Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@23:38:36 GMT

برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشجویی در همدان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۵۳۳

برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشجویی در همدان

به گزارش ایکنا از همدان، امین الوندی، دبیر هنری جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشجویی پرسونا در دانشگاه بوعلی‌سینا، امروز، 26 فروردین در آئین افتتاح جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشجویی پرسونا، هدف از برگزاری این جشنواره را مطرح شدن فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه در سطح کشور و پتانسیل‌هایی که در دانشگاه و استان همدان گمنام مانده‌اند، بیان کرد و افزود: امروز و فردا ۱۲ اثر انتخاب شده توسط هیئت داوران اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به عنوان جشنواره اظهار کرد: واژه «پرسونا» را از ۲ بُعد روانشناسی و تئاتر می‌توان بررسی کرد؛ ما در زندگی هنگامی که با افراد مختلف معاشرت می‌کنیم برخوردهای مختلفی صورت می‌گیرد و نقاب‌های متفاوتی به چهره می‌زنیم که در علم روانشناسی به هریک از این نقاب‌ها پرسونا گفته می شود.
الوندی افزود: در یونان باستان بازیگران برای اینکه بتوانند نقش‌های مختلف را اجرا کنند از نقاب‌هایی استفاده می‌کردند که در تئاتر به هریک از این نقاب‌ها پرسونا گفته می‌شد.
وی بیان کرد: در بخش پوستر، خوانش‌گری مرد، خوانش‌گری زن، خوانش‌گردان، نویسندگی و اکت‌خوانی آثار مورد بررسی و جوایز اهدا خواهد شد.
علی شیخلو دبیر جشنواره نمایشنامه‌خوانی دانشجویی پرسونا نیز در این مراسم با بیان اینکه این جشنواره کمک شایانی به تقویت تئاتر در همدان خواهد کرد، گفت: از مهرماه 97 برای این جشنواره برنامه‌ریزی کردیم که ابتدا مجوز استانی و سپس مجوز کشوری صادر شد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از این جشنواره شده است و 35 اثر دریافت شده که ۱۲ مورد از آنها انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: درخواست ما از مسئولان دانشگاه این است که در زمینه‌های اسکان شرکت‌کنندگان، تغذیه و تجهیزات مورد نیاز جشنواره مساعدت‌های لازم را مبذول کنند.
فرهاد سراجی مدیر امور فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا نیز در این مراسم زبان هنر را تأثیرگذارترین ابزار درجامعه دانست و اظهار کرد: هنر در ۵۰ سال گذشته از حالت صرفا تفریحی بودن درآمده و‌ به یک ابزار تأثیرگذار در جامعه تبدیل شده است.
سراجی با تأکید بر اینکه زبان هنر ذهن را به جنبه‌های مختلف یک‌موضوع ترغیب می‌کند، خاطرنشان کرد: با این ابزار می‌توان بسیاری از معضلات اجتماعی را رفع کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان پرسونا دانشگاه بوعلی سینا نمایش نامه خوانی هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این اردو ۵۰ بسکتبالیست منتخب از استان‌های ایلام، لرستان، مرکزی، کرمانشاه، زنجان، کردستان، چهارمحال بختیاری، منطقه آزاد آروند و همدان حضور دارند.

این مسابقات به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستان اسدآباد و زیر نظر کمیته فنی فدراسیون بسکتبال کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • اسدآباد میزبان جشنواره مینی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال غرب کشور
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر