Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک هیئت دانمارک و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز یکشنبه با حضور یورگن بلومکوئیست مشاور ارشد حوزه کپی رایت، ترکل بورگ مشاور پروژه سفارت دانمارک در ایران، محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و برخی مدیران کل و کارکنان این وزارتخانه به منظور تبادل تجربیات در حوزه حقوق مالکیت فکری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست حامد سهرابی مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت فکری ضمن معرفی حاضران در نشست و تشکر از میهمانان خارجی برای حضور در جلسه، در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه حقوق مالکیت فکری گزارشی ارائه کرد.

وی گفت: بر پایه ماده ٢١ آیین نامه حقوق مولفان از سال ١٣٨٧ تاکنون قریب به پنج هزار درخواست ثبت اثر انجام شده که ١٤٢٠ اثر ثبت نهایی شده و گواهینامه برای صاحبان اثر صادر شده است و از سال ١٣٩٥ فرآیند ثبت اثر به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه انجام شده است.

سهرابی، برگزاری هشت دوره همایش مالکیت فکری، تدوین لایحه مالکیت فکری و تقدیم آن به مجلس، طرح پژوهشی الحاق جمهوری اسلامی ایران به معاهده برن، پاسخ به استعلامات وزارتخانه در حوزه ثبت آثار مالکیت فکری و تکمیل بانک اطلاعات و اسناد در بحث فرهنگ سازی این حقوق و تعامل با شورای مالکیت فکری در وزارت دادگستری را از جمله فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

یورگن بلومکوئیست مشاور ارشد حوزه کپی رایت، نیز ضمن قدردانی از دعوت ایران و ابراز خوشحالی از تعاملات مثبت دو کشور در حوزه مالکیت فکری گفت: ساختار سیستم حوزه مالکیت فکری در دانمارک شبیه ایران است و بخش کپی رایت مربوط به وزارت فرهنگ می‌شود، اما ثبت آثار در این وزارتخانه اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: بحث مدیریت جمعی بررسی می‌کند که چطور آثار بررسی می‌شود و حقش را مورد حمایت قرار می‌دهد، اما قبل از آن مولف باید از حقوق خود آگاهی داشته باشد و ما بخش‌هایی داریم که آگاهی آنان را بالا می‌برد.

بلومکوئیست ادامه داد: در کشور ما نهاد‌های خصوصی با پیروی از آیین نامه اروپا و قوانین جزئی مدیریت قوانین را شفاف نشان می‌دهد و فعالیت هایشان مورد بازرسی قرار می‌گیرد و حتی می‌توانند از این سازمان‌ها شکایت کنند.

وی بخش IT را جزو عرصه‌هایی دانست که کپی رایت می‌تواند نقش بسزایی بازی کند و بازار انفرادی دیجیتال در این عرصه بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

ترکل بورگ مشاور پروژه در سفارت دانمارک در ایران نیز با اشاره به گذشت ٩٠ سال از حضور سفارت دانمارک در ایران و روابط حسنه دو کشور، تبادل تجربیات سازمان‌ها و کارشناسان حوزه مالکیت فکری در کشور‌های در حال توسعه و تقویت روابط دوجانبه کشور‌ها را از مهمترین اهداف اینگونه نشست‌ها عنوان کرد.

در ادامه این نشست حاضران در خصوص موضوعات مربوط به حوزه مالکیت فکری با میهمانان خارجی به تبادل نظر و تجربیات پرداختند.

این نشست تا پایان هفته جاری در خصوص بررسی موضوعات مختلف در حوزه مالکیت فکری هر روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زباله سوزهای مدرن چطور کار می کنند؟ | تجربیات کشورهای مدرن در زمینه مقابله با پسماندهای به درد نخور
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • تبادل تجربیات حمل‌ونقل همگانی اصفهان و سن‌پترزبورگ
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • فیلم| امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی‌رتبهٔ ایران و پاکستان
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا