محض آنکه کره شمالی آماده باشد، صرفنظر از مکان یا شکل ملاقات، مایل به دیدار با کیم هستم.
کیم روز جمعه از آمادگی اش برای دیداری دیگر با ترامپ در صورت تغییر محاسبات آمریکا و برخوردی مناسب با کره شمالی خبر داد.
کیم همچنین از اینکه مون در نقش میانجی به واشنگتن رفت تا با هدف نجات مذاکرات آمریکا و کره شمالی، توافقنامه ای مورد قبول طرفین را ارایه کند، انتقاد کرد و گفت، او نباید به عنوان میانجی و مصلح بین کره شمالی و آمریکا عمل می کرد.
با این حال، کیم گفت، در صورتی که سئول صداقت خود را با عمل و نه حرف نشان دهد، همچنان به بهبود رابطه با کره جنوبی متعهد است.
مون در اولین سخنانش پس از اظهارات روز جمعه کیم، ضمن استقبال از سخنان رهبر کره شمالی، گفت، این سخنان نشان دهنده تعهد قاطعانه او در قبال خلع سلاح هسته ای و ازسرگیری مذاکرات است.
ترامپ که نشست هایش در سنگاپور و هانوی ویتنام با کیم درباره خلع سلاح هسته ای کره شمالی به نتیجه خاصی منتهی نشد، در دیدار پنجشنبه با مون تاکید کرد، مایل به دیداری دیگر با کیم است اما، تا زمانی که پیونگ یانگ اقدامی قاطعانه و هدفمند در قبال برنامه هسته ای اش انجام ندهد، تحریم ها علیه این کشور لغو نخواهد شد.
آساق**1088**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره جنوبي كره شمالي مون كيم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

این رزمایش در دو بخش شامل «مانور با هدف آرایش گرفتن واحدهای نظامی و تغییر به فاز ضدحمله پس از صدور فرمان از سوی سامانه هشدار بحران هسته‌ای(Hwasanpalryong) و همچنین مانور کار کردن با سیستم فرماندهی ضد حمله هسته‌ای » برگزار شد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

هدف اصلی این رزمایش نمایش قابلیت اطمینان، برتری، قدرت و ابزارهای متنوع هسته‌ای کره شمالی و تقویت قوای هسته‌ای این کشور هم از حیث کیفیت و هم از لحاظ کمیت اعلام شده است.

به نوشته KCNA، این رزمایش که «ماشه‌ هسته‌ای» نام دارد، «هشدار روشن به دشمنان است زیرا همزمان با مقطعی انجام شد که دشمنان با اقدامات به شدت تحریک‌آمیز و خصمانه، هیاهوی نظامی علیه کره شمالی به‌راه انداخته‌اند.»

کد خبر 6086267

دیگر خبرها

  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای