Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@22:04:19 GMT

اگر میزبان های خوبی نیستیم، حداقل منصف باشیم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۹۹۸۰

اگر میزبان های خوبی نیستیم، حداقل منصف باشیم

عصرایران، بهنام اکبری -ایران برای عراقی ها کشور جذابی است، بیشتر آنها برای زیارت و درمان به ایران سفر می کنند. افت ارزش ریال در برابر دینار و دلار کمک زیادی کرد تا میزان سفر عراقی ها بیشتر از گذشته شود.   اما ما دراین اوضاع اقتصادی که نیازمند ورود گردشگر و در نتیجه آن ورود ارز به کشور هستیم، میزبان های خوبی برای آنها نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.

یکی از مسافرانی که اهل کردستان عراق است، گلایه هایی از برخوردهایی که با او در طول یک هفته اقامتش در تهران شده است، حرف می زند که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید؛

کوچه و خیابان های اطراف میدان ونک را مطب و ساختمان های پزشکان قرق کرده است، مطب هایی که هر کدام در تابلوی سر در ورودیشان خود را به عنوان متخصص و فوق تخصص های فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر خارج از کشور یا عضو فلان اتحادیه و انجمن پزشکان اروپایی معرفی می کنند.

نکته جالب اما اینکه بیشتر بیماران عراقی از ناتوانی انگلیسی حرف زدن پزشکان به اصطلاح تحصیل کرده در خارج یا عضو انجمن جراحان اروپا و آمریکا گلایه دارند. آنها می گویند برای صحبت کردن با پزشکان مجبور هستند که به مترجم هم پولی را پرداخت کنند.

 پزشکان به بیماران عراقی خدمات ویژه ای نمی دهند، تازه از آنها ویزیت را گران تر از بیماران ایرانی می گیرند. یکی از این بیماران تعریف می کرد از زمانی که اختلاف ارز بیشتر شد، پزشکان حق ویزیت را به دلار و دینار دریافت می کنند.

ماجرا فقط به مراجعه بیماران عراقی به مطب پزشکان خلاصه نمی شود، تاکسی ها یکی دیگر از میزبان های بدی هستند که یقه گردشگران و بیماران خارجی را می گیرند و برایشان نسخه های مالی بیشتری می پیچند.

یکی از مترجمان برایم تعریف می کرد که راننده تاکسی کرایه بین میدان ولیعصر تا میدان ونک را 100 هزارتومان با آنها حساب کرده است. وقتی هم به راننده اعتراض کرده است، به او گفته« این پول ها برای خارجی ها چیزی نیست، سخت نگیر.»

ما ایرانی ها را با مهمان پذیریمان می شناسند، اگر نیستیم، حداقل میزبان های بدی نباشیم. اگر شرایط را برای خدمات بهتر به گردشگران فراهم نمی کنیم، حداقل انصاف داشته باشیم و خدماتمان را گران نفروشیم. کاری نکنیم که همین تعداد گردشگر هم بی خیال سفر به کشورمان شوند، خودمان را از درآمدی که عایدمان می شود، محروم نکنیم و مسافران را فراری ندهیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عراق دلار کردستان عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی شهروندان عراقی از عملیات تلافی‌ جویانه ایران

شهروندان عراقی در استان بابل با توزیع غذا و شیرینی در بازار الحله از عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی تشکر و ابراز شادی کردند.

کد خبر 744377

دیگر خبرها

  • جزئیات جدیدی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل به روایت مشاور وزیر کشور/ تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد، اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید/ تمام موشک‌های هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد
  • جزئیات جدیدی از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل/ تمام تصورات این بود که این جنگ حداقل یک ماه تا ۳ ماه طول می‌کشد اما تقریباً یک روز بیشتر طول نکشید/ تمام موشک‌های هایپر سونیک ما به هدف اصابت کرد
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • دقیقی: مقابل استقلال دنبال دفاع اتوبوسی نیستیم
  • مدیرعامل میلان: مجبور نیستیم ستارگان تیم را بفروشیم
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران اهداف نظامی را هدف قرار داد/ ما به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم/ به حامیان رژیم صهیونیستی توصیه می کنیم این رژیم را از اقدام های بیشتر برحذر دارند
  • شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر از استقلال است
  • شادی شهروندان عراقی از عملیات تلافی‌ جویانه ایران
  • (ویدئو) جشن عراقی‌ها در مقابل سفارت ایران
  • چطور بدون نوشیدن قهوه سرحال و هوشیار باشیم؟