Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@14:37:33 GMT

فقط ۲۰درصد تالاب گاوخونی آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۶۵۳

فقط ۲۰درصد تالاب گاوخونی آبگیری شد

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   مدیر کل ستاد بحران استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد تالاب گاوخونی آبگیری شده است و همین میزان هم در حال فرونشستن است.

 

منصور شیشه‌فروش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر همه راه‌های استان اصفهان باز است و فقط در پشت کوه فریدن یکی دو منطقه برق و مخابراتشان قطع است که در حال رفع مشکل هستیم و کار بزرگی که صورت گرفته این است که 10 دستگاه پل در مناطق سیلابی استان ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در برخی مناطق کوه ریزش گرده بود و یک طرح جامع برای پیشگیری از رانش زمین در نظر گرفته شد. همچنین برای روستاهای پشت کوه اول و دوم و کلوسه ساخت یک تونل را مدنظر قرار داده ایم.

 

مدیر کل ستاد بحران استان اصفهان ادامه داد: آموزش می تواند بسیار موثر باشد، شناخت حوادث و راهکارهای پیشگیری از آن بسیار مهم است، کار تیمی انجام دادن در بحران‌ها بسیار مهم است و باید بتوانیم کار تیمی را در بحران‌ها به درستی انجام دهیم.

 

شیشه فروش تاکید کرد: تالاب گاوخونی در کنوانسیون رامسر ثبت جهانی شده است و مورد توجه بسیاری از استان‌ها است. تالاب خواستگاه ۵۰ گونه جانوری بوده و می تواند گرد و غبارهای کشور را در دل خود نگه دارد، اگر هم خشک باشد کانون گرد و غبارهای داخل کشور به حساب می‌آید پس باید حق آبه این تالاب تامین شود.وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد تالاب گاوخونی آبگیری شد و همین میزان هم در حال فرونشستن است.

 

ایسنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تالاب گاو خونی گوناگون بحران جام نیوز اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شرق استان باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و ورود رواناب و جریان سیلابی به مسیر جاده‌ها و آب‌گرفتگی در محور بزرگراه نائین - اردستان - کاشان در محدوده مهراندوی ظفرقند شهرستان اردستان، محور کسوج اردستان - کاشان، زیرگذر زواره و کندی تردد شد.

وی افزود: بارش‌های رگباری در ارتفاعات قمصر و قهرود و فعال شدن رودخانه حیدر کاشان نیز باعث جریان یافتن رواناب و سیلاب و آب‌گرفتگی در مناطق دو، سه و چهار شهر کاشان، آب‌گرفتگی در منطقه فین، بلوار امام رضا، بالادست مسکن مهر، محور خرم دشت روستاهای دره، یزدل و جوینان، شهرک صنعتی جعفرآباد، محور فرودگاه کاشان و آب‌گرفتگی جاده ابوزید آباد شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: آب‌گرفتگی و بارش‌های رگباری در روستای ارور، گردنه ملااحمد و گردنه زنجیرگاه شهرستان نائین نیز باعث آب‌گرفتگی معابر روستا و دو منزل مسکونی شد و شاهد آب‌گرفتگی جاده انارک، بودیم.

شیشه فروش ادامه داد: بارش‌ها همچنان در مناطق شمال و شمال شرق تا فردا صبح و در شهر اصفهان و مناطق مرکزی از بعدازظهر امروز تا فردا صبح ادامه دارد، همچنین امدادرسانی در مناطق تحت تأثیر توسط مدیریت بحران فرمانداری‌ها، اداره راهداری، هلال احمر، واحدهای آتش‌نشانی، پلیس راه، واحدهای خدمات شهری، شهرداری‌ها و دهیاران با تخلیه آب از منازل و معابر، ایمن سازی راه‌ها، انسداد موقت محورهای سیل‌گیر ادامه دارد و آماده‌باش عوامل امدادی با ابلاغ مدیریت بحران تا فردا تداوم خواهد داشت.

کد خبر 747271

دیگر خبرها

  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد