Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:19:14 GMT

البسه ورزشکاران توسط بهترین طراحان داخلی تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۵۱۲

البسه ورزشکاران توسط بهترین طراحان داخلی تولید می شود

تهران- ایرنا- سرپرست کاروان اعزامی به المپیک 2020 توکیو از فراخوان عمومی برای طرح البسه کاروان ایران به توکیو خبر داد و گفت: به همین منظور با ارج نهادن به حمایت از طراحان داخلی خواستیم تا طرح های خود را با رعایت اشاعه نمادها و مولفه ایرانی - اسلامی به این نهاد ورزشی ارسال کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از کمیته ملی المپیک، « نصرالله سجادی » در این باره گفت: یک هفته قبل از آغاز سال 98 از تمامی فعالان این عرصه در داخل کشور خواسته ایم تا بهترین و با کیفیت ترین طرح های خود را با بکار گیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های ایرانی - اسلامی برای البسه کاروان اعزامی به بازیهای المپیک توکیو 2020 به کمیته ملی المپیک ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به اینکه مد و لباس بصورت یک نماد نمایشی، فرهنگی و اجتماعی قدرتمند در جامعه عمل می کند و بر اساس تفکرات فرهنگی، اجتماعی، اقلیمی و اقتصادی یک جامعه خلق می شود، یکی از اصلی ترین شاخصه ها انطباق و معرفی این نمادها با فرهنگ غنی و ترویج الگوهای بومی و ملی است.
مشاور ارشد رییس کمیته ملی المپیک ایران اظهار داشت: این نهاد ورزشی در راستای اجرای منویات رهبری در حمایت از کالا و تولید کنندگان داخلی و شناساندن هنر طراحان ایرانی و حمایت از تولید کنندگان داخلی فراخوان دادیم.
سجادی در پایان گفت: طراحان مستقل و تولیدکنندگان پوشاک (برندهای تجاری) می توانند در این فراخوان شرکت کنند تا با بهره مندی از تمام ظرفیت موجود در البسه کشور، طرح ها با شاخص های فرهنگ عمومی و مواردی که عنوان شد، ارائه کنند.
ورزشی**9463**9118**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش نصرالله سجادي البسه المپيك 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخارآفرینی تکواندوکاران در اوج بی‌توجهی+فیلم

مربیان و ورزشکاران تیم ملی‌ تکواندوی ایران از استان کردستان در اوج بی‌توجهی مسئولان افتخارآفرینی و مدال‌های طلا و نقره مسابقات بین‌المللی ارمنستان را درو کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، تیم‌ ملی تکواندو ITF با حضور مربیان و ورزشکاران کردستانی در مسابقات بین‌المللی ارمنستان شهر ایروان خوش درخشید. تیم ملی ایران با 11 تکواندوکار در این دوره از رقابت‌ها شرکت کرده بود که از میان آنان کیهان شریعتی در وزن 70- کیلوگرم مدال طلا، آراد باقری در وزن 50- کیلوگرم مدال طلا و مانی خانی مدال نقره کسب و محمد فاروقی و شورش امینی در کسوت سرمربی و مربی به نمایندگی از استان کردستان شرکت کرده بودند.

اما قهرمان و مربیان استان بعد از بازگشت از این مسابقات با ناملایمتی مسئولان روبه‌رو شدند و حتی تجلیل ساده‌ای هم از آنها صورت نگرفت! استان کردستان در سال‌های گذشته به وضوح نشان داده که در رشته‌های رزمی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما نبود اسپانسرهای مالی و عدم حمایت متولیان امر باعث شده ورزشکاران کردستانی به‌خاطر وجود یک سری دغدغه‌ها با آمادگی کامل در مسابقات حاضر نشوند و یا از این عرصه دور شوند.

مربیان و مدال‌آوران تیم ملی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم و گفت‌وگو با خبرنگاران این رسانه به بیان مشکلات و دغدغه‌ها خود پرداختند:

شورش امینی مربی سنندجی تیم ملی تکواندو ITF در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: این مسابقات به میزبانی کشور ارمنستان برگزار شد و بنده و استاد محمد فاروقی به عنوان مربیان تیم ملی در کنار ورزشکاران حضور داشتیم و خوشبختانه تکواندوکاران کردستانی در قالب تیم ملی دو مدال طلا و یک مدال نقره کسب کردند.

وی گفت: با حمایت خوبی که آقای هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو از تیم‌ملی داشتند در این مسابقات با آمادگی بسیار خوبی حاضر شدیم و نتایج درخشانی هم کسب کردیم.

 

.

سرمربی تیم ملی تکواندو کشور افزود: در حال حاضر با مشکل نبود سالن تخصصی روبه‌رو هستیم و مجبوریم سالن اجاره کنیم و هزینه زیادی را در این حوزه پرداخت کنیم، علاوه بر سالن متأسفانه هیچ گونه امکانات تخصصی و حتی لباس ساده هم در اختیار نداریم که کار را در مسابقات برای ما بسیار سخت کرده است، این وضعیت در حالی‌ست که مسئولان هیچ اقدامی برای پیشرفت هر چه بیشتر این حرفه انجام ندادند.

وی اذعان داشت: ورزشکاران استان کردستان در ترکیب تیم ملی هستند و نیاز به حمایت‌هایی از جانب مسؤلان دارند، متأسفانه در این مسابقات علی‌رغم اینکه خوش درخشیدند و توانستند مدال‌های رنگارنگی کسب کنند اما توسط هیچ مسئولی مورد تقدیر قرار نگرفتند.

امینی تصریح کرد: در استان کردستان استعدادها و منابع با ارزشی در زمینه‌های ورزشی وجود دارد و نیاز است از این استعدادها و ظرفیت‌ها حمایت شود تا اینکه بتوانند موفقیت‌های بیشتری را برای استان خود کسب کنند و افراد با استعداد، در زمینه‌های ورزشی را شناسایی و آنان را به مردم معرفی کرد.

شورش امینی گفت: مسئولین متولی ورزش نباید بی‌تفاوت باشند و حتماً باید از ورزشکاران ما حمایت کنند در حال حاضر بنده باتوجه به حضور در مسابقات و اردوهای ملی از محل اشتغالم اخراج شدم و الان بیکار هستم و فقط بخاطر عشق و خدمت به جوانان استان انگیزه خود را از دست نداده‌ام اما شخصاً هم تا جایی می‌توانم ادامه بدهم و بعد از آن با این شرایط اقتصادی قطعاً مجبور به کناره‌گیری از ورزش می‌شوم.

وی اظهار کرد: تنها مشکل ما نبود اسپانسر مالی و عدم حمایت مسئولان است تکواندوکاران کردستانی یک سر و گردن از همه استان‌ها بالاتر هستند اما استان‌های دیگر از ورزشکاران سطح استانی و کشوری هم حمایت می‌کنند اما مسئولان استانی ما حتی قهرمانان ملی ما را هم نمی‌شناسند! و هیچ توجهی نمی‌کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو کشور تأکید کرد: تنها خواسته ما برای ادامه ورزش حرفه‌ای و کسب افتخار برای کشور و استان عزیزمان ایران، حمایت مسئولان است و هیچ خواسته اضافه یا غیرمعقولی نداریم.

کیهان شریعتی تکواندورکار سنندجی که موفق به کسب قهرمانی طلا در مسابقات اوراسیایی ارمنستان شد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: خداراشکر می‌کنم که با زحمات مربیان عزیز و تلاش خودم توانستم مدال خوشرنگ طلا این مسابقات را بدست بیاورم.

وی با ابراز گله‌مندی از بی‌توجهی مسئولان ارشد و اداره‌کل ورزش‌وجوانان کردستان گفت: برای هیچ ورزشکاری در استان شرایط مساعد مهیا نیست و کمترین توجه از طرف مسؤلان صورت می‌گیرد اما با وجود این دغدغه‌ها پشتوانه خانواده‌ها می‌تواند در چنین شرایطی انگیزه و حمایتی با ارزش از ورزشکاران ما باشد.

عضو تیم ملی تکواندو کشور افزود: مشکلاتی که اکنون برای ما ورزشکاران به وجود آمده است این است که نمی‌توانیم به صورت تمام وقت در رشته و حرفه ورزشی خود فعالیت کنیم و این خود معضلاتی را برای ما به وجود می‌آورد.

وی اذعان داشت: از آنجا که حمایت‌های کمتری از ما صورت می‌گیرد ما مجبور هستیم که در کنار ورزش، کار کنیم و هزینه و مخارج خود را تأمین کنیم و الان نیز با توجه به شرایط بد اقتصادی ما در کل، تمام وقت خود را صرف کار کردن می‌کنیم و آنچنان که باید تمرین کنیم و تایم اختصاصی به ورزش داشته باشیم این امکان برای ما فراهم نمی‌شود.

قهرمان ارزنده استان کردستان بیان کرد: خود بنده از ساعت شش صبح مجبور هستم برای درآوردن خرج زندگیم شغل شریف پیک موتوری را انجام بدهم و وقتی به تمرین می‌روم از نظر روحی روانی و جسمانی شرایط خوبی ندارم و با خستگی تمرینات را ادامه می‌دهم و همین مسئله باعث ایجاد مصدومیت زیادی برای من شده است.

وی در خصوص حمایت‌های مسئولان عنون کرد: بنده چندین ساله مدال‌آور رشته ورزشی خود هستم و تا الان هیچ تجلیل و حمایتی از سوی مسئولان از من صورت نگرفته است، بعد از بازگشت از مسابقات ارمنستان چند نفری با دسته گل به پیشواز ما آمدند. دوست داشتم هزینه گل را به ما می‌داند تا صرف خرید مکمل‌های ورزشی بکنیم؛ دیگر خودتان قضاوت کنید و ببینید چقدر اوضاع ما اسفناک است!

این تکواندورکار سنندجی ادامه داد: در کنار این بی توجهی، ما حتی برای تهیه اقلام ورزشی مورد نیاز خود از قبیل لباس و دیگر موارد مجبور هستیم از بودجه شخصی هزینه‌هایی بابت لباس مخصوص هزینه کنیم که حداقل قیمت این لباس‌ها به تنهایی 6 میلیون تومان است و این بسیار رقم بالایی برای ما است. بنده همانطور که عرض کردم با مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی و داشتن مقام‌های متعدد در مسابقات لیگ برتر تکواندو و مسابقات دانشجویی در حال حاضر هیچ شغل ثابتی ندارم و هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای کسب قهرمانی از سوی متولیان این حوزه برای بنده وجود ندارد.

شریعتی در پایاین سخنانش از مسؤلان استان خواست که از این سرمایه‌های ورزشی و استعدادهای نابی که در استان وجود دارد به خوبی حمایت کنند و زمینه‌های پیشرفت را برای آنان فراهم سازند تا اینکه شاهد کسب موفقیت‌های بزرگ برای کشور و استان کردستان باشیم.

او ادامه داد: قطعاً خواسته ما خواسته زیادی نیست و امیدواریم مسئولان بستری را برای کار کردن قهرمانان در آتش نشانی و شهرداری و حتی ادارات دیگر فراهم کنند تا بتوانیم با مشغله ذهنی کمتری به تمرینات بپردازیم چون افتخاراتی که کسب می‌کنیم شخصی نیست و برای کشور و استان است. امیدوارم تا وقتی که زنده هستیم و سن حرفه‌ای ورزشی‌مان از دست نرفته است مسئولان بجنبند و از ما حمایت کنند در غیر اینصورت وقتی سنمان بالا رفت انتظار حمایت و یا دلجویی نداریم.

آراد باقری و مانی خانی دو دارنده مدال طلا و نقره رقابت‌های بین‌المللی تکواندو نیز خواستار حمایت از مسئولان ارشد استانی و اداره‌کل ورزش‌وجوانان شدند.

انتهای پیام/481

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • افتخارآفرینی تکواندوکاران در اوج بی‌توجهی+فیلم
  • دیدار سرپرست فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • جایزه نقدی المپیک زیر سوال رفت!
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • روسیه: به دنبال حق رقابت در المپیک هستیم
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک