Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:48:38 GMT

سرای امام جمعه اردبیل احیا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۵۵۸

سرای امام جمعه اردبیل احیا می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بازدید ازشروع بازسازی و احیای مرمت سرای امام جمعه اردبیل که با حضور معاون دادستان اردبیل برگزار شد، تصریح کرد: بر اساس مطالبات عمومی و مردمی برای مرمت و بازآفرینی و احیای این مجموعه بعد از چند سال با برگزاری جلسات و هماهنگی های لازم امسال توانستیم مرمت این مجموعه را شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد : این مجموعه از 71 باب مغازه تشکیل شده که در سال 88 به ثبت ملی رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بر اساس وظایف ذاتی خود در صیانت، حفاظت و مرمت آثار و ابنیه تاریخی، برنامه خود را در بازآفرینی این مجموعه ها قرار داده است.

فلاحی افزود: امسال هم از دو منظر باز آفرینی و مرمت ابنیه های تاریخی به ویژه در محدوده بافت های قدیمی شهر برنامه ریزی کرده ایم که یکی بحث استحکام بنا و امنیت مراجعه کنندگان این مجموعه است و دوم اینکه باید امانت داری برای نسل آینده باشیم و این آثار و بناها را حفظ کنیم.

انتهای پیام/ع

مرمت آثار تاریخی اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران

عاطفه شعبانی سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران گفت: فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه یا مشارکت مردمی صنایع‌ دستی مازندران برگزار می‌شود.

او افزود: فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در صنایع‌دستی به منظور استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تمامی فعالان حوزه صنایع‌دستی تدوین شده است.

شعبانی از صنعت‌گران و هنرمندان، دانشجویان، فارغ التحصیلان، طراحان، اساتید دانشگاه، مبتکران و شرکت‌های خلاق و دانش بنیان، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، کارشناسان درون سازمانی و برون سازمانی، فروشندگان و صادرکنندگان، و فعالان بسته‌بندی، برندینگ، آموزش دهندگان، شرکت‌های مختلف و سرمایه‌گذاران صنایع‌دستی، دعوت کرد در این چالش ایده‌ها، طرح‌ها و پیشنهاد‌های خلاقانه شرکت کنند.

او رعایت جنبه توسعه فرهنگی و اقتصادی، کاربردی، اشتغالزایی، مشارکت با بخش خصوصی، خلاقانه بودن و رعایت بهره‌وری، اثربخشی، توسعه صادرات و ارزآوری را از جمله ویژگی‌های ارایه طرح‌ها وایده‌های ارسالی در صنایع‌دستی برشمرد.

شعبانی گفت: گروه‌های علاقمند به شرکت در این طرح فرهنگی می‌توانند اطلاعات مربوطه را در قالب فرمی که در سایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی مازندران بارگذاری شده است. تکمیل کرده و به معاونت صنایع‌دستی، ارسال کنند.

او افزود: ارزشمندترین و کاربردی‌ترین طرح و ایده پس از گرداوری و دفاع توسط فرد یا تیم ارسال کننده در قالب طرح‌های استانی و ملی معاونت صنایع‌دستی استان و کشور به صورت عملیاتی مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت

www.mazandaran mcth.ir و یا شماره۰۱۱۳۳۳۵۳۵۹۰ دفتر معاون صنایع‌دستی مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان