Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@04:15:13 GMT

ایلام میزبان نمایشگاه عکس خیام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۸۸۷

ایلام میزبان نمایشگاه عکس خیام می‌شود

نمایشگاه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام از تاریخ ۲۸ فروردین ماه در ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، علی سامعی _ دبیر جشنواره بین‌المللی عکس خیام _ با اعلام این خبر، اظهار کرد: ایلام چهارمین شهر میزبان نمایشگاه عکس خیام است. پیش از این ششمین جشنواره عکس خیام در شهرهای تهران، کرج، قم نیز برگزار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامعی افزود: برنامه جشنواره بین‌المللی خیام از ابتدا به این شکل بوده که نمایشگاه را در شهرهای مختلف ایران و حتی خارج از ایران بچرخانیم. هدف از این کار این است که کشورهای مختلف با عکاسی هنری ایران و هنرمندان ایرانی بیشتر آشنا شوند و هنرمندان شهرستانی نیز با عکاسی روز دنیا نزدیک‌تر بشوند.

او با بیان اینکه «استقبال شهرستان‌ها از نمایشگاه بیشتر از حد تصور است»، گفت: استقبال علاقه‌مندان و هنرمندان در شهرستان‌های مختلف از نمایشگاه عکس خیام دور از تصور است. برآورد ما با توجه به سال‌های گذشته این است که حدود ۵۰ هزار نفر از نمایشگاه دیدار خواهند کرد. مثلاً در دوره‌های گذشته از نمایشگاه خیام در شهر چابهار در یک روز ۳۰۰۰ نفر بازدید داشتیم.

سامعی یادآور شد: هر ساله برای برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس خیام حمایت‌هایی می‌شد، ولی سیاست‌های جدید به تمرکززدایی از مرکز و پایتخت اعتقاد دارد و درصدد برگزاری رویدادهای هنری در شهرستان‌ها است. ما نیز معتقدیم برای هنرمندان شهرستانی شرکت در نمایشگاه و رویدادهای هنری در پایتخت بسیار سخت است و در همین راستا از ابتدای برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس خیام از سال ۹۲ برپایی نمایشگاه را در شهرستان‌ها و حتی کشورهای مختلف دنیا در دستور کار قرار دادیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی عکس خیام اضافه کرد: در این دوره ۱۲۷ اثر به بخش نمایشگاهی جشنواره خیام راه یافته که ما این آثار را بر طبق بزرگی و یا محدودیت فضای نمایشگاهی به شهرهای مختلف ایران می‌بریم. برای نمایشگاه خارج از کشور نیز سعی ما بر این است که هر دوره در هر پنج قاره دنیا نمایشگاه برگزار کنیم. تاکنون در کشورهای یونان، فرانسه، آرژانتین، آفریقای جنوبی، چین، تاجیکستان، ترکیه، عمان و… آثار جشنواره بین‌المللی عکس خیام به روی دیوار رفته است.

نمایشگاه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام ۲۸ فروردین ماه در نگارخانه استاد صندوق آبادی شهر ایلام گشایش می‌یابد و تا یکم اردیبهشت ماه نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه عکس خیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی خورابلو با اعلام این مطلب گفت: در این نمایشگاه ۲۵ نفر شرکت‌کننده در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی، گردشگری، آشپزی و عفاف و حجاب حضور داشتند که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو برگزار شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: در این نمایشگاه ۲ غرفه صنایع‌دستی در رشته‌های‌ چوب و کالاهای چوبی، گره‌چینی، خراطی و کنده‌کاری چوب دایر شده بود.

او تصریح کرد: پخش موسیقی‌های سنتی آشیقی و پاپ، اجرای مسابقات پرسش و پاسخ، پخش مستندهای مختلف فرهنگ عامه، اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه هستند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • میمند میزبان جشنواره گل و گلاب
  • کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»
  • میمند فارس میزبان جشنواره گل و گلاب
  • میمند میزبان جشنواره گل و گلاب میمند
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • اصفهان میزبان جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • اصفهان میزبان بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان
  • انبار الوم میزبان سومین جشنواره ملی زیبایی شتر
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • محک میزبان «سرزمین جدید»