Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست با عنوان قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پس از برگزاری چندین جلسه مقدماتی که داشتیم جلسه قرارگاه نوسازی و بازسازی مناطق سیل‌زده با حضور نماینده همه دستگاه‌ها تصمیماتی گرفته شد که در آن جلسه ساختار قرارگاه، کارگروه پنجگانه شرح و وظایف آن، میزان خسارت‌ها و برنامه‌ها و اقدامات هر یک از دستگاه‌ها مورد تصویب قرار گرفت و همه این برنامه‌ها ظرف مدت زمانی 2 روز اعلام و با تائید نظارت‌هایی به اجرا خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین همه اینها در کارگروه نظارت و بازرسی دنبال می‌شود.

وزیر کشور گفت: همه منابع با توجه به توصیه مقام معظم رهبری و تاکید رئیس‌جمهور از ردیف‌های بودجه، ماده 1012 بحران، بیمه، بانک‌ها، استفاده از صندوق توسعه مدنظر است و مکانیزم تعیین خسارت‌ها توسط دستگاه‌ها ارائه می‌شود. همچنین عملکرد همه دستگاه‌ها با هماهنگی و اطلاع قرارگاه خواهد بود یعنی کار پرداخت و هزینه بدون هماهنگی با قرارگاه امکان‌پذیر نخواهد بود. برای نوسازی و بازسازی از ظرفیت همه کشور استفاده خواهیم کرد.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: بنیاد مسکن دستورالعملی تعیین و ابلاغ کرده است که هر کسی در کشور بخواهد مسکن بسازد و مشارکت کند بر اساس این دستورالعمل می‌تواند کار را در مناطق آسیب دیده آغاز کند.

وی  تصریح کرد:‌اطلاع‌رسانی و تبلیغات به عنوان موضوعی است که با حجم شایعات رسانه و تحریک مردم روبرو هستیم. به همین دلیل ابتدا سعی داریم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به موقع به مردم را برای مشارکت مردم افزایش دهیم و موجب آرامش مردم سیل‌زده را فراهم کنیم.

وزیر کشور افزود:‌ اولویت اول ما تعیین خسارت و پرداخت است و اسکان موقت در اولویت دوم ما قرار دارد. خوزستان و لرستان به دلیل گرم شدن هوا سکونت در چادرها مشکل است. برای اسکان موقت آنها جلسه‌ای خواهیم داشت تا حداقل شرایط زیستی را برایشان فراهم کنیم.

رحمانی‌فضلی اظهار کرد: در مرحله اول باید سیل را مقابله و مدیریت کنیم و بتوانیم هزینه‌های استانی را کاهش دهیم. هم اکنون سیل به جز استان خوزستان به خوبی مدیریت شده است. همچنین مرحله مقابله به اتمام رسیده مگر آنکه سیل جدید در راه باشد ومسئله مهمتر بازسازی و نوسازی است که با همکاری همه دستگاه‌ها محقق خواهد شد تا در این حوزه کارآمدی نظام را به منصه ظهور برسانیم.

وی یادآور شد: مدیریت سیل برای 25 استان به عنوان مدیریت مناسب قابل ارائه برای دنیاست چرا که در این بحران مدیریت مناسبی انجام شده است و این نوع مدیریت غیرقابل مقایسه با دیگر نقاط است. ما هم خسارت‌های مالی و هم خسارت‌های انسانی را کاهش دادیم. اگر این مدیریت نبود این سیل بخش اعظمی از شهرهایی همچون گرگان، اهواز، سوسنگرد، حمیدیه، بستان را زیر باران می‌برد.

وزیر کشور گفت:‌در مرحله بازسازی و نوسازی تلاش کرده‌ایم تا برگ دیگری از کارآمدی نظام را داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی افزود: هم اکنون برای جبران خسارت‌ها و ارائه تسهیلات و همه مسائل اعتباری بالغ بر 35 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که البته این رقم دقیق نیست و تنها برآورد اولیه ما به شمار می‌رود که ممکن است این رقم تغییر کند.امکان دارد برخی از استان‌ها مجددا درگیر سیل شوند و یا خسارت‌های دیگری را دچار شود.

وی تصریح کرد:‌همه مسئولان عضو قرارگاه برای جبران خسارت‌ها و بازسازی و نوسازی پای کار هستند و همه فعالیت‌ها در این قرارگاه تجمیع شده است. ما در ادامه جلسات مختلفی خواهیم داشت، زمانبندی لازم را ارائه می‌کنیم تا اقدامات با سرعت بالا و اطمینان خاطر بیشتری انجام شود. همچنین پس از آنکه فضای مقابله با سیل به اتمام رسید قطعا خودم چند روزی را در این مناطق مستقر خواهم شد تا از نزدیک مسائل را پیگیری می‌کنم.

رحمانی‌فضلی در پایان اظهار داشت: استانداران مناطق آسیب دیده مسئول پیگیری‌ها هستند که باید گزارش‌های لازم خود را به ما ارائه دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مسکن تبلیغات رسانه سیل استان خوزستان بودجه سیل مسکن مقام معظم رهبری وزیر کشور رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • سپاه با مدیریت جهادی و اخلاص ماندگار شد
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد