Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@01:03:46 GMT

استفاده از تسلیحات فرانسوی در تجاوز ائتلاف سعودی به یمن

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۸۴۳

استفاده از تسلیحات فرانسوی در تجاوز ائتلاف سعودی به یمن

برخی گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن از تسلیحات فرانسوی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های خبری دولت فرانسه را به مخفی کردن اطلاعات مربوط به استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از تسلیحات و مهمات ساخت فرانسه از جمله تانک‌های جنگی، توپخانه و بالگرد و هواپیماهای جنگنده، علیه غیرنظامیان یمنی متهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران و روزنامه نگاران تاکید کرده‌اند که به اسناد و شواهد زیادی دست یافته‌اند که نشانگر استفاده گسترده ائتلاف متجاوز سعودی از تسلیحات فرانسوی در جنگ علیه یمن است.

رادیو فرانسه و گروهی از روزنامه نگاران و خبرنگاران اعلام کرده‌اند که به اسناد طبقه بندی شده 2018 میلادی درباره تسلیحات فرانسوی دست یافته‌اند که به عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخته شده است. این دو کشور نقش مهم و گسترده‌ای در تجاوز به خاک یمن از سال 2015 میلادی تاکنون داشته‌اند.

وزیر خارجه یمن: درخواست صلح یمن از موضع قدرت استشکست‌های سنگین مزدوران عربستان در جبهه‌های یمن


وبگاه خبری "دیسکلوز" نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تسلیحات فرانسوی که به عربستان سعودی و امارات فروخته شده و از آنها در جنگ علیه یمن استفاده شده است، شامل تانک‌های جنگی، هواپیماهای جنگنده میراژ 2000 و سامانه‌های راداری کبرا، خودروهای زرهی و بالگردهای موسوم به دافین بوده است.

این بیانیه افزود: ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ علیه یمن از این تسلیحات به خصوص در مناطق غیرنظامی استفاده کرده است. ائتلاف متجاوز سعودی از دو فروند ناو جنگی فرانسوی در عملیات محاصره دریایی یمن استفاده کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد بیش از 436 هزار نفر از جمعیت غیرنظامی یمن در تیررس آتش توپخانه ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، فرانسه قصد دارد 129 دستگاه کامیون زرهی هوویتزر را نیز تا سال 2023 میلادی به عربستان سعودی تحویل دهد.

این در شرایطی است که فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه مدعی شده است که ارتش فرانسه اخیرا هیچ سلاحی را که بتوان از آن در جنگ یمن استفاده کرد، نفروخته است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات یمن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات یمن آخرین تحولات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگویی، با اشاره به برگزاری جلسات جبهه پایداری برای دور دوم اتنخابات خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که همان فضای وحدت با شورای ائتلاف که در دور اول وجود داشت را ادامه بدهیم و بعید است که وحدت دور اول در این دور، بهم بخورد.

بنابر روایت فارس، متقی فر تصریح کرد: سعی می کنیم فضای وحدت را در دور دوم انتخابات تقویت بکنیم. سخنگوی جبهه پایداری درپایان گفت: صحبت هایی کرده ایم که این فضای وحدت را نسبت به دور قبل به صورت گسترده تر دنبال بکنیم و لیست انقلابی تری را در دور دوم خواهیم داشت.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898766

دیگر خبرها

  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه
  • گزارش تلویزیون سعودی از زرادخانه موشکی ایران