Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در آیین رونمایی از طرح های اشتغال زایی جوانان ضمن تشکر از همه کسانی که در این فرآیند به این مجموعه کمک کردند گفت: حدود 5 سال گذشته مقام معظم رهبری در جلسه ای تاریخی و در جمع مسئولان اجرایی کشور مجموعه سیاست ها را به عنوان مبانی اقتصاد مقاومتی تبین کردند که آن مبانی به عنوان نقشه راه برای کل کشور در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خمیرمایه اقتصاد مقاومتی استفاده از همه ظرفیت های اقتصادی کشور برای رشد و توسعه و مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه این توصیه مقام معظم رهبری در دولت سرلوحه قرار گرفت افزود: از همان زمان دولت با فرماندهی جناب آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و سایر دستگاه ها فعالیت های خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی آغاز کرد و در این زمینه قدم های خوبی برداشته شد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نام گذاری سال های مختلف از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: نام گذاری سال های مختلف اخیر با محوریت فعالیت های اقتصادی و فعال شدن اقتصاد بود که تکالیفی را برای همه مشخص کرد.

سلطانی فر تصریح کرد: در سال جدید که توسط مقام معظم رهبری سال رونق تولید است و در ایام دهه فجر که شاهد اعلام بیانیه مهم گام دوم انقلاب بودیم نقشه راه نظام برای دهه پنجم و ششم مشخص شد.

وی اضافه کرد: در آن بیانیه مشخص بود که محوریت بر جوانان متمرکز شده است و نقطه قوت این بیانیه استفاده از نیرو جوانان بوده است. با توجه به تکالیفی که مجلس شورای اسلامی در سال گذشته به این وزارتخانه از محل منابع 27 درصدی بودجه ارزش افزوده مشخص کرده تلاش کردیم بخش هایی که مربوط به اشتغال است را فعال کنیم.

سلطانی فر اظهار کرد: گرچه معتقدیم نباید وارد کار اجرایی شویم اما با توجه به تکلیفی که در بودجه 98 بر عهده ما قرار گرفت تصور شد که با ارایه تسهیلاتی و با همکاری برخی بخش های اقتصادی بتوانیم این وظیفه را انجام دهیم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نقش سازمان های مردم نهاد برای رشد اقتصادی افزود: ابتدای کار دولت در سال 92 سازمان‌های مردم نهاد کمتر از 100 مجموعه بودند اما در حال حاضر به بیش از دو هزار سازمان مردم نهاد رسیده ایم و موفق شده ایم زمینه کاری برای سمن ها ایجاد کنیم.

سلطانی فر در ادامه این جلسه با تاکید بر تشکیل مجمع ملی سازمان های مردم نهاد افزود: تشکیل مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان در سال گذشته در حالی انجام شد که این امر در حدود 14 سال در دستور کار بود اما با تلاش های وزارت ورزش و جوانان و همکاری برخی افراد این مجمع را راه اندازی کردیم.

سلطانی فر با اشاره به تشکیل مجمع ملی جوانان در دهه فجر 97 گفت: با حضور معاون اول رییس جمهور این مجمع در دهه فجر سال 97 به عنوان عالی ترین رکن سازمان های مردم نهاد جوانان تشکیل شد.

سلطانی فر افزود: مشکلات حقوقی به رسمیت شناختن سازمان های مردم نهاد طی جلسات فشرده‌ای که با وزارت کشور داشتیم حل شد و مسیر آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: گسترش دفاتر مشاوره و راهنمایی ازدواج، اشتغال زایی جوانان و مهارت افزایی سربازان وظیفه در دوران خدمت در دستور کار بود که در این زمینه نشست های خوبی با مسئولین دست‌اندرکار داشتیم که بدین ترتیب بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم تا جوانان پس از اتمام خدمت وارد بازار کار شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقداماتی که در سال 97 صورت گرفته است بیان کرد: اقدامات ما در سال 97 در ابعاد توانمندسازی NGO ها انجام شد و در سال 98 استمرار پیدا خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حوادثی که در ابتدای سال 98 استان های کشور را تحت تاثیر قرار داد بیان کرد: آغاز سال 98 با سیلی مواجه شدیم که در بیشتر از 20 شهر کشور را تحت تاثیر قرار داد.

سلطانی فر با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان در زمینه سیل اخیر گفت: وزارت ورزش و جوانان از همان ابتدا به کمک سیل زدگان آمد و در این زمینه 1100 سال ورزشی را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار داد و بیش از 700 سال مورد استفاده قرار گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: تلاش کردیم تا به مردم مناطق سیل زده کمک رسانی انجام دهیم. در زمینه حدود 45 مجموعه اقلام مختلف شامل چادر، پتو، مواد خوراکی و لوازم بهداشتی به مناطق مختلف ارسال شد.

وزیر ورزش و جوانان در تشریح اقدامات انجام شده این وزارتخانه در زمینه سیل بیان کرد: همه مدیران این مجموعه بسیج شدند تا به استان های کشور خدمت رسانی کنند.

سلطانی فر با اشاره به آیین رونمایی طرح های اشتغال جوانان که صبح امروز با حضور نمایندگان مجلس و مدیران وزارت ورزش و جوانان برگزار شد عنوان کرد: حدود 1300 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های اشتغال زایی جوانان داده شد و تلاش کردیم با اختصاص منابع به طرح های کوچک زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به همکاری بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید خاطرنشان کرد: حدود 400 میلیارد ریال از سوی بانک رسالت و 900 میلیارد ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید به این امر اختصاص پیدا کرد تا موجبات اشتغال 2 هزار نفر فراهم شود.

سلطانی فر با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر و هفته جوان در خصوص اجرای برنامه های مختلف تصریح کرد: با وقوع سیل، کل برنامه های درنظر گرفته شده برای هفته جوان لغو و همه برنامه ها با رویکرد مناطق سیل زده برگزار خواهد شد. در این خصوص حضور و اعزام برخی اعضای سازمان های مردم نهاد صورت گرفت، همچنین نیروهای متخصص نیز اعزام شدند.

وی ادامه داد: مقابله با سیل در زمان وقوع، بازسازی های بعدی و ارسال اقلام از جمله تلاش های وزارت ورزش و جوانان بوده است.

سلطانی فر تصریح کرد: ممکن است تا دو سال بازسازی در سه استان سیل زده به طول بیانجامد اما این وزارتخانه فعالیت های خود را ادامه خواهد داد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بازدید خود در ایام نوروز به استان های سیل زده گفت: طی بازدیدی که در ایام نوروز به این استان ها داشتم شاهد حضور مردم قهرمان بودم.

سلطانی فر گفت: برنامه ریزی های هفته جوان با هدف توانمندسازی و افزایش مشارکت اجتماعی جوانان استمرار خواهد داشت. لازم است تاکید کنم که در همه دنیا ایجاد، گسترش و پشتیبانی از سازمان های مردم نهاد با هدف مشارکت جدی مردم و جوانان در فرآیند توسعه انجام می شود تا بدین ترتیب شرایطی ایجاد شود تا این سازمان ها پل میان مردم و حکومت باشند، که بدین ترتیب خواسته ها و پشنهادات مردم به حکومت منتقل خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ناآرامی های دی ماه 96 خاطرنشان کرد: در ناآرامی های سال 96 که با فعالیت هایی در خارج از کشور صورت گرفته بود حتی یک نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد حضور نداشته و همچنین دستگیر نشده اند که این امر نشان از ایجاد آرامش و نقش موثر سازمان های مردم نهاد در کل کشور دارد.

سلطانی فر در پایان تأکید کرد: امیدوارم با توجه به تکالیفی که بودجه به ما محول کرده روند اشتغال زایی ادامه پیدا کند تا بحث بیکاری جوانان حل شود. از همه نمایندگان و مردم می خواهم همان گونه که در گذشته همراه بوده اند در آینده نیز با ما همراه باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جوانان سلطانی فر اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست